Sól jak innaczej ???

1. Data: 2004-10-04 19:07:53

Temat: Sól jak innaczej ???
Od: "Joorek." <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???

--

Pozdrowienia Joorek

1. Data: 2004-10-04 19:18:21

Temat: Re: Sól jak innaczej ???
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cjs742$o3t$1@atlantis.news.tpi.pl>, "Joorek." <j...@h...pl>
wrote:

> Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
> ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???
>
> --
>
> Pozdrowienia Joorek

Spróbuj salvity produkowanej w w Wieliczce, soli kuchennej zmieszanej z
chlorkiem potasu równoważącym działanie sodu. Oczywiście skonsultuj to
z lekarzem.
Władysław

1. Data: 2004-10-04 19:40:08

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joorek." <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
> ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???

Halina Poświatowska na ścisłej diecie bezsolnej ratowała się bazylią.

Margola

1. Data: 2004-10-04 20:11:45

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joorek." <j...@h...pl> napisał w wiadomości
> Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
> ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???

Jest w sklepach tzw. sól dietetyczna, czyli chyba chlorek potasu - KCl, o
ile dobrze pamiętam. Nie wiem, czy można ją używać bez ograniczeń, ale wiem,
że znajomy z nadciśnieniem ją stosuje.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-10-04 20:12:23

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja doprawiając np. kurczaka do pieczenia używam różnych ziół, np.bazylia,
oregano, tymianek, rozmaryn i innych o wyraźnym smaku, czasem też tzw.
pieprzu ziołowego. Soli nie daję wcale. Mój TŻ, który jest solo-maniakiem i
wszystko dosala jeszcze nigdy nie spostrzegł, że czegoś brakuje :-)

Natalia

1. Data: 2004-10-04 20:33:07

Od: "Old Rena" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

P. T. Joorek. sobie pisze a muzom:
> Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
> ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???

Był kiedyś artykuł na ten temat w "Żyjmy dłużej" z 1999 r. Jego treść
znajdziesz tutaj:
http://www.resmedica.pl/zdart59913.html

Nowszy tutaj:
http://www.zyjmydluzej.pl/art.php?id=119

W obu powtarza się, że można stosować do potraw bazylię, estragon, tymianek lub
imbir (zależy od rodzaju potrawy), ponadto smak jedzenia urozmaicą czosnek,
koperek, kminek, sok z cytryny, zielona pietruszka.

Pozdr.
--
Old Rena, wtrącalska staruszka
[Renata Gierbisz]

1. Data: 2004-10-04 20:33:20

Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joorek." <j...@h...pl> napisał w wiadomości
| Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
| ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???

Estragon.

B.

1. Data: 2004-10-04 21:12:44

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Oct 2004 21:40:08 +0200, "Margola Sularczyk"
<malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> wrote:

>Użytkownik "Joorek." <j...@h...pl> napisał w wiadomości
>
>Halina Poświatowska na ścisłej diecie bezsolnej ratowała się bazylią.
>
>Margola

jeszcze seler jest slony i chyba lubczyk

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-05 00:47:10

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joorek. wrote:
> Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z
> nad ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???
===
Babcia mówi: "maryjanek"
A ja mówię: święte słowa

Majeranek, w dużych dawkach, smakowo świetnie zastępuje sól. Niestety nie
zawsze można go stosować w większej ilości, ze względu na specyficzny
aromat. Ale do mięs, cięższych zup (a nawet rosołu), sosów - prawie zawsze.
Oszustwo niemal doskonałe. :-D

waldek
===

1. Data: 2004-10-05 07:30:49

Od: cherokee <c...@a...able.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:
> Użytkownik "Joorek." <j...@h...pl> napisał w wiadomości

curry- dobrane do potrawy, rzecz jasna

pozdr

cherokee

Jak zrobić wino z winogron domowej roboty...
wyszlo za ostre - co teraz?
sernik - jak i z czego ??
O zakwas chlebowy pytań kilka
"zwykły biały ser" w USA, czyli jaki właściwie?