Śnieżka zdobyta na onet.pl :)

21. Data: 2006-08-12 13:56:51

Temat: Re: Śnieżka zdobyta na onet.pl :)
Od: "LECH DUBROWSKI" <3...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szkoda, że właśnie takie rodzaje sportu i rekreacji są dla wiekszości
> niepełnosprawnych niedostępne ze
> względów finansowych.

Finanse to jedna sprawa, a druga to fakt ze jest to sprzet wylacznie dla
ludzi o bardzo sprawnych rekach i o doskonalej wydolnosci.

Posadz na czyms takim kogos zdrowego ale niewytrenowanego to po pierwszym
kilometrze bedzie mial dosyc.

Leszek

--
Pozdrawiam Piotr

www.handbike.za.pl

22. Data: 2006-08-17 08:13:32

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:ebk9bu$qc4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Ja Cię jednak podziwiam, bo wiem jak się "przyjemnie zapieprza" na
> protezach np.
> przy 34 stopniowym upale.

Nie jest to najmilsze uczucie, ale można złagodzić dolegliwości już na
etapie planowania protezy.
Proteza z lejem na podciśnienie. Żadnych pończoch na kikut, a jeżeli już nie
można bez nich żyć to pończochy bawełniane (świetnie sprawdza się bawełniany
rękaw do oparzeń chemicznych. Kupowany w aptece w rolce. Nie jest taniutki
ale jest go dużo i starcza na długo).
Wybór warsztatu protetycznego. To jest najtrudniejsze. Protetyk musi mieć
doświadczenie a nie tylko kurs w Otto-Bock`u, na którym nauczył się
korzystać z urządzeń ale nie potrafi myśleć.
I tutaj wystawie ocene formie SOL a właściwie ich oddziałowi w Tarnowskich
Górach. Niestety nie jest to w mojej ocenie najlepszy zakład protetyczny
jaki znam. Starają się ale jeżeli mają nietypowe zamówienie to już są
problemy. Mam lej uda z wkładką miękką (sztywny lej zewnętrzny z wyciętymi
otworami z przodu i tyłu oraz miękki lej wewnętrzny). Tego nie robią zbyt
często i mieli problem z włąściwym wykonaniem. Jeszcze nie jestem zadowolony
i muszę dokonać pewnych poprawek. Za gotowość do poprawiania muszę pochwalić
p. Pawła, naprawde się stara. Niestety został przeniesiony do centrali w
Łodzi.

> W sumie jak teraz poruszam się na handbiku - często bez protez, to żyje mi
> się
> i łatwiej i przyjemniej.

Nie wątpie, ja niestety nie mam tego komfortu :)

> Może idę na łatwiznę, ale za jakie grzechy mam się katować.

W sumie tak. Uprawiasz jakąś aktywność fizyczną poza handbikiem?

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
.: niepełnosprawny - człowiek po tuningu:.

23. Data: 2006-08-18 23:30:47

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości
> Proteza z lejem na podciśnienie.
Miałem kiedyś coś na podciśnienie kikut jak cholera się pocił
ale lej nie zsuwał się z kikuta.

> [...]
> korzystać z urządzeń ale nie potrafi myśleć.
> I tutaj wystawie ocene formie SOL a właściwie ich oddziałowi w Tarnowskich
A tak z ciekawości się zapytam - ile taka proteza kosztuje i
kto produkuje najlepsze protezy w Polsce?

W ubiegłym roku odbierałem najzwyklejsze protezy, robione we Wrocławiu, jedna
normalna męska i jak stoje to ciągnie mnie do tyłu, druga taka szczuplutka -
podobna do damskiej, trochę ciągnie mnie do przodu.
Ale i tak się z nich cieszę ;-) bo, moja znajoma, miała takiego pecha,
że nawet po kilku poprawkach, nie może w protezach z tej firmy ustać.

>W sumie tak.
Do 30 to dużo chodziłem o protezach, góry nie góry, przez pewnien czas byłem
akwizytorem a nawet skakałem kolegami skalaliśmy z dachów, drzew...
Potem, coraz częściej miałem kłopoty z jedynym kolanem co mam - parę razy
operowanym z powodu przykurczu, jakieś wysięki w stawie, chrobotanie i itp.

Starałbym się o lepsze protezy, gdyby to miało większy sens,
wspomniany wcześniej wrodzony przykurcz kolana, zwichnięcie stawu biodrowego
i poobracane kręgi lędziowe, to wszystko nie sprawiłoby, żebym ładniej chodził -
może chodziłoby mi się trochę wygodniej. Wydaje mi się, że byłaby to
kasa wyrzucona w błoto.
Ja urodziłem się bez nóg i dla mnie, o wiele przyjemniesze "normalniejsze" jest
poruszanie się bez protez niż z tym balastem, poza tym
na handbiku mogę do 35 km/h wykręcić a na protezach, moja szybkość
jest 1-2 km/h.

--
Pozdrawiam Piotr

www.handbike.za.pl

24. Data: 2006-08-18 23:36:19

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> napisał w wiadomości

> Uprawiasz jakąś aktywność fizyczną poza handbikiem?
W sumie nie, to mi zabiera prawie cały dzień.

Najbardziej mi "żal", że nie mam drugiego kolana, wtedy spokojnie mógłbym jeździć na
dwukołowej kolarce
1,5 razy szybciej niż obecnie ;-).

--
Pozdrawiam Piotr

www.handbike.za.pl

25. Data: 2006-08-23 07:26:38

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

26. Data: 2006-08-24 00:15:02

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dezodorant z antyperspirantem i da się żyć ;)
Zawsze najprostrze rozwiązanie jest najlepsze.

> Odradzam:
> - Wrocław na Poświęckiej - za podejście do klienta,
Jedyną osobą, której zależy na funkcjonowaniu tej firmy - jest nim sam dyrektor ;-)

> Polecam:
> - Zakład Ortopedyczny w Legnicy p. Jerzego Łapki -
Nie korzystałem z usług tej firmy ale wiele dobrego o niej słyszałem nawet u
konkurencji w Opolu.

> [...]
> poszycie kosmetyczne skłądające się z 2 elementów (z tym kolanem sprawdza

Dzięki Przemek za informacje - bo przynajmniej teraz się orientuję w cenach dobrych
protez.

> Hmmm wynika z tego, że masz coś źle ustawione. Warto odwiedzić jakiś
> warsztat i spróbować ustawić.

Już się trochę do tych protez przyzwyczaiłem, wątpię aby cokolwiek można by w tych
protezach zmienić, sam niedługo będę coś kombinował przy pasie biodrowym - bo przy
wchodzeniu po schodach - prawa proteza mi się zsuwa.
--
Pozdrawiam Piotr

www.handbike.za.pl

27. Data: 2006-08-25 07:50:21

Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl> napisał w
wiadomości news:eciqvr$flk$1@nemesis.news.tpi.pl...

>Jedyną osobą, której zależy na funkcjonowaniu tej firmy - jest nim sam
>dyrektor ;-)

Nie poznałem osobnika. Raz smarowali mi tam zapieczone kolano i ich
znielubilem bo zabrali moją noge do innego pomieszczenia ;)

>Nie korzystałem z usług tej firmy ale wiele dobrego o niej słyszałem nawet
>u konkurencji w Opolu.

bo to dobra firma, właściciel sam wypracował sukces.

> Dzięki Przemek za informacje - bo przynajmniej teraz się orientuję w
> cenach dobrych protez.

hmmm, nie jest tak, że to czy proteza jest dobra zależy od ceny. Ja akurat
miałem możliwość zrobienia takiego sprzętu. Wcześniej chodziłem na protezach
za około 10.000,- i też nie były jakieś złe.
Ale cóż... zawsze pragnie się czegoś lepszego. Ty tak pewnie masz z
rowerami. inni z butami. Każdy w zależności od potrzeb.
dobrą proteze można zrobić i za 10.000,- i za 150.000,- PLN. To zależy od
potrzeb i wymagań osoby, która ma na tym chodzić. No i co najważniejsze od
tego jakie środki może zdobyć.
Osobiście wolałbym kupić samochód niż tak drogą proteze, ale niestety na
samochód nie mam kasy i i dofinansowania bym nie dostał.

> [...]
> można by w tych protezach zmienić, sam niedługo będę coś kombinował
> przy pasie biodrowym - bo przy wchodzeniu po schodach - prawa

Jak ucieka do przodu lub tyłu to jest kwestia regulowania stopy lub kolana.
W zależności gdzie masz możliwość regulowania.

Z pasem chodziłem kiedyś i to niedługo. Zdeformował mi brzuch jak przytyłem
;)

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
.: niepełnosprawny - człowiek po tuningu:.

Pijany lub naćpany chuligan - jak się bronić
film ze zdobycia sniezki
Re: Kraków / programiści Java i grafik (3 lub 4 osoby) / forma zatrudnienia dowolna .
Granica
Asystenci dla ON w Warszawie