Slimaki zra dature! :-(

1. Data: 2001-07-06 05:36:11

Temat: Slimaki zra dature! :-(
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw zauwazylam podziurkowane liscie datury i chmielu
japonskiego, a wczoraj odkrylam sprawcow tego.
Znalazlam takie malutkie slimaczki o srednicy ok. 5 mm doczepione
w roznych miescach tych roslin, na lodygach, na lisciach...
pozrzucalam co zauwazylam, ale czy to jest jedyna metoda?

Pozdrawiam
Lilla

2. Data: 2001-07-06 08:54:51

Temat: Re: Slimaki zra dature! :-(
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Lilla
I myslisz, ze samo zrzucenie wystarczy, trzeba je bylo jeszcze unicestwic na
zawsze bo znowu Ci wejda na rosliny. O niszczeniu slimakow jest w ostatnim
Dzialkowcu, pisze, ze chemiczne preparaty do ich zwalczania sa szkodliwe
dla dla fauny glebowej - dzdzownice i kregowcow - krety, jeze, ptaki, psy
koty. Tak wiec pozostaje Ci chyba tylko metoda reczna, powodzenia.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

Lilla napisał(a) w wiadomości: <9i3iq4$l9h$1@news.lublin.pl>...

3. Data: 2001-07-06 09:36:07

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiesia Karpowicz <w...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> I myslisz, ze samo zrzucenie wystarczy, trzeba je bylo jeszcze
> unicestwic na zawsze bo znowu Ci wejda na rosliny.

Ja ich odrzucilam daleko od moich roslin...
Niedawno widzialam w telewizji reportaz z okolic Rzeszowa, gdzie
jest plaga slimakow, ale to byly takie duze slimaki... facet chodzil
po swojej dzialce i jak spotkal takiego slimaka, to go od razu nadziewal
na noz... radykalne, ale nieprzyjemne :-(

Pozdrawiam
Lilla

4. Data: 2001-07-06 09:39:06

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Twoje slimaki tez beda duze i to dzieki Twojej daturze. Lepiej w sloiczek i
za rzeke.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

5. Data: 2001-07-09 08:03:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Ja ich odrzucilam daleko od moich roslin...

Były w skorupkach czy bez?
Ostatnio przeczytałam, że do Katowic zaimportowano przypadkiem z Hiszpanii
jakiegoś dużego rudego nagiego ślimaka. W tym roku posunął się na południe.
(pewnie też ktoś o miękkim sercu wyniósł go za płot) Gdzieś za dwa lata
będzie pewnie u mnie:( Jedyna właściwa metoda usuwania ślimaków
to...ostateczna.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2001-07-09 11:21:44

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisała:
> Były w skorupkach czy bez?

One byly w skorupkach, tak jak napisalam o srednicy ok. 5 mm,
wiec zupelnie malutkie. Teraz przy kazdej okazji sprawdzam, czy
nie ma ich wiecej na roslinach i raczej nie zauwazylam nowych.

> [...]
> (pewnie też ktoś o miękkim sercu wyniósł go za płot) Gdzieś za dwa lata
> będzie pewnie u mnie:( Jedyna właściwa metoda usuwania ślimaków

Takich duzych i nagich slimakow nie spotkalam u siebie na roslinach,
byly natomiast po zimie w piwnicy, gdzie sobie podzeraly warzywa...

To, co czlowiek moze zniszczyc w populacji slimakow to i tak znikoma
ilosc, bo przeciez nie robi sie tego metodycznie, a tylko przy okazji
i to tylko na swoim kawalku dzialki.

Pozdrawiam
Lilla

7. Data: 2001-07-09 11:34:05

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> To, co czlowiek moze zniszczyc w populacji slimakow to i tak znikoma
> ilosc, bo przeciez nie robi sie tego metodycznie, a tylko przy okazji

No tak, ale przynajmniej czuję się psychicznie lepiej, że wykończyłam tego
najedzonego i zadowolonego z siebie paskudę, który próbował wykończyć mojego
*floksa* (pod * * podstawić praktycznie dowolną roślinę z ogródka) :-D

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-07-09 22:39:11

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
> Ostatnio przeczytałam, że do Katowic zaimportowano przypadkiem z Hiszpanii
> jakiego? dużego rudego nagiego ?limaka. W tym roku posun?ł się na
południe.
> (pewnie też kto? o miękkim sercu wyniósł go za płot) Gdzie? za dwa lata
> będzie pewnie u mnie>
> Pozdrawiam, Basia.

Duży ( tak z 7 cm ) ,ryży , trzy ciemniejsze pasy na grzbiecie?
U mnie już jest.
Też jestem zdania ,że tylko metoda ostateczna jest dobra.
Kronopio
ICQ 82543201

9. Data: 2001-07-10 08:24:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <c...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> U mnie już jest.
> Też jestem zdania ,że tylko metoda ostateczna jest dobra.

Najpierw był w Kostuchnie, w tym roku doszedł do Paderewy. Ryży na pewno, o
pasach nie słyszałam.
Obrzydlistwo.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2001-07-10 10:23:15

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw był w Kostuchnie, w tym roku doszedł do Paderewy. Ryży na pewno,
> pasach nie słyszałam.
> Obrzydlistwo.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Zaraz obrzydlistwo:-)))
Nawet ładny , na zdjęciach pewnie dobrze by wyszedł.
I tam mógłby zostać :-)
Kronopio
ICQ 82543201

Jak zwiekszyc przyrost roczny iglakow