Soczewki kontaktowe - pytanie

1. Data: 2005-02-15 18:50:01

Temat: Soczewki kontaktowe - pytanie
Od: Tomasz Wrzesiński <bill-gates@_NOSPAM_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Państwa!

Dzisiaj nabyłem moje pierwsze soczewki kontaktowe, w związku z tym mam
kilka pytań. Od początku: według specjalisty, który badał moje oczy rok
temu, moja wada to astygmatyzm i nadzwroczność o następujących parametrach:
OL: SPH +4.0 CYL +1.5 AX 89
OP: SPH +3.5 CYL +2.25 AX 85
(są to dane z autorefraktometru, innych niestety nie posiadam :()
Specjalista ten zalecił mi okulary do stałego noszenia:
OL: SPH +2.0 CYL +2.0 AX 90
OP: SPH +2.0 CYL +2.5 AX 90
Nosze te okulary już od roku (okulary wogóle noszę już czternasty rok,
ale z obecnymi parametrami rok) i nie było z nimi żadnych problemów, co
prawda od czasu do czasu bolały mnie oczy i głowa, ale zwalałem to na
zmiany ciśnienia. Jakiś tydzień temu "zachciało" mi się soczewek. Pani
doktor zrobiła badania, powiedziała, iż okulary mam za słabe (stąd
miałem mieć te okresowe bóle oczu i głowy) i zaleciła następujące soczewki:
OL: SPH +5.5 CYL -2.25 AX 180
OP: SPH +6 CYL -2.25 AX 10
(tak, tutaj nie ma pomyłki)
Minęły ok. 3 godziny od założenia soczewek i zaczął. Najpierw widziałem
w miarę normalnie (ostrość widzenia była gorsza, ale miałem nadzieję, iż
oczy się przystosują), potem było coraz gorzej. Najpierw zauważyłem
"smużenie" światła (jak np. szybko przechodziłem koło lampy, ta
zostawiała za sobą dość widoczną smugę), jakieś 2.5h po założeniu
potwornie rozbolała mnie głowa, obraz zaczął mi się coraz bardziej
zamazywać, w końcu zdjąłem soczewki i wróciłem do okularów. Teraz jest
już lepiej, głowa mnie prawie nie boli, widzę też o wiele lepiej. I
teraz moje pytanie: czy dobrze zrobiłem, zdejmując soczewki? Może
rzeczywiście oczy by się przystosowały? Jutro i tak zadzwonię do
okulisty, ale może ktoś z Państwa będzie wiedział czy w/w przeze mnie
objawy świadczą o tym, iż soczewki są źle dobrane czy to tylko mój
wymysł. A może wogóle nie powinienem nosić soczewek?

Dziękuję z góry za odpowiedź
Pozdrawiam
Tomasz Wrzesiński

PS. Mam 17 lat.

2. Data: 2005-02-15 19:20:08

Temat: Re: Soczewki kontaktowe - pytanie
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cutg8n$2ud$...@o...icpnet.pl,
Tomasz Wrzesiński <bill-gates@_NOSPAM_o2.pl>:

Po pierwsze:

> [...]
> (są to dane z autorefraktometru, innych niestety nie posiadam :()

> miałem mieć te okresowe bóle oczu i głowy) i zaleciła następujące

Te dwie grupy parametrów wyzej sa bardzo podobne, z wyjatkiem wiekszego o
0,75D cylindra w OL w drugim pomiarze - sa inaczej zapisane, dlatego wydaja
sie radykalnie rozne.

> [...]
> co prawda od czasu do czasu bolały mnie oczy i głowa

> Pani doktor zrobiła badania, powiedziała, iż okulary mam za słabe

Ciezko powiedziec, jesli bylo to szczegolnie po dluzszej pracy do blizy, np.
czytaniu, to ta druga opinia wydaje sie bardziej wiarygodna.

> [...]
> już lepiej, głowa mnie prawie nie boli, widzę też o wiele lepiej. I
> teraz moje pytanie: czy dobrze zrobiłem, zdejmując soczewki? Może

Do soczewek trzeba sie przyzwyczajac stopniowo, najpierw wkladac na krotko.
Poza tym nie jestes tez przyzwyczajony do tej wiekszej korekcji.

--
Robert

Krzywa cukru- badanie
nadmiar zelaza we krwi kobiety
Klebsiella pneumoniae
Gadanie przez sen, chodzenie po domu w nocy, zapominanie.
pasożyty wewnetrzne