Skuteczność dchudzania dietą zaledwie 2%

1. Data: 2006-11-30 20:21:46

Temat: Skuteczność dchudzania dietą zaledwie 2%
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Kolejny absurd:
Jak to możliwe, że tzw. zdrowa dieta piramidalna nie jest skuteczna
w odzyskiwaniu wagi należnej?

http://f.kafeteria.pl/temat.php?id_p=3129479&start=9
90

---------Cytat:
Zdziwiona na maxa pisze:

Cześć,

Powiem szczerze jestem w szoku. Czytam i czytam co piszecie. Doszłam do wniosku, że
kawa z
mlekiem ma rację ! Nie ma to jak rzeczywisty kontakt z kompetentną osobą czyli
lekarzem.

Mam 40 na karku i sporą nadwagę. Postanowiłam cos z tym zrobić. Znalazłam w necie
stronę
koncernu Meridii, która wg różnych opinii jest lepsza od Adipexu.
http://www.tyzdecyduj.pl/

Na stronie przeczytałam:

Badania naukowe dowodzą, że niestety sama dieta często nie wystarcza do osiągnięcia
sukcesu w leczeniu otyłości.

Według badań prof. dr hab. n. med. W. B. Szostaka i dr n. med. M. Białkowskiej z
Instytutu
Żywności i Żywienia w Warszawie tylko 2% z 1210 pacjentów leczonych ambulatoryjnie
dietą
osiągnęło należną masę ciała. Ponad 30% pacjentów zrezygnowało z leczenia już po
pierwszej
wizycie.

Na stronie podano tel do kontaktu z lekarzem : 0-801-800-136. Zadzwoniłam.
Powiedziałam,
że chce schudnąć. Miła pani poleciła mi gabinety na stronie współpracujące z
koncernem.
Zapytałam o badania. Pani odpowiedziała, że nie są potrzebne a przeciwskazań do
stosowania
tego leku nie odnotowano. Zapytałam jak mogę otrzymać lek. Wystarczy zgłosić sie do
gabinetu - dostane od lekarza za .. 450 zł oczywiście bez badań i dyskretnie. Dieta i
tak
nie jest skuteczna jak napisano na stronie a moja waga ma spaść sama.

I gdzie ta lekarska uczciwość i kompetencja kawo z mlekiem?

Napisałam do Pani Basi. Myślę, że ona mi pomoże lepiej niż lekarz kasujący za lek bez
"zbędnych" pytań. Wkrótce do Was dołączę.

Bożena
--------------Koniec cytatu.

Krystyna

2. Data: 2006-11-30 20:51:25

Temat: Re: Skuteczność dchudzania dietą zaledwie 2%
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* pisze:

> Jak to możliwe, że tzw. zdrowa dieta piramidalna nie jest skuteczna
> w odzyskiwaniu wagi należnej?

Tak to mozliwe, ze za zaburzenia masy ciala odpowiada nie tylko podaz
energii (dieta), ale w rownym stopniu jej wydatkowanie, czyli poziom
aktywnosci fizycznej. To dosc proste i nie widze sensu, by upatrywac w
tym jakichkolwiek absurdow.

3. Data: 2006-11-30 22:55:18

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@a...spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał w
wiadomości

> [...]
proste
> i nie widze sensu, by upatrywac w tym jakichkolwiek absurdow.

Uważasz, że badani ludzie zupełnie się nie ruszali, a badacze temat
aktywności fizycznej w leczeniu dietą nie uwzględnili?

Dziwne też, że kiedyś nie było tak rozpropagowanej mody na fitnes, nie było
siłowni, nie było diet niskotłuszczowych, a mimo to nie było tylu ludzi
z nadwagą...
Ludzie ruszają się tyle ile muszą, ile chcą i ile potrzebują. Tak było
i będzie.
Nadmierna aktywność fizyczna wymuszana na siłę nie jest ani sensowna,
ani nawet całkowicie skuteczna. Gdyby tak było, to wszyscy nadmiernie
aktywni byliby szczupli.

Krystyna

4. Data: 2006-12-01 00:00:50

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego Krystyno nie mogę do Ciebie wysłać maila na priv...?
Do wszystkich innych maile wychodzą, do Ciebie mail nie chce "opuścić" mojej
skrzynki...
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2006-12-01 08:09:35

Od: "lain" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem co to za lek, ale skoro najpierw twierdzą, że bez diety, a
potem do leku dają dietę to coś tu nie gra. czytalam posty na forum
kafeteria i.... pisze dziewczyna ze bierze ADI.... i przez caly dzien
zjadla 2jablka - ja to potrafie bez wydawania 450PLN - przy takim
bilansie energetycznym nie da sie nie chudnąć,... pytanie tylko co ze
zdrowiem, włosy, paznokcie, witaminy, samopoczucie....... -organizm
nawet jak zablokuje się receptory odpowiedzialne za uczucie głodu i
tak będzie się brobnił..... brrrrr szkoda kasy - to ja wole za taka
kase pojechać z moim mężczyzną na romantyczny weekend i spędzić
go w łużku ;) to dopiero wydatek energetyczny ;)

6. Data: 2006-12-01 08:41:59

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna*Opty* pisze:

> Uważasz, że badani ludzie zupełnie się nie ruszali, a badacze temat
> aktywności fizycznej w leczeniu dietą nie uwzględnili?

A czy w przytoczonym tekscie jest cos na temat cwiczen, jakie wykonywali?

> Dziwne też, że kiedyś nie było tak rozpropagowanej mody na fitnes,
> nie było siłowni, nie było diet niskotłuszczowych, a mimo to nie było
> tylu ludzi z nadwagą...

To tez nie jest wcale dziwne, poniewaz "kiedys" nie bylo takiego
dobrobytu, jak dzis, na jedzenie trzeba bylo sobie ciezko zapracowac,
praca ta nie polegala na siedzeniu przed komputerem, dotarcie do miejsca
pracy nie polegalo na siedzeniu w samochodzie lub innym srodku
transportu, tylko uzywalo sie do tego nog lub roweru, nie bylo
telewizji, przed ktora mozna bylo spedzic wieczor po pracy - oczywiscie
siedzac itd., itp.

> Ludzie ruszają się tyle ile muszą, ile chcą i ile potrzebują. Tak
> było i będzie.

No to zdecyduj sie: albo tyle, ile musza, albo tyle, ile chca, albo
tyle, ile potrzebuja. Bo wyraznie ci, ktorzy tyja, nie ruszaja sie tyle,
ile potrzebuja i musza, tylko tyle, ile chca.

> Nadmierna aktywność fizyczna wymuszana na siłę nie jest ani sensowna,
> ani nawet całkowicie skuteczna. Gdyby tak było, to wszyscy
> nadmiernie aktywni byliby szczupli.

Nigdzie nie piszemy tutaj o _nadmiernej_ aktywnosci fizycznej, tylko
aktywnosci adekwatnej do spozywanych ilosci kalorii. A ludzie, ktorzy
regularnie cwicza, sa jednak szczuplejsi od tych, ktorzy nie cwicza. O
cialo po prostu trzeba dbac - nie tylko karmiac je odpowiednio, ale
rowniez poprzez aktywnosc fizyczna, poniewaz zywe cialo ma w zwyczaju
sie ruszac. Nic na to nie poradzisz, ze bilans energii w organizmie to
suma tego, co zjadasz, oraz tego, co przetwarzasz i wykorzystujesz.
Zachwianie go nieuchronie doprowadzi do zaburzen masy ciala.

7. Data: 2006-12-01 08:45:25

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl pisze:

> Dlaczego Krystyno nie mogę do Ciebie wysłać maila na priv...?
> Do wszystkich innych maile wychodzą, do Ciebie mail nie chce "opuścić" mojej
> skrzynki...

Poniewaz Krystyna nie ma podanego prawdziwego adresu, tylko adres
antyspamowy. Ale ja nie o tym chcialem: popraw sobie kodowanie polskich
znakow, bo masakrujesz ogonki w cudzych tekstach, ktore cytujesz.

8. Data: 2006-12-01 08:49:28

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

> Poniewaz Krystyna nie ma podanego prawdziwego adresu, tylko adres
> antyspamowy. Ale ja nie o tym chcialem: popraw sobie kodowanie polskich
> znakow, bo masakrujesz ogonki w cudzych tekstach, ktore cytujesz.

Ups, to nawet bardziej wina Krystyny, niz twoja: Krysiu, masz ustawiony
"windows-1250", zamiast "iso-8859-2"...

9. Data: 2006-12-01 12:50:27

Temat: Re: Skuteczność odchudzania dietą zaledwie 2%
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:ekoprg$f39$1@inews.gazeta.pl...
> Nigdzie nie piszemy tutaj o _nadmiernej_ aktywnosci fizycznej, tylko
> aktywnosci adekwatnej do spozywanych ilosci kalorii. A ludzie, ktorzy
> regularnie cwicza, sa jednak szczuplejsi od tych, ktorzy nie cwicza.

Czyżby? Byłeś kiedykolwiek na siłowni? Jeżeli tak, to na pewno widziałeś
ludzi z nadwagą, którzy machają godzinami na różnych przyrządach.
I to nieraz po kilka razy w tygodniu. Znam takich. I co? Żadnych
efektów. Nadwaga jak była tak jest.
A z drugiej strony - np. taki lew. Cały Boży dzień leży a większość czasu
śpi. Aktywność często ogranicza się do kilkunastosekundowego sprintu
co parę dni. I to tylko raczej polują lwice, a nie samce.
A czy lwy są otłuszczone? A są słabowite? Cuś tu nie gra, czyż nie?

> O cialo po prostu trzeba dbac - nie tylko karmiac je odpowiednio, ale
> rowniez poprzez aktywnosc fizyczna, poniewaz zywe cialo ma w zwyczaju
> sie ruszac.

To wytwór komercyjny. Reklama siłowni. Pic na wodę. Oczywiście trzeba się
ruszać, ale siłownie propagują wykończające serie ćwiczeń, obciążeń, itp.
które w przyrodzie nie występują. Najszybciej buntują się stawy. A otyłość
zostaje. :-)

> Nic na to nie poradzisz, ze bilans energii w organizmie to
> suma tego, co zjadasz, oraz tego, co przetwarzasz i wykorzystujesz.
> Zachwianie go nieuchronie doprowadzi do zaburzen masy ciala.

Część prawdy w tym jest. Ale tylko część.
Pozdrawiam,
jangr.

10. Data: 2006-12-01 12:54:32

Temat: Re: Skuteczno?ć dchudzania dietą zaledwie 2%
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lain" <l...@g...com> napisał w wiadomości
.com...
brrrrr szkoda kasy - to ja wole za taka
kase pojechać z moim mężczyzną na romantyczny weekend i spędzić
go w łużku ;) to dopiero wydatek energetyczny ;)

Szkoda czasu na wylegiwanie się. Lepiej w tym czasie pouczyć się
ortografii.

MI5 Persecution: Interception of Communications Tribunal Denies
MI5 Persecution: A letter from MI5
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
MI5 Persecution: Buerk and Lewis deny their spying
are wombats good?