Smerfy2

1. Data: 2013-09-13 22:57:10

Temat: Smerfy2
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Naczelny katolik kraju, Tomasz Terlikowski przestrzega wszystkich przed chodzeniem do
kina na "Smerfy 2".

Jego zdaniem film nie nadaje się dla dzieci. Katolicki publicysta zwraca uwagę na
Gargamela, który jest demoniczny, a jego czary służą poniżaniu ludzi. Bajka ma ponoć
pokazywać, że magia jest szatańsko inspirowaną grą ze złem, a to dla dzieci
niebezpieczne. Dodatkowo Terlikowskiemu nie podoba się fakt, że w "Smerfach" pojawia
się rodzina "patchworkowa z synem zostawionym przez ojca i fantastycznym ojczymem,
który próbuje go obłaskawić". Z kolei inni betonowi dziennikarze, bracia Karnowscy,
ostrzegają, że we wspomnianym filmie śpiewane piosenki "służą za promocję seksu" i...
"ruchów gejowskich". Poza tym prawie wszyscy zdrowi.

No to dziś w noc sobie Smerfy obejrze tutaj

http://www.kinomaniak.tv/film/Smerfy-2/58925

2. Data: 2013-09-13 23:10:03

Temat: Re: Smerfy2
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-13 22:57, glob pisze:
> [...]
"ruchów gejowskich". Poza tym prawie wszyscy zdrowi.

> No to dziś w noc sobie Smerfy obejrze tutaj

Tak już jest, że bajki dla dzieci (przynajmniej te, które miałam okazje
oglądać), są odpowiednio nasycone moralizatorsko-propagandowym
smrodkiem. Niektóre bardziej, inne mniej nachalnie.
A Smerfy2 rzeczywiście "obłaskawiają" temat rodziny patchworkowej. I to
patchwork szyty dość grubymi nićmi, he he.

Ewa

3. Data: 2013-09-13 23:21:01

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze nie oglądałem ale po bardzo wysokich notach na kinomaniaku sobie lukne, no bo
przecież sam inkwizytor Telikowski świętą pianą oburzenia z pyska pluje.

4. Data: 2013-09-14 10:59:40

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A Smerfy2 rzeczywiście "obłaskawiają" temat rodziny patchworkowej. I to
> patchwork szyty dość grubymi nićmi, he he.

Hmmm, dziwne to, co napisałaś. No bo po pierwsze- określenie: "bajki [...}są
odpowiednio nasycone moralizatorsko-propagandowym
smrodkiem. " Cholerka- a cóż to jest za "potworek"? Część (istotna)
definicji bajki:
za wiki: "Bajka - krótki utwór literacki zawierający morał". Czyli-
bajka_morał_zawierać_musi. Inaczej bajką nie jest. No to o co chodzi z tym
morałem? Zapewne więc nei o morał tu chodzi, a o ten "moralizatorski
smrodek". A cóż to jest takiego, Moja Droga Interlokutorko?

Kolejna sprawa- "A Smerfy2 rzeczywiście "obłaskawiają" temat rodziny
patchworkowej.". Wiesz, nie oglądałem "Smerfów 2". Z tego, co pisze
Terlikowski- to wnioskuję, że to bajka typu "Szrek". Pierwsza część śmieszna
i zabawna. Nawet nadaje się dla trochę większych dzieci. Z drugą już bym
uważał- poza tym nudzi. No a w trzeciej autor sam nie wiedział, co chce
powiedzieć- i po całości poszedł w polityczna poprawność- ten marksizm
kulturowy. Chodziło tam tylko o pokazanie, że im kto bardziej "pokręcony"-
tym tak naprawdę fajniejszy i lepszy od innych. Wyobrażam sobie więc, że to
"obłaskawianie" tematu " rodziny patchworkowej" to własnie coś na wzór tego.
Szwedzi, widząc, że w latach 70 lawinowo wzrasta liczba rozwodów podeszli do
tego- jak to oni- socjalistyczno- metodycznie. Pierwszy wniosek z badań
tematu: dzieci z takich rodzin (ROZBITYCH- nie żadnych patchworkowych) czują
się gorsze od tych z rodzin NORMALNYCH.. No to rozpoczęto obłąkańczą
kampanię wśród dzieci od przedszkola- ucząc ich, że Ingrid jest dużo
szczęśliwsza od dzieci z rodzin, gdzie jest tylko jeden tatuś i jedna
mamusia- bo ma 3 mamusie i 4 tatusiów. Podstawowa zasada zdrowia
psychicznego mówi, aby_nazywać_rzeczy_po_imieniu. Semantyka- to ważna
sprawa. I tak g...no zawsze śmierdzi- nigdy nie pachnie czy też pachnie
inaczej. Rodzina rozbita jest złem, kalectwem, którego PROTEZĄ jest rodzina
zastępcza czy też coś, co nam się serwuje pod nazwą "patchworkowa".

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

5. Data: 2013-09-14 11:29:34

Od: Trybun <I...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-13 22:57, glob pisze:
> Naczelny katolik kraju, Tomasz Terlikowski

Skąd taka opinia?, przecież to nawiedzony przygłup.. Przygłup o ile
oczywiście zachowuje się tak z własnej nieprzymuszonej woli. Może być
również wynajętym i płatnym dywersantem przez wiadome siły do siania
antykatolickiej propagandy.

6. Data: 2013-09-14 16:25:33

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun nie jest dyfersantem , takim dnem są katolicy z ich chorobą inkwizycyjną, to
nawet nie widzi że się komromituje.

7. Data: 2013-09-14 16:41:18

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron
Są bajki dydaktyczne, gdzie to bajki z punktu widzenia dorosłych, takie bajki były za
komuny i za kleru, gdzie dzieciaka trzeba nauczyć jak ma się zachowywać, toporne i
głupie, bo dzieci nudziły.

i są bajki dla dzieci, które są jakby wchodzeniem w świat dziecka, te bajki dzieci
uwielbijają a morał jest ukryty, by dziecko przeżywając bajkę samo doszło do
moralnego wyboru.

Naprzykład moja siostra nigdy nie mogła zrozumieć surrealistycznej bajki z catoon
netwerk, o takich trzech przygłupach, którzy są z boku i dziwne przygody im się
dzieją.... bo są inni, ta bajka otwiera świat inności, że nie trzeba być stadny
konformistyczny i szary w tłumie .

8. Data: 2013-09-14 16:56:03

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-14 10:59, Chiron pisze:

> Hmmm, dziwne to, co napisałaś.

Dziwne może dlatego, że czytanie ze zrozumieniem nie polega tylko na
umiejętności dopasowania słownikowej definicji do wyrazu użytego w
zdaniu, ale przede wszystkim na umiejętności odczytania tego wyrazu w
kontekście. :)
Nie pisałam o bajkach np. Ezopowych, które zawierają morał, ale o
bajkach _filmowych_ dla dzieci, które wprawdzie moralizują od zawsze,
ale ostatnio - jak się wyraziłam - coraz częściej "są nasycone
moralizatorsko-propagandowym smrodkiem", czyli moralizują lub przekazują
pewne poglądy bardzo nachalnie (różne poglądy, nie wnikam teraz czy
zgodne z moimi, czy nie).

> Wiesz, nie oglądałem "Smerfów 2".

To może na tym zakończymy dyskusję na temat filmu.

> [...]
> rozbita jest złem, kalectwem, którego PROTEZĄ jest rodzina zastępcza czy
> też coś, co nam się serwuje pod nazwą "patchworkowa".

Przykro słyszeć, że rodzina zastępcza Ci śmierdzi jak gówno, zwłaszcza
mając na uwadze, że kiedyś się podobno starałeś o zgodę na stworzenie
takowej.

Ewa

9. Data: 2013-09-14 17:11:04

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Przykro słyszeć, że rodzina zastępcza Ci śmierdzi jak gówno, zwłaszcza
mając na uwadze, że kiedyś się podobno starałeś o zgodę na stworzenie

Przecież Chiron nigdy nie wyrósł z dzikiego średniowiecza i idę o zakład/ bo w szkole
go nie było i typów bajek nieodróżnia/ że bajki za komuny są dla niego świetne a
obecnych zupełnie nie rozumie.

10. Data: 2013-09-14 18:01:30

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Przykro słyszeć, że rodzina zastępcza Ci śmierdzi jak gówno, zwłaszcza
> mając na uwadze, że kiedyś się podobno starałeś o zgodę na stworzenie

Ciekawe- zarzucasz mi (słusznie lub nie)- zacytuję:
"czytanie ze zrozumieniem nie polega tylko na
umiejętności dopasowania słownikowej definicji do wyrazu użytego w zdaniu,
ale przede wszystkim
na umiejętności odczytania tego wyrazu w kontekście. :)"
No wypisz wymaluj- własnie to teraz ja powinienem Ci napisać:-). Ewo-
napisałem coś o protezie. To nie rodzina zastępcza tak mi śmierdzi.

"Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."
G. Orwell

Chiron

Sprzeczności
Poganie zaatakowali katolików film wstrząsający
Święty koszmar
Dlaczego nie rodzą?
...i na do widzenia.