Skuteczność dchudzania dietą zaledwie 2%

11. Data: 2006-12-01 14:45:25

Temat: Re: Skuteczność dchudzania dietą zaledwie 2%
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał w
wiadomości
news:ekoprg$f39$1@inews.gazeta.pl...

> A czy w przytoczonym tekscie jest cos na temat cwiczen, jakie wykonywali?

Nie. Niemniej obecnym standardem jest zalecanie diety niskotłuszczowej
wysokowęglowodanowej z _konieczną_aktywnością_fizyczną_ (którą już też
wpisuje się w zalecaną piramidę):
http://bi.gazeta.pl/im/6/2352/m2352196.jpg
http://www.zst.edu.pl/pck/img/piramida.gif
http://priv.ciechnet.pl/dso/piramda.jpg
http://www.odn.pila.pl/opracowanianauczycieli/ponadg
imnazja/jagla/jagla.jpg

i klasyka zaleceń:
http://www.hss.pl/sonic/my_html/otylosc.html
http://www.tkkf.pl/fitness/?site=infmed
http://odchudzanie.info.pl/modules.php?name=News&fil
e=article&sid=20
http://www.izz.waw.pl/wwzz/piramida.html

> To tez nie jest wcale dziwne, poniewaz "kiedys" nie bylo takiego
> dobrobytu, jak dzis, na jedzenie trzeba bylo sobie ciezko zapracowac,
> praca ta nie polegala na siedzeniu przed komputerem, dotarcie do miejsca
> pracy nie polegalo na siedzeniu w samochodzie lub innym srodku
> transportu, tylko uzywalo sie do tego nog lub roweru, nie bylo
> telewizji, przed ktora mozna bylo spedzic wieczor po pracy - oczywiscie
> siedzac itd., itp.

...I nie było tyle produktów cukrowych i uzależnienia od nich (chciałeś pewnie
dodać, ale zapomniałeś... ;)).

> No to zdecyduj sie: albo tyle, ile musza, albo tyle, ile chca, albo
> tyle, ile potrzebuja.

U mnie wszystkie te powody występują i wzajemnie się uzupełniają bezboleśnie.

> Bo wyraznie ci, ktorzy tyja, nie ruszaja sie tyle, ile potrzebuja i musza,
> tylko tyle, ile chca.

Albo ile dają radę.

> Nigdzie nie piszemy tutaj o _nadmiernej_ aktywnosci fizycznej, tylko
> aktywnosci adekwatnej do spozywanych ilosci kalorii. A ludzie, ktorzy
> regularnie cwicza, sa jednak szczuplejsi od tych, ktorzy nie cwicza.

Jeśli ktoś cierpi na żarłoczność cukrową to musi niestety za to płacić:
albo nadwagą, albo wymuszaną (wbrew odczuwanej potrzebie) aktywnością
fizyczną, albo restrykcyjnym ograniczeniem w diecie kalorii.

Ja takich zabiegów robić nie muszę i jest OK.
I nie jestem metabolicznym wyjątkiem, z doświadczenia wiem, że na diecie
cukrowej, mimo aktywności fizycznej (specjalnie - i z przyjemnością -
dojeżdżając do pracy omijałam codziennie kilka przystanków jazdy autobusem
i praktykowałam szybkie marsze). Mimo to niestety zaczęłam nagle łapać
kilogramy. Dzisiaj wiem, że pierwszą przyczyną tego była moja dieta,
to ona wyzwoliła następne.
Gdy to przeanalizowałam i zrozumiałam - zmieniłam radykalnie dietę.
I nagle wszystkie poprzednie skutki zaczęły się cofać, mimo braku
aktywności fizycznej (wtedy już z powodu choroby nie pracowałam i
z powodu silnych zawrotów głowy i bólu kręgosłupa w odc. szyjnym
najczęściej leżałam).

> O cialo po prostu trzeba dbac - nie tylko karmiac je odpowiednio, ale
> rowniez poprzez aktywnosc fizyczna, poniewaz zywe cialo ma w zwyczaju
> sie ruszac.

Masz rację.

Nic na to nie poradzisz, ze bilans energii w organizmie to
> suma tego, co zjadasz, oraz tego, co przetwarzasz i wykorzystujesz. Zachwianie go
> nieuchronie doprowadzi do zaburzen masy ciala.

Masz rację.
Oczywiście realizacja powyższych zasad może opierać się na różnych
uwarunkowaniach, które sobie sami wybieramy. Coś za coś.
Ważne, by zainteresowani mieli możliwość poznania takich wyborów.

Krystyna
--
Z potraw, które się zjada, powstają wszystkie choroby ludzkie. Herodot

12. Data: 2006-12-01 14:59:17

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

> Ups, to nawet bardziej wina Krystyny, niz twoja: Krysiu, masz ustawiony
"windows-1250",
> zamiast "iso-8859-2"...

Faktycznie, sorry, mam nadzieję że już jest OK. 8]

Krystyna

13. Data: 2006-12-01 15:06:05

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "lain" <l...@g...com> napisał w wiadomoœci
.com...
> brrrrr szkoda kasy - to ja wole za taka
> kase pojechać z moim mężczyzną na romantyczny weekend i spędzić
> go w łużku ;) to dopiero wydatek energetyczny ;)
>
> Szkoda czasu na wylegiwanie się. Lepiej w tym czasie pouczyć się
> ortografii.

Ależ oni nie wylegują się... ;)
Też uważam, że to dobry rodzaj aktywności, zwłaszcza jeśli jest połączony
z uczuciem, a nie sportem, czy inną motywacją ;)

Krystyna

14. Data: 2006-12-01 23:10:55

Od: " are" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

> Kolejny absurd:
> Jak to możliwe, że tzw. zdrowa dieta piramidalna nie jest skuteczna
> w odzyskiwaniu wagi należnej?

A kto powiedzial, ze tak musi byc?

Trzeba koniecznie wprowadzic moderacje...

15. Data: 2006-12-02 06:29:49

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" are" <a...@N...gazeta.pl> a écrit dans le message de news:
ekqcpv$jvu$...@i...gazeta.pl...

> A kto powiedzial, ze tak musi byc?
>
> Trzeba koniecznie wprowadzic moderacje...

tylko ze wtedy nie bedziesz mogl zaswiniac zadnej (poza prywtana grupa TT)
grupy dyskusyjnej :)

Jurek

16. Data: 2006-12-02 19:13:24

Od: " are" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

are <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Swoja droga, zdaje sie ze Krysia odkryła kolejna afere na miare
łoptyKrysiaGate, gdzie udowodniła ze D"O" jest oszustwem. Z tym ze
D"O" szkodzi a takie odchudzanie nie, wiec ta afera blednie przy
tej, kiedy Krysia zdemaskowala D"O" :-)

17. Data: 2006-12-03 12:26:33

Od: " slawek" <s...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> tylko ze wtedy nie bedziesz mogl zaswiniac zadnej (poza prywtana grupa TT)
> grupy dyskusyjnej :)

Spoko, się przygotował ma jeszcze swoje prywatne forum ;P

"Wegetarianie nie jedza roslin z potrzeby, lecz z wyboru. Wlasnie
dlatego, ze brak dowodow na potrzebe jedzenia miesa."
Marcin 'Cooler' Kuliński

18. Data: 2006-12-03 15:23:38

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " slawek" <s...@b...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Spoko, się przygotował ma jeszcze swoje prywatne forum ;P
>
> http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=15954

I tak się naszemu Cenzorkowi wycinanie spodobało, że wyciąłby wszystkich
niewege w pień... ;)

Cóż, widać apetyt rośnie w miarę wycinania... ;)

Krystyna

19. Data: 2006-12-03 15:28:47

Od: " are" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* <K...@a...spam> napisał(a):

> I tak się naszemu Cenzorkowi wycinanie spodobało, że wyciąłby wszystkich
> niewege w pień... ;)
>
> Cóż, widać apetyt rośnie w miarę wycinania... ;)

No tak, dr Krysia zrobi wszystko zeby uniknąć wyjasnienia
afery ŁoptyKrysiaGate, w której udowodniła ze wyleczenia
na D"O" sa oszustwem...

20. Data: 2006-12-04 13:39:08

Od: "Jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

" are" <a...@N...gazeta.pl> a écrit dans le message de news:
eksj8k$mge$...@i...gazeta.pl...
> are <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> [...]
Arus ty sie "wstrzymaj" i wytlumacz jak sie te reklamowane na twojej grupie
metody leczenia, maja do oficjlanej medycyna? . Cos co z taka wsciekloscia
rzucasz w oczy optymalnym?

no tak, tylko w "oku" optymalnych to Ty widzisz pylek kwiatowy, w swoim oku
nie widzisz starego dobrego drewnianego slupa telefonicznego :))))

Jurek

MI5 Persecution: Interception of Communications Tribunal Denies
MI5 Persecution: A letter from MI5
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
are wombats good?