Re: Śmierć bukszpanu

From: "rageofhonor" <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Śmierć bukszpanu
Date: Sun, 22 Aug 2021 10:17:05 +0200

Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
news:sfog86$qo$1$Jacek@news.chmurka.net...
> Fragment z ulotki:
> insektycyd neonikotynoidowy jest środkiem owadobójczym o działaniu
> kontaktowym i żołądkowym, przeznaczonym do zwalczania szkodników ssących i
> gryzących. Na roślinie działa powierzchniowo, wgłębnie i systemicznie.
> Kluczowe jest to "systemicznie", czyli mówiąc inaczej wnika w roślinę i
> jak ją robal zje, to się zatruje.

> Ja bym się bardziej obawiał kukurydzy, zbóż, owoców i warzyw z upraw
> przemysłowych.
> Jacek

Tylko że neonikotynoidy są szkodliwe dla wszystkich organizmów (w
szczególności dla pszczół) i zostały zakazane w Unii Europejskiej.
A preparat o którym wspominałem działa tylko i wyłącznie na larwy motyli
które go zjedzą. Uratowałem kiedyś chrzan przed Bielinkiem kapustnikiem.
Jest bezpieczny. Czego nie można powiedzieć o preparacie na bazie
neonikotynoidów. Jak człowiek zje neonikotynoidy to też mu zaszkodzą.
Człowiek to taki trochę większy robal. :)