Smaki dzieciństwa...

1. Data: 2004-09-14 17:25:00

Temat: Smaki dzieciństwa...
Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Praktycznie każdy ma takie potrawy, które kojarzą mu się z dzieciństwem. Choćby
bułka z masłem i rzodkiewką...,albo pomidorkiem i cebulką..., kluski z masłem i
cukrem,..sernik pieczony tylko w święta..., nie wspomnę o zapachu pieczonego
schabu czy boczku....Dzisiaj u mnie na kolację makaron własnej roboty
podsmażany na boczku, to również smak dzieciństwa...

1. Data: 2004-09-14 17:36:58

Temat: Re: Smaki dzieciństwa...
Od: "lupus" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madziula" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> schabu czy boczku....Dzisiaj u mnie na kolację makaron własnej roboty
> podsmażany na boczku, to również smak dzieciństwa...
Akogo to obchodzi?
lupus

1. Data: 2004-09-14 17:45:55

Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Akogo to obchodzi?
> lupus

Ciebie z pewnością nie.

1. Data: 2004-09-14 17:55:27

Od: KasJa <fiume(skasujto)@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Sep 2004 19:25:00 +0200, Madziula napisał(a):

> Praktycznie każdy ma takie potrawy, które kojarzą mu się z dzieciństwem.

No ja mam bulke z mlekiem. Dziadek wkrawal mi bulke do cieplego mleka, a
ja to szamalam, az mi sie uszy trzesly :)
I jeszcze chleb litewski przywozony przez daleka rodzine. Bardzo dlugo byl
swiezy. Dzisiaj, chociaz niby wszystko w sklepach jest, nie moge odnalezc
tamtego smaku. Wszystkie te chleby jakos tak maja bardzo duzo ulepszaczy.

1. Data: 2004-09-14 18:22:57

Od: "Madziula" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No ja mam bulke z mlekiem. Dziadek wkrawal mi bulke do cieplego mleka, a
> ja to szamalam, az mi sie uszy trzesly :)

Jak mogłam o tym rarytasie zapomnieć!
Dzięki, że przypomniałaś o tym pysznym śniadanku.
Pozdrawiam!

1. Data: 2004-09-14 18:29:57

Od: "lupus" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madziula" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jak mogłam o tym rarytasie zapomnieć!
> Dzięki, że przypomniałaś o tym pysznym śniadanku.
Może bez świrowania na prk!
lupus

1. Data: 2004-09-14 18:30:17

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schabu czy boczku....Dzisiaj u mnie na kolację makaron własnej roboty
> podsmażany na boczku, to również smak dzieciństwa...

Moj smak z dziecinstwa to chlaka drozdzowa pieczona przez Babcie. Ciasto
zawsze bylo slodkawe, wiec palaszowalam ja na goraco z samym maslem albo
sucha, a na drugi dzien tez byla calkiem dobra, o ile sie uchowala :)
Do dzisiaj czasami pieke taka chalke i domownicy rzucaja sie na nia
natychmiast.

Poza tym sernik albo szarlotka. Zreszta oba uwielbiam do dzisiaj.

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-09-14 18:34:59

Od: "lupus" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nell" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> A w moim talerzu gorącego mleka pływała nie bułka a dwa suchary z cukrem.
> Jak zmiękły to się je jadło i wkładało nowe :) Niestety po takich dwóch
> dokładkach trzeba było jeszcze kanapkę z szynką, co skutecznie zabijało
> słodki smak w ustach :( I od tamtej pory śniadania jem tylko i wyłącznie
> na słodko :)
> Mniam, muszę kupić sucharki :)
co za bzury
lupus

1. Data: 2004-09-14 18:38:36

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

dokładkach trzeba było jeszcze kanapkę z szynką, co skutecznie zabijało
słodki smak w ustach :( I od tamtej pory śniadania jem tylko i wyłącznie

POzdrowionka
Nell

1. Data: 2004-09-14 18:42:24

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Madziula" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> Praktycznie każdy ma takie potrawy, które kojarzą mu się z dzieciństwem.

1. Swieza bulka z maslem i topionym albo zoltym serem
2. Kasza manna gotowana na mleku ( na sztywno z piana z bialek) polana
gestym kompotem z jagod- pychota!!!
3. Ziemniaczki z maselkiem, rozgrzebywane na talerzu na pure......
4. Gotowana marchewka z groszkiem ( dzis jej nie znosze)
5. Rosol z lanymi kluseczkami (dzis nie lubie)
6. Frytki smazone na oleju bardzo wielokrotnego uzycia w pewnym barze, w
ktorym czas oczekiwania w ogonku nie byl nigdy krotszy niz pol godziny
7. Lody galkowane z eskimoska , ogonek jak wyzej:)
8. Kurczak z rozna na niedzielny obiad (rowniez nieaktualne)
9. Mleko z kozuchem podawane na dlugiej przerwie w szkole
10. Oranzada w proszku wyjadana na sucho z opakowania
11. Vibowit jw
12. Pomarancza dzielona na czasteczki miedzy wszystkich czlonkow rodziny
13. Gumy do zycia donald

Cholerka i pomyslec ze bylam wtedy anemicznym niejadkiem
Ale byly tez smaki niedostepne, w tamtej szarej rzeczywistosci bedace w
zasiegu li tylko wyobrazni. Moja matka czesto wspomina jak ciezko bylo
odpowiadac na pytania dziecka, ktore o czyms nieznanym wyczytalo w ksiazce"
Mamusiu powiedz mi jak smakuja banany".....Do dzis pamietam swoje
rozczarowanie kiedy je pierwszy raz sprobowalam. Podobnie bylo z chalwa,
ktora w marzeniach byla duzo delikatniesza i wykwintna.

Ktoska

*Staram sie nie popelniac bledow ortograficznych, ani literowek. Jestem
niedoskonala, roztragniona dyslektyczka i pomio tych staran zdarzaja mi sie
gafy*

pytanie o Placki ziemniaczane z makiem
jakby to zrobić...
Prażona kukurydza