Slub - oplaty dla ksiedza !!!

91. Data: 2003-02-05 13:48:37

Temat: Re: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Donik" <D...@n...amujcie.terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@z...pl naskrobal(a):

> Jeśli piszesz o Karolu Wojtyle, że jest czczony jak bóg, to jest to
> najzupełniej prawidłowe w sensie ortograficznym (w innym być może w
> dużym stopniu również).

No właśnie :-) A piszę o religii z definicji monoteistycznej :-)
Cieszę się, że zostałem właściwie zrozumiany :-)

--
Pozdrawiam, Donik
"All you need is love" (The Beatles)

92. Data: 2003-02-05 14:02:12

Temat: Odp: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Donik <D...@n...amujcie.terramail.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b1r4ng$3q4$...@k...man.lodz.pl...
> b...@z...pl naskrobal(a):

> No właśnie :-) A piszę o religii z definicji monoteistycznej :-)
> Cieszę się, że zostałem właściwie zrozumiany :-)

Ale nie piszesz o Bogu religii monoteistycznej, tylko o Karolu Wojtyle ;)))

boniedydy

93. Data: 2003-02-05 15:00:12

Temat: Re: Odp: OT Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Donik" <D...@n...amujcie.terramail.pl> napisał w wiadomości
> r...@g...pl naskrobal(a):

> ... do czasu aż zostanie zmieniony.. ;-)

Oczywista.

> A jeśli ja uważam (i nie jestem w tym odosobniony), że KRK jest religią
> de facto politeistyczną to mogę pisać z małej?

A jeśli uważam, że Kopernik była kobietą, mogę pisać w rodzaju żeńskim?
ER

94. Data: 2003-02-05 15:02:52

Od: "Ewa Ressel" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boniedydy" <b...@z...pl> napisał w wiadomości

Dodatkowo wyłamuje się ono
> z - powszechnego! - systemu fiskalnego, obowiązującego w Polsce.

No tu bym polemizowała. Powszechnego - tak, ale tylko dla małych żuczków.
Jak się spojrzy na te wszystkie kopalnie, huty, urzędników wszelkich
szczebli i przeróżnych biznesmętów to jakoś tej powszechności nie widać...
ER

95. Data: 2003-02-05 18:59:25

Temat: Re: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co myslicie o tych oplatach?

Siostra mojego TŻ brała ślub w październiku. Zapłaciła 200 zł księdzu, 100
organiście i 50 kościelnemu. Oprócz tego "uprzejma starsza pani" w biurze
parafialnym podczas załatwiania formalności _zarządała_ opłaty " na
kościół". Zanieśli 200 zł, a ta pani zajrzała i stwierdziła obruszona" tylko
tyle?". A oni donieśli drugie tyle. IMO idioci. IMO wszystkie "opłaty" w tej
wysokości to skandal. Jeśli co łaska - to nie więcej niż 50 zł.
Pozdrawiam
Ola z Gdańska

96. Data: 2003-02-05 20:29:34

Od: "miireek" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ludzie nawet nie dostrzegają różnicy(!!) pomiędzy Bogiem i
Kościołem.
> Ja dostrzegam i dlatego mogę żyć z Bogiem i bez(!) Kościoła.

Witaj BRACIE :)

Ta dyskusja jest bezcelowa. Z pazernoscia ksiezy (oczywiscie nie
wszystkich , ale czy wyjatkow - mam watpliwosci ) prawie kazdy sie
chyba zetknal . Ale jedni to przyznaja, a drudzy twierdza ze
nieprawda, oponentow nazywajac wrogami Kosciola, katolikow, albo
"Niepolakami" - itp. Gdy mamy do czynienia z fanatyzmem (lub
przynajmniej jego namiastka) tam koncza sie argumenty i logika. Sam
mam wyksztalconych znajomaych z klapkami na oczach i uszach jezeli
dyskusja schodzi na podobne tory
Mirek

97. Data: 2003-02-05 22:51:07

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Ressel <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych n
apisał:b1r98g$dpv$...@i...gazeta.pl...

> [...]
> Jak się spojrzy na te wszystkie kopalnie, huty, urzędników wszelkich
> szczebli i przeróżnych biznesmętów to jakoś tej powszechności nie widać...

Hmmm, no nie wiem. Oni sie przynajmniej rozliczają z urzędem podatkowym, a c
o njawyżej uzyskują zwolnienia z podatków tudzież rózne inne umorzenia długó
w - drogą oficjalną. Natomiast Rydzyk w ogóle nie podlega żadnemu urzędowi p
odatkowemu (chyba że już się coś zmieniło od czasu publikacji w Rzepie). Pon
adto nie rozliczyl sie ze zbiórek na cele charytatywne (nie wiadomo, co się
stało z pieniędzmi zbieranymi rzekomo na wykup Stoczni Gdańskiej).

boniedydy

98. Data: 2003-02-05 22:53:43

Temat: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ola <o...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych nap
isał:

> tyle?". A oni donieśli drugie tyle. IMO idioci. IMO wszystkie "opłaty" w t
ej
> wysokości to skandal. Jeśli co łaska - to nie więcej niż 50 zł.

Ech. Co łaska, to co łaska. Jak czyjaś łaska pozwala komuś na ofiarowanie 1
grosza, to daje jeden grosz. Jeśli ma taką potrzebę, że chce szczodrze wspom
óc parafię i księdza, to może dać i milion nowych złotych polskich, o ile go
na to stać.

boniedydy

99. Data: 2003-02-06 07:09:57

Od: "Donik" <D...@n...amujcie.terramail.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@g...pl naskrobal(a):

> A jeśli uważam, że Kopernik była kobietą, mogę pisać w rodzaju
> żeńskim? ER

Patrz przykład o Karolu Wojtyle...

100. Data: 2003-02-06 07:33:38

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

plaszczyznie

> Właśnie, agi, jesli _trzeba_ zrozumieć dyskutanta, który miesza
pojęcia,
> wtedy obie strony mają problem.

Właśnie o tym napisałem na początku podwątku.
<cyt.>
słowo "kościół" ma trzy znaczenia:
- wspólnota wiernych
- budynek
- hierarchia (uzupełnienie - "kościół prowadzi wiernych ku Bogu")
i umiejętne żonglowanie tymi znaczeniami potrafi ogłupić każdego
dyskutanta!!!
</cyt>
A szczególnie celują w tym hierarchowie Kościoła

Pozdrawiam
Qwax

slownik damsko meski -mesko damski
psycholog, terapeuta itp. -Wrocław