Soja jest jednym z dziwieciu powaznych alergenow .

11. Data: 2009-05-28 13:15:31

Temat: Re: Soja jest jednym z dziwieciu powaznych alergenow .
Od: " Karol" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl napisał(a):

> Kilka razy zona zrobila mi zupe na soi, ale zdecydowanie bardziej wole
> na soczewicy. Moze cos innego z soi mi posmakuje?

nie lepiej jesc zupy z polskich roslin straczkowych (fasola, groch), ktore
sa w Polsce znane i sprawdzone od stuleci?

Produkty na bazie soi to dzisiaj niezly interes. Slepy sa nimi zawalone.
Do wielu produktow przetworzonych tez dodaje sie soje. W tym linku ktory
podalem w pierwszym posci, wymienione sa wszystkie mozliwe produkty do ktorych
dzisiaj s dodaje sie soje. Ludzie skarza sie potem na alergie i nie wiedza,
jaka jest ich przyczyna. Horror.
Parowki z maczka sojowa np. pekaja jak sie je troche dluzej pogotuje. Nigdy
sie wczesniej taki eksperymentow z polskimi parowkami nie robilo.
A parowki lubia przeciez najbardziej dzieci. Ten egzotyczny dodatek w formie
niesfermentowanej jest zjadany w ilosciach ktore trudno obecnie oszacowac.

W lipcu ubieglego roku w czasopismie naukowym *Dementia and Geriatric
Cognitive Disorders* opublikowano badania z ktorych wynika iz wysokie spozycie
tofu, jest zwiazane z popgorszeniem pamieci u ludzi starszych
(szczegolnie jesli spozywa sie nadmiernie ten produkt po 65 roku zycia)
W tej chili jeszcze nie wiadomo dokladnie dlaczego nadmierne ilosci estrogenu
( a w tym przypadku fitoestrogenu zawartego w produktach sojowych) wplywaja na
pogorszenie sie pamieci u ludzi starszych i w konsekwencji sa powodem demencji
starczej (otepienia).

Wkejam caly tekst abstraktu, bo przy probie linkowania wyskakuje prosba o
zaplacenie pewnej kwoty w $$ przy probie wejscia do bazy informacyjnej:

Dement Geriatr Cogn Disord 2008;26:50-57

High Tofu Intake Is Associated with Worse Memory in Elderly Indonesian Men and
Women
E. Hogervorsta, T. Sadjimimc, A. Yesufua, P. Kreagerb, T.B. Rahardjod

Department of Human Sciences, Loughborough University, Loughborough, and
bOxford Institute of Ageing, University of Oxford, Oxford, UK;
cUniversity of Respati Health Institute, Yogyakarta, and
dCenter for Health Research, University of Indonesia, Jakarta, Indonesia

Background/Aims: Cell culture studies suggest that phytoestrogens, abundant in
soy products such as tempe and tofu, could protect against cognitive decline.
Paradoxically, the Honolulu Asia Aging Study reported an increased risk for
cognitive impairment and other dementia markers with high tofu (soybean curd)
intake. Methods: A cross-sectional study was carried out in 2 rural sites
(Borobudur and Sumedang) and 1 urban site (Jakarta) among mainly Javanese and
Sundanese elderly (n = 719, 52-98 years of age). Memory was measured using a
word learning test sensitive to dementia and soy consumption was assessed
using Food Frequency Questionnaire items. Results: High tofu consumption was
associated with worse memory (beta = -0.18, p < 0.01, 95% CI = -0.34 to
-0.06), while high tempe consumption (a fermented whole soybean product) was
independently related to better memory (beta = 0.12, p < 0.05, 95% CI =
0.00-0.28), particularly in participants over 68 years of age. Fruit
consumption also had an independent positive association. The analyses were
controlled for age, sex, education, site and intake of other foods.
Conclusion: The results for tofu consumption as a risk factor for low memory
function may tie in with the Honolulu Asia Aging Study data. It is unclear
whether these negative associations could be attributed to potential toxins or
to its phytoestrogen levels. Estrogen (through which receptors phytoestrogens
can exert effects) was found to increase dementia risk in women over 65 years
of age. Tempe contains high levels of phytoestrogens, but (due to
fermentation) also exhibits high folate levels which may exert protective
effects. Future studies should validate these findings and investigate
potential mechanisms.

http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?ty
p=pdf&doi=141484

A tutaj link do tej samej informacji, ale w innym wydaniu:

http://tinyurl.com/q33ex6

12. Data: 2009-05-28 14:16:02

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maddy wrote:

> [...]
> pewnymi aspektami stylu życia ludzi nie jest zdolna do wyrażenia
> jednolitej opinii na temat koloru ściany, a co dopiero konsekwentnego,
> wspólnego działania w ścisłej tajemnicy.
> Powyższe powoduje że ostatnią rzeczą którą wyczytam w czyiś poście jest
> sugestia spiseu kogokolwiek z kimkolwiek w jakimkolwiek niecnym celu.
>
> Tobie TYLKO to przyszło do głowy po przeczytaniu mojego posta.
> Hmm...
>
> Jak to było?
> "Nie jestem paranoikiem! paranoja to produkt spisku psychiatrów!"

to skąd teza, że zjadanie nie sfermentowanej soi to wymysł WEGETARIAN, skoro
przytłaczającą większość produktów sojowych konsumują nie-wegetarianie?

Ok, wiem, wiem, czepiam się.

ps. praktycznie w ogóle nie jem soi, podobnie jak większość wegetarian i
wegan których znam. To po prostu smakuje jak papier. No i wywołuje alergie.

13. Data: 2009-05-29 16:48:42

Od: mt <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pogorszenie sie pamieci u ludzi starszych i w konsekwencji sa powodem demencji

Powiedz to typowemu japonczykowi ktory mozna powiedziec plywa w
przetworach z soi, o innych azjatach nie wspomne a zyja dlugo wódy nie
pija i ciesza sie dlugim zdrowiem. Sos sojowy dodaja chyba do
wszystkiego a Tofu jest bardzo smaczne pod warunkiem ze umiesz je
perzyprawic a ma ta zalete ze przybiera smak przypraw i dodatkow z
jakimi je przyrzadzasz. Typowy polak kuchni azjatyckiej nie pozna jesli
tam nie pojedzie to co jest w tzw chinskich barach to potrawy pod polaka.
Normalne jedzienie azjatyckie to horror smakowy dla polaka.

14. Data: 2009-05-29 17:20:50

Od: "Karol " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mt <m...@m...pl> napisał(a):

> Powiedz to typowemu japonczykowi ktory mozna powiedziec plywa w
> przetworach z soi, o innych azjatach nie wspomne a zyja dlugo wódy nie
> pija i ciesza sie dlugim zdrowiem.

Ja podaje nie moje prywatne i zmyslone informacje, tylko wyniki badan.
Azjaci nie spozywaja takich produktow na bazie soi jakie sa obecnie
sprzedawane na zachodzie.
Technologia ich produkcji jest zupelnie inna , anizeli ta tradycyjna azjatycka.
Sprawdz sobie zreszta sam jak te zachodnie produkty sojowe sa produkowane i
jakimi substancjami toksycznymi sa zanieczyszczone. Masa informacji jest
zamieszczona
w sieci.

Na temat potencjalnego niebezpieczenstwa tych zachodnich produktow sojowych,
dla zdrowia, wypowiadaja sie swiatowi eksperci, a nie bajarze na grupach
dyskusyjnych.

Jesli umiesz czytac, to sobie przeczytaj np. ten tekst:

http://www.thefactsaboutfitness.com/news/soya.htm

Jesli uwazasz, ze te zachodnie produkty sojowe, sa ok - to mi nic do tego.
Jedz co chcesz, to twoja sprawa osobista.

Zreszta powoli trace ochote do dyskutowania na polskich grupach. Kloccie sie i
atakujcie agresywnie, skoro nie stac was na nic innego.

Ps. a tak nawiasem mowiac, Azjatom rozne swinstwa udalo sie wprowadzic na
rynki zachodnie, np. kilka lat temu przebadano dokladnie chinskie preparaty
sprzedawna jako suplementy prozdrowotne. Wszystkie byly zatoksycznione.
Nie ma w tej chwili czasu, ani zreszta ochoty na to aby zeskanowac te wyniki
badan i wrzucic na ta grupe, bo mi sie juz z niektorymi z was rozmawiac po
prostu nie chce.

15. Data: 2009-05-29 18:17:19

Od: mt <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol pisze:

> [...]
> badan i wrzucic na ta grupe, bo mi sie juz z niektorymi z was rozmawiac po

O rajt przeczytalem i faktem jest ze niektore produkty moga zawierac
konserwanty.
Ale jak czytam ze proces produkcji tofu nie jest zgodny z tradycja i
niszczy wiele zwiazkow chemicznych to qrwa mac padam ze smiechu.

Proces produkcji tofu to: zmielic soye z woda zagotowac do 80 stopni
dodac gipsu odcedzic i wlac do formy.

Wiesz trudno spierdolic tak prosty proces produkcji trzeba byc idiota
zeby tego nie zrozumiec.

"Kiedys na plocie bylo napisane dupa chcialem bzyknac i drzazga mi weszla
bo uwierzylem w slowo pisane."

16. Data: 2009-05-29 18:36:08

Od: " Karol" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mt <m...@m...pl> napisał(a):

> O rajt przeczytalem i faktem jest ze niektore produkty moga zawierac
> konserwanty.

??? chyba jednak nie przeczytale. Na to aby cos wiedziec na ten temat, trzeba
poswiecic nieco wiecej czasu, anizeli na zamieszczenie takiego *komentarza*.

Ale mam nadzieje, ze chociaz lepiej sie poczules?

17. Data: 2009-05-29 19:40:06

Od: mt <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol pisze:

> ??? chyba jednak nie przeczytale. Na to aby cos wiedziec na ten temat, trzeba
> poswiecic nieco wiecej czasu, anizeli na zamieszczenie takiego *komentarza*.
>
> Ale mam nadzieje, ze chociaz lepiej sie poczules?

Tak poczulem sie lepiej bo naturalne procesy produkcji tofu nie roznia
sie niczym od produkcji przemyslowej, prawda jest tez taka ze soja
zawiera te zenskie gowniane hormony zreszta co widac bo azjaci maja male
pisiory.

A prawda jest tez taka ze ja mam 39 i pol i trawie mleko, w wojsku
wilobelkowce i dwizdkoce dziwily sie ze dorosly czlowiek moze wypic litr
mleka na jeden raz.

18. Data: 2009-05-29 21:08:10

Od: "Karol " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mt <m...@m...pl> napisał(a):

> Tak poczulem sie lepiej bo naturalne procesy produkcji tofu nie roznia
> sie niczym od produkcji przemyslowej,

a jednak sie roznia. Sprawdz sobie sam:) Zreszta Ty piszesz o tofu, a ja
podalem informacje ktora dotyczy WSZYSTKICH produktow wytwarzanych na bazie
soi oraz produktow przetwarzanych, do ktorych dodaje sie soje.
Nie zapomnaj rowniez o tym, ze soja jest pokarmem dla zwierzat hodowlanych,
wiec to mieso staje sie automatycznie dodatkowym jej zrodlem dla ludzi.

W tej chwili to jest potezny biznes w ktory zainwestowal Monsato w Ameryce
Poludniowe i wiaze sie z tym wprowdzenie zywnosci transgenicznej oraz proby
przejecia monopolu nad jej produkcja przez potezne korporacje zajmujace sie
produkcja zywnosci. Ale to juz inna historia i mniej zwiazana ze zdrowiem:)

> prawda jest tez taka ze soja
> zawiera te zenskie gowniane hormony zreszta co widac bo azjaci maja male
> pisiory.

ano:)...ale problemow jest jeszcze wiecej, bowiem okazujs sie, ze Azjaci mieli
odpowiedni duzo czasu aby sie przystosowac (genetycznie) do spozywania soi, a
mieszkancy innych kontynentow niestety, NIE.

Okazuje sie bowiem, ze (cytuje, bo wole poslugiwac sie faktami, a nie fantazja:))

*3. Consideration of the differences between the UK population and those
habitually
ingesting soy (eg Japanese, Chinese), ie differences in gastric microflora,
genetic variability in metabolism and possible adaptation to soy.*

czyli okazuje sie, ze istnieja roznice w skladzie mikroflory jelitowej
pomiedzy np.mieszkancami UK (bo tam robiono badania), a Japonczykami czy
Chinczykami.
Roznice te dotycza takze przekazu genetycznego na poziomie metabolicznym.

Jest to wprawdzie dosc stwierdzenie wynikajace z opracowania naukowego z
1996 r, ale takie umieszczono w sieci, wiec je podaje.
Sa to zalecenia do dalszych badan nad przydatnoscia soi dla ludzi nie bedacych
Azjatami:

http://tinyurl.com/mw9hjh

> A prawda jest tez taka ze ja mam 39 i pol i trawie mleko, w wojsku
> wilobelkowce i dwizdkoce dziwily sie ze dorosly czlowiek moze wypic litr
> mleka na jeden raz.

Bo jestes Europejczykiem i Twoi przodkowie mieli duzo czasu aby sie do mleka
przystosowac, a Azjaci np. mleka nie trawia wlasnie z powodow genetycznych,
ale za to moga spozywac spokojnie produkty sojowe (ale te sfermentowane
wytwarzane w/g ich tradycyjnych metod produkcji).

19. Data: 2009-05-29 21:27:16

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mt wrote:

Eh, przestaniesz buraka z KF wyciagać?

Nabredził, nabredził o tym tofu, oczywiście jak zawsze nakłamał ile wlezie.

W dwóch badaniach konsumpcja tofu była powiązana ze zwiększonym ryzykiem
zachorowania na demencję, ale nikt nie twierdzi, że ma to związek z
fitoestrogenami czy w ogóle z soją. Jest to jedna z wielu hipotez - i
pewnie się nie utrzyma, chociażby z tego powodu, że wysoka konsumpcja
innego sojowego produktu, tempech, napakowanego fitoestrogenami po samą
szyję, fermentowanego, OBNIŻA ryzyko demencji, co więcej, wysoka konsumpcja
soi znacząco ZMNIEJSZA ryzyko uszkodzenia mózgu osób młodych.

Głównym podejrzanym nie są fitoestrogeny, ale formaldehyd używany w
produkcji tofu.

Troll po prostu siedzi przez całą noc i szuka wszystkiego, co w jakikolwiek
sposób można powiązać z wegetarianizmem - i smarka tym potem po grupie.

20. Data: 2009-05-29 21:54:13

Od: " Karol" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]

> sposób można powiązać z wegetarianizmem - i smarka tym potem po grupie.

przypomnij sobie co ci prowokatorze napisalem. Za kilka dni bede w Polsce.

praktyczne spostrzeżenia odnośnie choroby Meniere'a :(
Pobieranie krwi z zyly i z palca
badanie krwi a lek przeciwalergiczny
Diohespan - jak stosować ?
grupa krwi