Sliskie wejscie do klatki schodowej.

1. Data: 2005-01-31 12:57:13

Temat: Sliskie wejscie do klatki schodowej.
Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moj drogi deweloper wylozyl jakimis tam plytkami wejscia do klatek
schodowych. Niestety sa to plytki zdradzieckie niezwykle gdy tylko znajdzie
sie na nich odrobina wody. Sliskie sie robia tak, ze zabic sie mozna. W
zwiazku tym mam pytanie czy istnieja jakies normy budowlane dotyczace tego
typu rzeczy. Jakies sygnatury? Do poczytania w internecie moze?

2. Data: 2005-01-31 13:49:27

Temat: Re: Sliskie wejscie do klatki schodowej.
Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Sieniawski napisał(a):
> Witam,
>
> Moj drogi deweloper wylozyl jakimis tam plytkami wejscia do klatek
> schodowych.

Dołączam się do pytania - administracja wyłożyła schody zewnętrzne takim
śliskim g..., że się zabić można

MAc

3. Data: 2005-01-31 19:54:22

Od: "Hern-r" <t...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na normach się nie znam, może schody odpowiadają normie do trzecieciue
stłuczonej d..., a potem wykonawcę za m..., ale poważnie są takie
antypoślizgowe samoprzylepne paski, prawdopododmnie dostepne w marketach
budowlanych. A moim skromnym zdaniem (jestem tylko zwykłym fizolem) zdaniem
powinien wykonawca dać specjalne karbowane płytki na krawędzie schodów,
oczywiście dopasowane do całości.
Z uszanowaniem

4. Data: 2005-01-31 20:03:28

Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Sieniawski <f...@f...com> napisał(a):

> [...]
> zwiazku tym mam pytanie czy istnieja jakies normy budowlane dotyczace tego
> typu rzeczy. Jakies sygnatury? Do poczytania w internecie moze?

Szczegółów niestety nie podam, bo mam je tylko w głowie z tłumaczonej kiedyś
przeze mnie prezentacji, ale wiem, że tak - istnieją normy PN co do
antypoślizgowości płytek w zależności od zastosowania. Spróbuj może tym
tropem.

JoP

5. Data: 2005-01-31 20:35:29

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jolanta Pers napisał:
> [...]
> przeze mnie prezentacji, ale wiem, że tak - istnieją normy PN co do
> antypoślizgowości płytek w zależności od zastosowania. Spróbuj może tym

przyjeta jest norma, ze na schody i wejscia dobiera sie plytki o
wskazniku antyposlizgowosci min R9 (dla przykladu R10 - kat poslizgu
10-19° a max to grupa R13 - kat poslizgu > 35° - podlogi w rzezniach,
kregielniach)
Najlepiej porposic o pokazanie przez wykonawce atestu na
antyposlizgowosc zastosowanej plytki

--
Pozdrawiam - T0SIA
-----------

6. Data: 2005-01-31 21:08:25

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Jan 2005 13:57:13 +0100, Piotr Sieniawski napisał(a):

> [...]
> zwiazku tym mam pytanie czy istnieja jakies normy budowlane dotyczace tego
> typu rzeczy. Jakies sygnatury? Do poczytania w internecie moze?

Istnieją zalecenia i istnieje zdrowy rozsądek.
Jeżeli developer położył niewłaście płytki - rzeczoznawcę i zmusić
go do wymiany,
jeżeli zgodne z normą - rzeczoznawcę i wymienić na koszt wspólnoty.
Zawsze lepiej przed niż po szkodzie. :)

--
spp
spp(na)op.pl