Soja jest jednym z dziwieciu powaznych alergenow .

1. Data: 2009-05-27 17:22:15

Temat: Soja jest jednym z dziwieciu powaznych alergenow .
Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieci u ktorych stwierdza sie alergie na mleko krowie, potencjalnie moga byc
uczulone takze na produkty sojowe.

Wedlug Health Canada:

*Soy - One of the nine most common food allergens Allergic reactions are
severe adverse reactions that occur when the body's immune system overreacts
to a particular allergen. These reactions may be caused by food, insect
stings, latex, medications and other substances. In Canada, the nine priority
food allergens are peanuts, tree nuts, sesame seeds, milk, eggs, seafood
(fish, crustaceans and shellfish), soy, wheat and sulphites (a food additive).*

http://www.hc-sc.gc.ca/fn-an/securit/allerg/fa-aa/al
lergen_soy-soja-eng.php

Ponadto fitoestrogen (z grupy izofawonoidow) moze wykazywac aktywnosc podobna
jak estrogenu. Problemem moze byc rowniez wplyw produktow na bazie soi na
prace gruczolu tarczycy i system immunologiczny u dzieci. W tym zakresie
prowadzone sie nadal badania, bowiem nikt nie jest w tej chili w stanie
ocenic, jakie ryzyko w dluzszym okresie czasu jest zwiazane ze stosowaniem
preparatow zastepczych dla dzieci, produkowanych na bazie soi.

( na powyzszy temat mozna znalezc nawet w sieci mase informacji).

2. Data: 2009-05-27 19:50:08

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

A jak to jest w dajmy na to Japonii? Tam zdaje sie spozywaja ogromne
(w porownaniu z Europa) ilosci soi, choc slyszalem, ze sfermentowanej?
--
Olleo

3. Data: 2009-05-27 21:48:29

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl wrote:

> A jak to jest w dajmy na to Japonii? Tam zdaje sie spozywaja ogromne
> (w porownaniu z Europa) ilosci soi, choc slyszalem, ze sfermentowanej?

znowu trolli wygrzebujesz z KF

W Japonii jest tak, że mają więcej 100 latków w jednym tylko mieście, niż
całe Stany Zjednoczone. Między innymi z powodu spożywania dużych ilości
soi.

4. Data: 2009-05-27 23:17:36

Od: " Jeff" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl napisał(a):

> A jak to jest w dajmy na to Japonii? Tam zdaje sie spozywaja ogromne
> (w porownaniu z Europa) ilosci soi, choc slyszalem, ze sfermentowanej?

podobnie jak z Eskimosami, ktorzy przystosowali sie do diety wysokoproteinowej
i wysokotluszczowej. Teraz na diecie wysokoweglowodanowej czesciej zapadaja na
choroby cywilizacyjne.

Wyobrazasz sobie Eskimosa na typowej diecie japonskiej, zajadajacego sie
potrawami z soi?

Ps. Mleka sojowego Japonczycy tez nie pija. Soja sfermentowana traci pewne
enymy szkodliwe dla zdrowia.

5. Data: 2009-05-27 23:19:38

Od: "Karol " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> znowu trolli wygrzebujesz z KF
>
> W Japonii jest tak, że mają więcej 100 latków w jednym tylko mieście, niż
> całe Stany Zjednoczone. Między innymi z powodu spożywania dużych ilości
> soi.

A ty jestes Japonczykiem genetycznym ? A Japonczycy sa wege? A to od kiedy,
pomylencu?

6. Data: 2009-05-27 23:55:05

Od: " Karol" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeff <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> Ps. Mleka sojowego Japonczycy tez nie pija. Soja sfermentowana traci pewne
> enzymy szkodliwe dla zdrowia.

wroc:)...dokladnie powinno byc napisane tak: soja sfermentowana traci inhibitory
pewnego enzymu proteolitycznego, ktory jest bardzo istotny dla zdrowia czlowieka.

Ponadto sama fermentacja, powaznie zwieksza wartosc odzywcza soi.

7. Data: 2009-05-28 08:18:29

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ponadto sama fermentacja, powaznie zwieksza wartosc odzywcza soi.

Czy ktos wie jak sie fermentuje soje, co z tego wychodzi i do czego
wtedy mozna ja uzyc?

Kilka razy zona zrobila mi zupe na soi, ale zdecydowanie bardziej wole
na soczewicy. Moze cos innego z soi mi posmakuje?
--
Olleo

8. Data: 2009-05-28 09:31:51

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl pisze:

> Czy ktos wie jak sie fermentuje soje, co z tego wychodzi i do czego
> wtedy mozna ja uzyc?

Jak, to można zaleźć w internecie, kupa roboty z tym i w większości
wypadków sporo smrodu. Wychodzi tofu albo różne pasty, zależnie od
metody i regionu. Lepiej kupić gotowe.
Pasty są ciekawym dodatkiem smakowym, szczególnie do zup i sosów.
Tofu wywołuje we mnie mdłości, musiałoby być lekarstwem na raka żebym to
zjadła, ale to już kwestia gustu.

> Kilka razy zona zrobila mi zupe na soi, ale zdecydowanie bardziej wole
> na soczewicy. Moze cos innego z soi mi posmakuje?

To jakaś pomyłka kosmiczna z tą soją.

W krajach gdzie soję je sie od wieków nie zjada sie jej w
nieprzetworzonej formie a głownie fermentowaną (różne rodzaje tofu i
past) oraz kiełki i makaron z mąki sojowej. W innej formie jest
ciężkostrawna i ciężko przyswajalna. Całe to białko się marnuje.

Wcinanie soi zaledwie gotowanej to wymysł zachodnich wegetarian.
Czy nie zastanawiali się dlaczego Azjaci soję tak mocno przetwarzają
przez spożyciem, że może jest ku temu jakiś powód? Oni wcinają wszak
produkty z soi od paru tysięcy lat.

--
Maddy

9. Data: 2009-05-28 11:38:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maddy wrote:

> Wcinanie soi zaledwie gotowanej to wymysł zachodnich wegetarian.

znaczy sugerujesz, że zachodni wegetarianie zebrali się wszyscy do kupy i
ustatlili - od tej pory zjadamy nie przetworzoną soję?

ps. przytłaczającą większość produktów sojowych kupują niewegetarianie, to
też element spisku wegetariańskiego? :D

10. Data: 2009-05-28 12:16:35

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
> ustatlili - od tej pory zjadamy nie przetworzoną soję?
>
> ps. przytłaczającą większość produktów sojowych kupują niewegetarianie, to

Zabawne, przez myśl mi nie przeszło, że to spisek.
Zakładam, że duża rzesza niezwiązanych ze sobą w żaden sposób, poza
pewnymi aspektami stylu życia ludzi nie jest zdolna do wyrażenia
jednolitej opinii na temat koloru ściany, a co dopiero konsekwentnego,
wspólnego działania w ścisłej tajemnicy.
Powyższe powoduje że ostatnią rzeczą którą wyczytam w czyiś poście jest
sugestia spiseu kogokolwiek z kimkolwiek w jakimkolwiek niecnym celu.

Tobie TYLKO to przyszło do głowy po przeczytaniu mojego posta.
Hmm...

Jak to było?
"Nie jestem paranoikiem! paranoja to produkt spisku psychiatrów!"

--
Maddy

praktyczne spostrzeżenia odnośnie choroby Meniere'a :(
Pobieranie krwi z zyly i z palca
badanie krwi a lek przeciwalergiczny
Diohespan - jak stosować ?
grupa krwi