Skrzyp polny i trawnik

1. Data: 2002-05-14 10:33:12

Temat: Skrzyp polny i trawnik
Od: <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Proszę o skuteczną radę jak zwalczyć skrzyp polny w 1-rocznym trawniku.
Walczyłem cały ubiegły rok środkami chemicznymi (Starane), usuwałem
cześciowo mechanicznie i w tym roku jest tak samo lub gorzej Dodam że gleba
jest ciężka - gliniasta. Kwasowość odpowiada zaleceniom na trawnik (5-6 pH).

Pozdrawiam
Andrzej Różycki

2. Data: 2002-05-14 12:22:23

Temat: Re: Skrzyp polny i trawnik
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
gleba
> jest ciężka - gliniasta. Kwasowość odpowiada zaleceniom na trawnik (5-6

Też mam skrzypu polnego na całej działce do chol... i trochę. Zamierzam w
tym roku walczyć Chwastoxem i Starane, ale żeby go zniszczyć całkowicie
potrzeba podobno 2 sezony i też mam glebę kwasną i gliniastą, a niestety
taką lubi skrzyp, podobno częściowo pomaga nawożenie chyba wapnem.
Czy opryskanie Starane nie pomogło nic czy na jakiś czas chwast zginął ?

Piotrek

3. Data: 2002-05-14 15:28:00

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...com wrote:

> Proszę o skuteczną radę jak zwalczyć skrzyp polny w 1-rocznym trawniku.
> Walczyłem cały ubiegły rok środkami chemicznymi (Starane), usuwałem
> cześciowo mechanicznie i w tym roku jest tak samo lub gorzej.

Heh, zrywaj i wyciąg rób. W swoich zapiskach znalazłem: wyciąg ze skrzypu
polnego używa się do opryskiwania drzewek owocowych... :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek

4. Data: 2002-05-14 15:35:40

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
gleba
> jest ciężka - gliniasta. Kwasowość odpowiada zaleceniom na trawnik (5-6

Poczytaj co inni już napisali:
http://groups.google.com/groups?hl=pl&newwindow=1&q=
skrzyp*&btnG=Szukaj+z+
Google&meta=group%3Dpl.rec.ogrody

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

5. Data: 2002-05-14 17:00:48

Temat: Odp: Skrzyp polny i trawnik
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:1569885.RbkFSEjSb9@sapijaszko.net...

> Heh, zrywaj i wyciąg rób. W swoich zapiskach znalazłem: wyciąg ze skrzypu
> polnego używa się do opryskiwania drzewek owocowych... :-)

Skrzypem można też czyścić garnki. Oszczędza się na detergentach.
Ekologicznie i w ogóle:)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-05-14 17:11:42

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i mówi się o naparze ze skrzypu jako działający wzmacniający rośliny - że
żadna cholera się ich nie ima.
Próbowałem zacząć w tym roku stosowanie alem juz dwa tygodnie poza domem i
co mi sie z tego naparu zrobiło to nie wiem.:-(
Bogusław BoG

7. Data: 2002-05-14 17:12:55

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> taką lubi skrzyp, podobno częściowo pomaga nawożenie chyba wapnem.
> Czy opryskanie Starane nie pomogło nic czy na jakiś czas chwast zginął ?

Po co walczysz ze skutkami? Toż to walka z wiatrakami.
;-)
A nie lepiej zająć się przyczyną czyli poprawa struktury gleby?

8. Data: 2002-05-15 01:04:08

Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Skrzypem można też czyścić garnki. Oszczędza się na detergentach.
> Ekologicznie i w ogóle:)

Jesli dobrze pamietam, napar (herbatka) ze skrzypu dziala
moczopednie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2002-05-15 05:15:51

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady. Może faktycznie założe wytwórnie, ala Herbapol

Piotrek

10. Data: 2002-05-15 06:21:39

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> schrieb im Newsbeitrag
> "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Jesli dobrze pamietam, napar (herbatka) ze skrzypu dziala
> [...]
Ta sam herbatka wplywa na wyglad skory i porost wlosow -krzem. Trzeba tylko
dodatkowo wi. B 1 bodajze lykac, bo skrzyp unieczynnia ja.

Irek

Ogród typu preria.
opryskiwacz- czy jeszcze sie nada?
problem z orzechem