Re: Śmierć bukszpanu

From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Śmierć bukszpanu
Date: Wed, 25 Aug 2021 10:02:48 +0200

On Tue, 24 Aug 2021 19:51:42 Jacek <k...@a...com> wrote:
> Dziwne by było, żeby mój "zatruty" bukszpan zaszkodził pszczołom, bo
> obok cała ściana jest zarośnięta bluszczem i na nim pszczół jest
> tyle, że słychać brzęczenie z odległości.

Kwestia różnych okresów kwitnienia. Bukszpan kwitnie wiosną, i tylko
wtedy jest interesujący dla pszczół. Bluszcz kwitnie dużo później.

> Poza tym bukszpan był pryskany w kwietniu, a pszczoły (przynajmniej
> te, jakie znam) nie ogryzają części zielonych roślin.

Stąd moje wcześniejsze pytanie: czy omawiany środek przenika do nektaru
lub pyłków? Pytanie oczywiście traci sens, jeśli pryskanie nastapiło w
okresie kwitnienia - a kwiecień odpowiada właśnie tej porze...

Mateusz