Słońce łagodnieje: będzie epoka lodowcowa?

1. Data: 2013-07-14 19:43:59

Temat: Słońce łagodnieje: będzie epoka lodowcowa?
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Zanotowano najniższą aktywność słoneczną w ciągu ostatnich 100 lat

W czwartek, 11 lipca, naukowcy oficjalnie potwierdzili, że w tym roku zarejestrowano
bardzo słabą aktywność słoneczną. To najniższy szczyt cyklu w ciągu ostatnich 100
lat, a następne mogą być jeszcze spokojniejsze. Jeśli trend ten się utrzyma dla Ziemi
oznacza to epokę lodowcową.

Nie jest prawdą, że za klimat Ziemi odpowiada człowiek ze swoimi emisjami dwutlenku
węgla. To tylko wzmaga bujną roślinność pożywiającą się przecież w procesie
fotosyntezy za pomocą dwutlenku węgla. Głównym czynnikiem wpływającym na ziemski
klimat jest Słońce, które poprzez swoją aktywność lub jej brak może doprowadzić do
radykalnych zmian na Ziemi.

"To jest najmniejszy szczyt maksimum słonecznego cyklu, które widzieliśmy w ciągu
wieku obserwacji," powiedział na telekonferencji David Hathaway, z placówki NASA w
Huntsville, Alabama.

Podczas słonecznego maksimum, liczba plam słonecznych wzrasta. To ciemne obszary na
powierzchni odpowiadające za aktywność gwiazdy. Uważa się, że powstają one poprzez
oddziaływania między plazmą a słonecznymi polami magnetycznymi. Plamy słoneczne są
źródłem rozbłysków i emisji, dzięki którym wysyłają naładowane cząstki w kierunku
Ziemi, to promieniowanie może uszkodzić satelity, być przyczyną przepięć itp.

W przybliżeniu, co 11 lat Słońca przechodzi przez cykl, w którym występuje wzrost i
spadek liczby plam. Obecny cykl 24 trwa już od 2011 roku i oczekiwano na jego szczyt
w 2013 roku, ale w tym roku było mniej plam i zarazem aktywności niż w ostatnich
kilku cyklach. Głośno mówi się już o tym, że maksimum nie było a Słońce wpada w nowy
okres minimum jak w XVII wieku, gdy zapanowało tak zwane minimum Maundera. Wtedy na
72 lata zniknęły plamy i zrobiło się tak zimno, że zamarzał cały Bałtyk czyniąc
możliwymi podróże saniami z Polski do Szwecji.

Obecny szczyt 11 letniego cyklu jest tak mizerny, że trudno nawet mówić, w jakim
momencie szczytu aktywności się znajdujemy i czy w ogóle można będzie jeszcze mówić o
jakichkolwiek cyklach Słońca, skoro ten jedenastoletni już nie ma zastosowania.
Poważni uczeni o zachowaniu Słońca mówią, jako o dziwactwie, którego nie jest w
stanie wyjaśnić nowoczesna astrofizyka.

Irlandzki specjalista dr Ian Elliott, z Institute for Advanced Studies w Dublinie,
wypunktował, że modele przewidywały średnią liczbę plam na Słońcu dla tego etapu
cyklu na około 90 do 140 a było ich ostatnio 67. Średnia historyczna wskazuje, że
powinniśmy się spodziewać 200 plam miesięcznie, więc różnica jest jeszcze większa.

Według wspomnianego już dr Hathaway'a cykl 24 pokazał połowę aktywności cyklu 23.
Dodatkowo cykl 25 ma być jeszcze słabszy ze względu na zmiany w przepływach pól
magnetycznych na powierzchni Słońca. Co do skutków uspokojenia Słońca naukowcy są
zgodni, to doprowadzi do kolejnego glacjału. Jeśli rzeczywiście tak się stanie będzie
to oznaczało wielkie zmiany na Ziemi i migracje ludności w kierunkach równika.

http://www.irishtimes.com/news/science/sun-s-bizarre
-activity-may-trigger-another-ice-age-1.1460937
http://zmianynaziemi.pl/wiadomosc/zanotowano-najnizs
za-aktywnosc-sloneczna-w-ciagu-ostatnich-100-lat

2. Data: 2013-07-14 19:55:54

Od: Andromeda <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znowu brednie katolickie, to już w podstawówce masz efekt cieplarniany, rośliny są
wycinane a produkcja dwutlenku węgla i metali ciężkich, jest tak ogromna że zaczyna
się ogrzewać atmosfera, co powoduje pękanie lodowców i ciągłe potopy. Podgrzana
atmosfera powoduje wariowanie pogody i zima w wielkanoc, trąby, grad, śnieg w afryce.
Ta dziwna zima co mieliśmy to efekt cieplarniany, bo pękł lodowiec na Grelandii i
woda spod tego lodowca weszła w reakcje z powietrzem, a wiatr nam to przywiał i taka
była dziwna zima, a teraz ciągle leje.

3. Data: 2013-07-14 22:35:07

Temat: Re: Słońce łagodnieje: będzie epoka lodowcowa?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Jul 2013 10:43:59 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> Zanotowano najniższą aktywność słoneczną w ciągu ostatnich 100 lat
>
> W czwartek, 11 lipca, naukowcy oficjalnie potwierdzili, że w tym roku
zarejestrowano bardzo słabą aktywność słoneczną.

http://losyziemi.pl/bardzo-duza-aktywnosc-slonca-i-n
adal-wzrasta-moze-wystapic-rozblysk-klasy-x

Fkącu niech się zdecydują! - bo ja i tak mam to dokładnie w... :-)))
--
XL "Czarnecki Marek, Onyszkiewicz, Piskorski, Staniszewska,
Wielowieyski, Buzek, Chmielewski, Gacek, Jałowiecki, Lewandowski, Olbrycht,

4. Data: 2013-07-15 18:00:40

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 14 lipca 2013 22:35:07 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

zarejestrowano bardzo słabą aktywność słoneczną.

> http://losyziemi.pl/bardzo-duza-aktywnosc-slonca-i-n
adal-wzrasta-moze-wystapic-rozblysk-klasy-x

> Fkącu niech się zdecydują! - bo ja i tak mam to dokładnie w... :-)))

Jak ci kwiatki w ogrodzie latem wymarzną wcale ci do smiechu nie będzie... ;P

5. Data: 2013-07-15 18:26:53

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 Jul 2013 09:00:40 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

zarejestrowano bardzo słabą aktywność słoneczną.

adal-wzrasta-moze-wystapic-rozblysk-klasy-x

> Jak ci kwiatki w ogrodzie latem wymarzną wcale ci do smiechu nie będzie... ;P

Od bezedurnych proroctw to najwyżej ze śmiechu zejdą.

6. Data: 2013-07-15 20:30:02

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 18:26:53 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

zarejestrowano bardzo słabą aktywność słoneczną.

adal-wzrasta-moze-wystapic-rozblysk-klasy-x

> Od bezedurnych proroctw to najwyżej ze śmiechu zejdą.

Pomnisz moje słowa...ten się smieje ostatni kto ocaleje ;)

7. Data: 2013-07-15 21:53:46

Od: ola <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, July 15, 2013 9:30:02 PM UTC+3, m...@g...com wrote:

> Pomnisz moje słowa...ten się smieje ostatni kto ocaleje ;)

Masz racje - to nie sa katolickie czy inne brednie.
To fakt - w tempie idziemy w ziab i obysmy pozostali na poziomie ktory umozliwi zycie
na Ziemi - chyba, ze Slonce znow zacznie wysylac w przestrzen wiatr protonow.

Kto chce miec aktualna relacje prosto ze Slonca moze zagladac tutaj:

http://www.swpc.noaa.gov/SWN/

najkrytyczniejsza dla pogody jest zmniejszona ilosc protonow wysylanych przez Slonce
spowodowana wlasnie mniejsza iloscia niz w przeszlosci, obszarow na Sloncu o nizszej
temperaturze, ktore pozwalaly w przeszlosci na wyrzucanie calych protonow. Chodzi o
brak Solar Radiation Storms. Jesli te sztormy powroca wrocimy do normy i do
narzekania na efekt cieplarnianiy. Jesli nie powroca, to moze ten efekt cieplarniany
uratuje nas od calkowitego zamarzniecia.

Ola

8. Data: 2013-07-15 22:13:00

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 15 Jul 2013 12:53:46 -0700 (PDT), ola napisał(a):

> To fakt - w tempie idziemy w ziab

Ba, i to cyklicznie - wchodząc na przemian w ocieplenia :-)))

9. Data: 2013-07-15 22:25:26

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 22:13:00 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Ba, i to cyklicznie - wchodząc na przemian w ocieplenia :-)))

Ostatni 'ziąb' zwał się Małą Epoką Lodową
http://pl.wikipedia.org/wiki/Ma%C5%82a_epoka_lodowa
z 70 letnim okresem ekstremalnym zwanym minimum Maudera,
http://pl.wikipedia.org/wiki/Minimum_Maundera
kiedy to Bałtyk zamarzał w całości, ze znacznym ograniczeniem wegetacji i wszystkimi
tego konsekwencjami.
"Mała Epoka Lodowa wywarła olbrzymi wpływ na gospodarkę i cywilizacje, szczególnie w
obszarze Północnego Atlantyku, tj. Europy i Ameryki Północnej"

Radwańska ścigana przez inkwizycje
Eugenika - za czy przeciw
Opowieść podręcznej
To pesymizm czy realizm!?