Sok pomidorowy i skutki uboczne?

1. Data: 2009-12-18 07:53:50

Temat: Sok pomidorowy i skutki uboczne?
Od: Suri <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mój mąż od jakiegoś czasu, dokładnie już ze 2-3miesiący pije
"hektolitrami" sok pomidorowy. Nic nie było by i może w tym dziwnego,
bo ja również lubie sie go napić, gdyby nie fakt, ze on nie kupuje go
pojedynczo a całymi zgrzewkami. Przeciętnie dziennie wypija 1l ale
bywa, ze i 1.5l. Mam w związku z tym pytanie.
Czy należy sie obawiać, że takie ilości soku pomidorowego dadzą jakieś
skutki uboczne na jego organizm?
Sama nie wiem jak mu wyperswadować, że takie ilości przez tak długi
czas to nie moga pozostać bez wpływu na organizm. A może się
myle.Dziwi minie jedno, czemu go sobie nie zbrzydzi, no bo ile można
tego pić?

Dzięki z góry za ewentualne sugestie.

--
Pozdrawiam, Syla

2. Data: 2009-12-18 08:44:00

Temat: Re: Sok pomidorowy i skutki uboczne?
Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Suri" <s...@w...pl> wrote in message
c.googlegroups.com...

>Sama nie wiem jak mu wyperswadować, że takie ilości przez tak długi
>czas to nie moga pozostać bez wpływu na organizm.

Sok pomidorowy mu nie zaszkodzi - gorzej jakby to była czysta woda - wtedy
trzeba by prędko jechać na odtruwanie a później alkoholem przepić conajmniej
przez kilka tygodni.

Konrad.

3. Data: 2009-12-18 10:06:46

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Suri" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

[...]

Nie wiem jakie sa skutki uboczne wypijania takiej ilosci soku pomidorowego,
ale wiedz, ze sok sokowi nierowny. Jesli lubi, to niech zwroci uwage na to,
czy nie jest z koncentratu i nie zawiera konserwantow, dodatkow smakowych i
tym podobnym swinstw. To wszystko pewnie bardziej mu zaszkodzi, niz sam sok.
Ja rowniez lubie sok pomidorowy i ratuje mnie on w czasie niedoboru potasu.
A mam czesto, bo jestem alergikiem i z tego powodu mam obfity katar, a co za
tym idzie wyplukiwanie potasu z organizmu. Rowniez pojawiajace sie z braku
potasu pewne dolegliwosci sercowe likwiduje wlasnie sok pomidorowy.
Kupuje sok pasteryzowany w litrowych butelkach (w zgrzewkach x 6 but.). Nie
chcialabym robic reklamy, ale co tam, uwazam, ze jest to najlepszy sok, jaki
dotad pilam (a kupuje go od ok. 5 lat) - JAFFA GOLD (jesli zyje w
nieswiadomym bledzie, to prosze o informacje). Produkowany jest w Izraelu,
ze swiezych pomidorow, bez zadnych dodatkow, pasteryzowany. Kupuje go w
pobliskim sklepie ze zdrowa zywnoscia. Kiedys byl do dostania w moim sklepie
osiedlowym, ale widocznie byl za drogi (wbrew pozorom wcale nie jest drogi,
ok. 10zl za 1litr) i przestali go sprowadzac. Mozna go rowniez kupic w
sklepach internetowych. Dodam jeszcze, ze jesli ktos nie wypija litra soku
dziennie, to spokojnie o tej porze roku po otwarciu moze stac ok. 3 dni
poza lodowka, a latem przechowuje w lodowce ok 4 dni.

4. Data: 2009-12-19 14:00:42

Od: "ia" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam podobnie,
1l dziennie,
piję TYMBARK pikantny,
nie mylić z innymi pikantnymi bo są obrzydliwe..

pzdr
ia

5. Data: 2009-12-20 17:32:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 19 Dec 2009 15:00:42 +0100, ia napisał(a):

> ja mam podobnie,
> 1l dziennie,
> piję TYMBARK pikantny,

Tylko ze on jest z solą!

> nie mylić z innymi pikantnymi bo są obrzydliwe..
>
> pzdr
> ia

Ja piję własnej produkcji soki przecierowe, z własnych zresztą pomidorów.
Każdy może sobie tego narobić w sezonie po kokardkę, kiedy pomidory tanie
są jak barszcz. A warto, jak widać.
--

Ikselka.

6. Data: 2009-12-20 18:35:23

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Każdy może sobie tego narobić w sezonie po kokardkę, kiedy pomidory tanie

Ja robie tylko przeciery (z kawalkami pomidorow) na zupe pomidorowa, ktora
uwielbiam :)
Do zrobienia typowych sokow brak mi juz czasu i cierpliwosci, dlatego
wybieram mniejsze zlo i kupuje w miare dobre soki, pasteryzowane, jak
opisalam w poprzednim poscie.

7. Data: 2009-12-20 19:46:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Dec 2009 19:35:23 +0100, Iwona_s napisał(a):

> [...]
> Do zrobienia typowych sokow brak mi juz czasu i cierpliwosci, dlatego
> wybieram mniejsze zlo i kupuje w miare dobre soki, pasteryzowane, jak

Rozumiem, ne każdy ma dosyć czasu, ale dla chętnych rzecz warta rozważenia.
Soki przecierowe to właśnie niezagęszczane przeciery. Pije się je jak soki,
można tylko zmiksować, jeśli już muszą być aksamitnej konsystencji :-)
Uwielbiam pić je z drobniutko pokroją cebulką i pieprzem, w wersji
pikantnej. Zdrowe :-)
Pół piwnicy mam wszelkich przetworów pomidorowych, przeciery robię
niezagęszczane oczywiscie, z myślą nie tylko o zupie, ale także o wypiciu.
Dzis nie ma problemu z opakowaniami szklanymi, za to jest problem z
energią, dlatego już od dawna nie zagęszczam przecierów, dzięki temu mają
one więcej zastosowań.

--

Ikselka.

8. Data: 2009-12-20 21:10:01

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dzis nie ma problemu z opakowaniami szklanymi, za to jest problem z
> energią, dlatego już od dawna nie zagęszczam przecierów, dzięki temu mają

Moje tzw. przeciery nie sa zageszczane (na to tez nie mialabym czasu), tak
je tylko nazwalam. Natomiast sa zdecydowanie plynne z kawalkami pomidorow.
Po prostu pokrojone pomidory w osemki rozgotowuje tylko aby, aby i do
sloikow. Do picia niestety nie lubie z pestkami i kawalkami, wiec musialabym
za duzo sie bawic, zeby zrobic, tak jak lubie :)

9. Data: 2009-12-20 23:18:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Dec 2009 22:10:01 +0100, Iwona_s napisał(a):

> [...]
> sloikow. Do picia niestety nie lubie z pestkami i kawalkami, wiec musialabym
> za duzo sie bawic, zeby zrobic, tak jak lubie :)

No fakt, przecieranie nie jest przyjemne, ale kupię w końcu w prezencie
samej sobie o takie "cosik":
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?id3=11&id4=1
&id5=5&pokaz=1&sid=bd4c87a71492f9eb1cb12a90cee837cb
To informacja dla wszystkich, którzy chcieliby sobie zrobic naprawdę dobry
sok pomidorowy :-)

--

Ikselka.

10. Data: 2009-12-20 23:46:48

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> [...]
> Każdy może sobie tego narobić w sezonie po kokardkę, kiedy pomidory tanie

To jest dobre (oprócz smaku oczywiście) dla tych co mają zaparcia.

--
animka

Debridat i serce
dziury po piercingu
Przewlekłe zapalenie migdałków a bóle reumatyczne - możliwe ?
PILNE! Łóżko dla chorego.
czy moge sama zdjać gips?