Soczewki kontaktowe a moje oczy

1. Data: 2003-11-06 13:26:58

Temat: Soczewki kontaktowe a moje oczy
Od: Lookash <b...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaczalem ostatnio myslec o zmianie okularow na jakies soczewki
kontaktowe, bo coraz mniej sie sobie w drutach podobam ;)

Od razu zostalem ostudzony z zapalu, gdy sie dowiedzialem podczas
spotkania familii (dlatego nie dowierzam i szukam odpowiedzi u
specjalistow ;), ze to, ze mam w jednym oku wieksza wade niz w drugim
wyklucza stosowanie soczewek. Jestem krotkowidzem, w lewym oku mam wade
ok. 2 dioptrii, w prawym bardzo malutka. W dziecinstwie mialem operacje
zeza, po ktorej oczywiscie cosik jeszcze zostalo - ale to chyba nie ma
zwiazku? <:)

Tak wiec prosze o wyjasnienie tych moich watpliwosci i z gory za nie
dziekuje :]

--
Lookash

2. Data: 2003-11-06 13:41:13

Temat: Re: Soczewki kontaktowe a moje oczy
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

X...@1...34.132.102,
Lookash <b...@i...wp.pl>:

> Od razu zostalem ostudzony z zapalu, gdy sie dowiedzialem podczas
> spotkania familii (dlatego nie dowierzam i szukam odpowiedzi u
> specjalistow ;)

slusznie - rodzina rozne bzdury wymysla ;)

> ze to, ze mam w jednym oku wieksza wade niz w drugim
> wyklucza stosowanie soczewek

Co za bzdura. Jest dokladnie przeciwnie - przy duzej roznicy (->
anizometropii) wlasnie soczewki kontaktowe sa preferowane, bo szkla
okularowe wowczas zbyt roznie zmieniaja geometrie obrazu (glownie wielkosc).

> Jestem krotkowidzem, w lewym oku mam
> wade ok. 2 dioptrii, w prawym bardzo malutka
Tzn. jaka? ;)

> W dziecinstwie mialem
> operacje zeza, po ktorej oczywiscie cosik jeszcze zostalo - ale to
> chyba nie ma zwiazku? <:)
Co zostalo? Jesli na szklach nie masz takich kreseczek (pryzmatyczne), to
nie powinno to miec znaczenia, ale tu nie jestem pewien.

--
Robert

3. Data: 2003-11-06 13:43:26

Od: "iza b." <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lookash" <b...@i...wp.pl> napisał w wiadomości

mam w jednym oku wieksza wade niz w drugim
> wyklucza stosowanie soczewek. Jestem krotkowidzem, w lewym oku mam wade
> ok. 2 dioptrii, w prawym bardzo malutka.

dziwne... ja równiez mam podobna wade, tj. lewe oko -2,25, prawe -1,25
a soczewki nosze...

iza

4. Data: 2003-11-06 13:53:24

Od: Lookash <b...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

iza b. napisal 06 lis 2003 w wiadomosci na pl.sci.medycyna:

> dziwne... ja równiez mam podobna wade, tj. lewe oko -2,25, prawe -1,25
> a soczewki nosze...

Co tylko potwietrza mala wiarygodnosc tez stawianych na zaduszkowych
spotkaniach rodzinnych... :)

--
Lookash

5. Data: 2003-11-06 13:57:31

Od: Lookash <b...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert napisal 06 lis 2003 w wiadomosci na pl.sci.medycyna:

> Tzn. jaka? ;)

Musze sie przyznac, ze sam nie wiem, wydaje mi sie, ze 0,5 to za duzo,
moze jakies 0,25... ;> Po zdjeciu okularow ledwie zauwazalna, ale
oczywiscie zauwazalna (huehue :)

> Co zostalo? Jesli na szklach nie masz takich kreseczek (pryzmatyczne),
> to nie powinno to miec znaczenia, ale tu nie jestem pewien.

Nie mam. A zostalo... Hmm... No ja nie wiem, za kazdym razem podczas
wizyty w CZD (tam sie lecze od 3 roku zycia - mam juz 18, niedawno
mialem ostatnia wizyte) mierzyli mi jakies katy widzenia na urzadzeniu,
do ktorego wkladalo sie obrazki z traktorkami, motylkami itp. (tak mi to
spowiszednialo, ze nie zajmowalem sie tym nigdy blizej... ;). Wartosci
dokladnych nie znam...

--
Lookash

wybity bark