Re: Śmierć bukszpanu

From: "rageofhonor" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Śmierć bukszpanu
Date: Wed, 18 Aug 2021 15:26:30 +0200

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
news:sf2io4$miu$1$Jacek@news.chmurka.net...
> Są dwie opcje:
> 1 wykopać i spalić, posadzić nowy i pryskać chemią ZANIM się ćma pojawi
> 2 zostawić i czekać, bo może puści nowe pędy, no i pryskać chemią, jak w
> p. 1
> U kolegi jeden bukszpan odrósł, więc szansa jest.
> Jacek

Niby jak ta chemia ma działać zanim pojwi się szkodnik?

Preparat ktory znam działa tylko i wyłącznie na larwy ćmy. Opryskuje się
bukszpan gdy już dojdzie do zainfekowania szkodnikiem. W roku to ok 3-4
razy. Nie jest szkodliwy dla pszczół. Nie posiada okresu karencji. Jest to
biologiczny środek na bazie bakterii Bacillus Thuringiensis. Bakteria ta
powoduje zniszczenie układu pokarmowego larwy która zjadła trochę z
opryskanego bukszpanu. Larwa przestaje żerować, czernieje i ginie. Bakterię
aktywuje zasadowe środowisko w układzie trawiennym larwy. Polecam środek
Lepinox Plus. U mnie w ogrodzie się sprawdził. Stosujemy go już od kilku
lat.

Chemia jest szkodliwa dla wszystkich organizmów. Łącznie z człowiekiem.