Smacznie i tanio

1. Data: 2005-02-21 14:52:30

Temat: Smacznie i tanio
Od: sq3iz <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Nie jestem tu częstym gościem tej listy, ale sytuacja jest poważna!
Wiecie jakie jest życie studenckie... prośba podeślijcie kilka przepisów
na TANIE, smaczne i szybkie "żarcie", bo makaronu i ryżu we wszystkich
odmianach mamy DOSYĆ !!!

Z góry wielkie dzięki!

Jacek !

1. Data: 2005-02-21 15:05:08

Temat: Re: Smacznie i tanio
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-21 15:52:30 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *sq3iz* skreślił te oto słowa:

> [...]
> Wiecie jakie jest życie studenckie... prośba podeślijcie kilka przepisów
> na TANIE, smaczne i szybkie "żarcie", bo makaronu i ryżu we wszystkich

A pochwal się gdzie można studiować bez umiejętności wyszukiwania
potrzebnych informacji ;]

http://www.google.com/groups?as_q=tanie%20smaczne%20
&as_ugroup=pl.rec.kuchnia&lr=&hl=pl

--
Lia

1. Data: 2005-02-21 19:34:14

Od: sq3iz <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a):
> [...]
> przyrody grupowicz *sq3iz* skreślił te oto słowa:

> A pochwal się gdzie można studiować bez umiejętności wyszukiwania

:-)
Bo widzisz... my tu tak duzo i szybko wkuwamy, że na resztę czasu nie
mamy, o żarciu nie wspominając ;-). Gościnnie w tej grupie, o głodzie i
chłodzie... ehhh.. :-) ale dzieki, poszukam!

1. Data: 2005-02-22 16:14:32

Od: "Tomaso Burkaso" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

> [...]
> jakie jest życie studenckie... prośba podeślijcie kilka przepisów na
> TANIE, smaczne i szybkie "żarcie", bo makaronu i ryżu we wszystkich

Zróbcie sobie rosół porządny. Tanio, smacznie, a z pozostałego mięsa obiadek
dla 6 osób.
Włoszczyzna 1,5
mostek 40 dkg 4zł
1/2 kury 6zł Kura a nie kurczak, to ważne! jak nie ma to trudno, ale z
kurczakiem tonietosamo.
woda ok 3 litrów
listek laurowy szt. 2
ziele angielskie szt 6
goździki szt 3
pieprz czarny ziarnisty szt 12
sól sypiemy kilka razy w trakcie gotowania, aż nam się spodoba, chyba że
mamy doświadczenie ;)

Mięso na zimną wodę, jak się zagotuje to zmniejszmy ogień na taki żeby
pyrkotało i zbieramy szumy (przez ok 10 min) następnie wrzucamy resztę.
Zostawiamy pyrkoczący na 2,5 - 3 godziny.
Jeżeli w akademiku to radzę pilnować! Po jakiejś godzinie zacznie pięknie
pachnieć i stado sępów będzie krążyć niebezpiecznie blisko.
Wyjmujemy mięsko. Rosół jest gotowy. Do niego makaronik tani chyba 2,5 za
paczkę gotruje się 3 min.

Natomiast mięsko! Troszkę pracy, ale nie więcej niż 20 min. Za to warto.
Mięsko od kosteczek i rozdrabniamy, Cebuli w półtalarki 2x tyle ile mięska
na patelnie i smarzymy aż będzie fajna złotawa miejscami. Wrzucamy mięsko i
smarzymy dalej przes 15 min jak się lekko poprzypala jest najlepsze. Sypiemy
duuużo pieprzu ziołowego np 1/2 torebki. Smarzymy jeszcze 5 min. Podajemy!
Można z chlebem. Najlepsze jest wymieszane z ryżem.

Tym rosołkiem i mięskiem 2 osoby mogą życ przez 3 dni. Naprawdę tanio,
naprawdę smacznie, dość prosto.
Zaawansowanym polecam dodać np kilka plasterków imbiru do gotowania, lubo ze
2 kardamoniki, często wrzucam malutką peperoncino - papryczkę zabójcę
rozgrzewa baardzo.

Tomaso

1. Data: 2005-02-23 14:34:39

Od: "AJA" <n...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> goździki szt 3
> pieprz czarny ziarnisty szt 12
> sól sypiemy kilka razy w trakcie gotowania, aż nam się spodoba, chyba że

A my jeszcze ze dwie czapki prawdziwkow wrzucamy :)

Ale smacznie to zabrzmialo az mnie sie rosolku zachcialo.

AJA

Czarna rzepa
szybki, prosty i smaczny obiadek
mrożona śmietana kremówka