Skorioloza i co dalej???

1. Data: 2000-09-07 10:31:30

Temat: Skorioloza i co dalej???
Od: "marketb" <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Boli mnie kręgosłup, byłem na prześwietleniu i okazało się, że mam
skoriolozę lewostronną.
Mam pytanie czy powinienem podjąć jakieś ćwiczenia?
Pracuję przy komputerze.
Proszę o instrukcje jakie i co robić aby móc dalej normalnie z tym żyć?

Pozdrawiam

Arkus

a...@f...onet.pl

2. Data: 2000-09-07 12:32:29

Temat: Re: Skorioloza i co dalej???
Od: "Marta" <m...@...kuku.com> szukaj wiadomości tego autora

> Boli mnie kręgosłup, byłem na prześwietleniu i okazało się, że mam
> skoriolozę lewostronną.

AFAIK sa trzy podstawowe rodzaje skrzywien: skolioza, lordoza i kifoza. O
skoriolozie nie slyszalam.

> Mam pytanie czy powinienem podjąć jakieś ćwiczenia?
> Pracuję przy komputerze.
> Proszę o instrukcje jakie i co robić aby móc dalej normalnie z tym żyć?

To co wiem, to z obserwacji mojej mlodszej siostry (komplet skrzywien +
gorset ortopedyczny przez kilka lat). Gimnastyka korekcyjna, koniecznie! Sa
specjalne grupy (wlasnie 'korekcyjne'), ktore koncentruja sie na
rehabilitacji osob z pokrzywionymi kregoslupami. Cwiczenia samodzielne tez
moga byc, ale rehabilitant musi Ci podac odpowiedni zestaw. O tyle lepiej
jest w grupie, ze ktos kontroluje prawidlowe wykonywanie cwiczen.
Z obserwacji mojej Mamy (bole zwyrodnieniowe kregoslupa) - wszelkie
cwiczenia usprawniajace i rozciagajace, zmiana nawykow w 'pracy z
kregoslupem' (np. nie targanie duzych ciezarow, prawidlowe podnoszenie
rzeczy ciezszych, prawidlowe siedzenie).
Zyc sie z tym da (ja taz mam lekka skolioze).
Aaa, no i nie za miekki, ani twardy materac i mala poduszka pod glowe, a nie
wielkie poduchy, na ktorych spi sie prawie siedzac.

Pzdr
Marta

3. Data: 2000-09-08 07:14:22

Od: "Pipok" <T...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@...kuku.com> wrote in message

> [...]
nie
> wielkie poduchy, na ktorych spi sie prawie siedzac.

... i duuuuuzooo duuuuuzoooo plywania.
Pipok

> Pzdr
> Marta

Rentgen kręgosłupa - bardzo, bardzo pilne
Dlaczego poranne mdlosci??????
Pyt. do laryngologa - utrata sluchu od silnego dzwieku
Odchudzanie
pomocy