Skorki w daliach?

1. Data: 2017-08-09 21:47:05

Temat: Skorki w daliach?
Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Sporo pąków moich pięknych, kupionych w tym roku, dalii zamiast z kulistej główki
uformować płatki i rozkwitnąć - wydłuża się dziwnie, nie wykształca płatków i nie
rozwija się w kwiat, a po jakimś czasie żółknie i zasycha.
Podobno to skutek żerowania skorków.
Pozostałe pąki rozkwitają bez problemu.
Czy są jakieś skuteczne sposoby na tę przykrą, skorkową działalność?

2. Data: 2017-08-11 18:31:27

Temat: Re: Skorki w daliach?
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-09 o 21:47, i...@g...pl pisze:
> [...]
> Podobno to skutek żerowania skorków.
> Pozostałe pąki rozkwitają bez problemu.
> Czy są jakieś skuteczne sposoby na tę przykrą, skorkową działalność?

No, ale skorki to chyba "mięsożercy", w jaki więc sposób miałyby
szkodzić roślinie?

3. Data: 2017-08-15 17:48:51

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> No, ale skorki to chyba "mięsożercy", w jaki więc sposób miałyby
szkodzić roślinie?

To polifagi. Przecież piszę - wgryzają się w pąki dalii, nie gardzą też liśćmi. Jak i
suchą karmą mojego psa w jego misce - jeśli coś zostanie do wieczora, to wieczorem
pełno tam skorków. W sumie to chyba właśnie wymyśliłam pułapkę.

4. Data: 2017-08-16 10:52:43

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 17:48:51 UTC+2 użytkownik i...@g...pl napisał:
> Jak i suchą karmą mojego psa w jego misce - jeśli coś zostanie do wieczora,
> to wieczorem pełno tam skorków. W sumie to chyba właśnie wymyśliłam pułapkę.

Psia/kocia karma ma szeroki zakres stosowania, u rodziców
zanim kot do miski zdąży, to już tam siedzą ślimaki, jeże i cholera wie
co jeszcze ;)

L.

5. Data: 2017-08-16 11:14:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Psia/kocia karma ma szeroki zakres stosowania, u rodziców
> zanim kot do miski zdąży, to już tam siedzą ślimaki, jeże
> i cholera wie co jeszcze ;)

Jeże mogą przychodzić po te ślimaki, które wcześniej przybiegły
do kociej karmy. Co by wskazywało, że jest ona czynnikiem
łańcuchotwórczym.

--
Jarek

6. Data: 2017-08-16 14:57:05

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.08.2017 10:52, Lisciasty pisze:

> Psia/kocia karma ma szeroki zakres stosowania, u rodziców
> zanim kot do miski zdąży, to już tam siedzą ślimaki, jeże i cholera wie
> co jeszcze ;)

Gdyby to się działo u Ciebie, to pewnie byś już tu - albo na prd -
skamlał: "Czym wytruć jeże wyżerające kotom karmę z miski".

7. Data: 2017-08-16 20:03:41

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 16 sierpnia 2017 14:57:06 UTC+2 użytkownik collie napisał:
> Gdyby to się działo u Ciebie, to pewnie byś już tu - albo na prd -
> skamlał: "Czym wytruć jeże wyżerające kotom karmę z miski".

Widzę że bije na dekiel coraz bardziej, ale może to się da leczyć?
Żeby usuwanie chwastów ekstrapolować na zabijanie zwierząt
to trzeba być zdrowo jebniętym.

L.

8. Data: 2017-08-16 20:17:02

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 16 sierpnia 2017 20:03:42 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

> Widzę że bije na dekiel coraz bardziej, ale może to się da leczyć?
> Żeby usuwanie chwastów ekstrapolować na zabijanie zwierząt
> to trzeba być zdrowo jebniętym.

Ano cóż. Takie j...e egzemplarze też nosić musi nasza wspólna Ziemia :-(

9. Data: 2017-08-16 20:18:16

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Widzę że bije na dekiel coraz bardziej, ale może to się da leczyć?
> Żeby usuwanie chwastów ekstrapolować na zabijanie zwierząt
> to trzeba być zdrowo jebniętym.

Ekstra polowanie na jeże?! Panowie, przestańcie!

Jarek

--
A ja sobie jeżdżę | Może jestem wariat
na motorowerze | lecz nie jestem głupi

10. Data: 2017-08-16 21:12:25

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ekstra polowanie na jeże?! Panowie, przestańcie!

Hejka. Warto przy tej okazji odróżniać złośliwości, których prawienie
podobno cechuje ludzi inteligentnych od chamstwa.
Pozdrawiam kulturalnie Ja...cki

Upał
Kapanie na borówki
nie taki diabeł straszny