Slodko-kwasny obiad na zimowe dni

1. Data: 2005-11-30 04:39:54

Temat: Slodko-kwasny obiad na zimowe dni
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Zaczne od miesa: dwa kawalki tlustych wiejskich zeberek - u nas tak to
sie nazywa (pork country ribs), a wyglada jak jakis poprzeczny,
poprzerastany kotlet wieprzowy. Pokrojona lopatka tez by sie nadawala,
albo zwykle zeberka. To mieso nalezy zbrazowic ze wszystkich stron.
Na patelni przyzlocic pocieta w plasterki cebule i dodac do niej pol
sloika czy z puszki moreli, lub brzoskwin i caly sok. Dodac cwierc
szklanki octu ze sliwek w occie lub 3-4 lyzki octu winnego (do smaku -
powinno byc dosc kwasne, w czasie pieczenia ocet czesciowo wyparuje).
Dodac sol, cos ostrego, jak np. hot chili sauce lub pieprz kajenski, 2
lyzki sosu sojowego, 2 lyzki sosu hoisin,pol szklanki ketchupu,
lyzeczke startego imbiru doprowadzic do wrzenia.
Wylac polowe tej mieszanki do naczynia zaroodpornego, ulozyc na to mieso
i zalac reszta. Przykryc i piec w 160C przez poltorej godziny.
Po wyjeciu z pieca ulozyc na powierzchni sosu reczniki papierowe, ktore
zbiora czesc tluszczu i je wyrzucic.

Podac z goracym ryzem i jakas salata, np. ogorki pokrojone w grube
plastry, skropione octem zagotowanym z cukrem (1 lyzka cukru, 2 lyzki
octu doprowadzic do wrzenia, skropic 2-3 pokrojone ogorki, posolic i
wstawic do lodowki na 10 minut).

Salatka owocowa na deser, lub kompot z letnich zapraw i wieczor
zapowiada sie bardzo milo.
Magdalena Bassett

2. Data: 2005-11-30 10:30:42

Temat: Re: Slodko-kwasny obiad na zimowe dni
Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> Salatka owocowa na deser, lub kompot z letnich zapraw i wieczor
> zapowiada sie bardzo milo.

A może to byłby pomysł na dzisiejszą kolację? Dzięki Magdo!

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"

http://www.aniared.blog.onet.pl

3. Data: 2005-11-30 10:53:22

Od: "Slawomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisal w
wiadomosci news:438D2D1A.2090402@bluemoonlavender.com...
<ciach>
i wieczor zapowiada sie bardzo milo.
<ciach>

Fajny przepis. A jak juz jestesmy prze zeberkach to nie znasz moze przepisu
na zeberka z TGI Fridays? Chodzi mi glównie o te w sosie Jacka Danielsa. No
normalnie juz sie slinie :-)))
pozdrawiam
Slawek

4. Data: 2005-11-30 11:10:43

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Slawomir Lewandowski <1...@w...pl%> napisał(a) w

Jest za free na http://www.topsecretrecipes.com

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

5. Data: 2005-11-30 11:24:05

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest za free na http://www.topsecretrecipes.com
>
> --

A dzienks ci w co tam lubisz dobry człowieku :-))))
Wprawdzie mój lengłyż jest ubogi jak tania szkocka ale jakoś se poradzę
pozdrawiam
Sławek

Salatki z owocow
ciasto drożdżowe