Sól jak innaczej ???

1. Data: 2004-10-05 13:47:45

Temat: Re: Sól jak innaczej ???
Od: "jarek" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
news:2nwty5jn1r.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

> Calkowite wyeliminowanie soli z diety to szybka droga do smierci...

BO?
jaro

1. Data: 2004-10-05 14:00:25

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ciekawa wiec jestem, czy kiedy by mu te rzeczy "wysiadly", czy tez
> tak lekka reka solilby kanapke :)

Dopóki by nie poczuł, że umiera, to tak, obawiam się :-(

Natalia

1. Data: 2004-10-05 14:34:59

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" <b...@o...pl> wrote in message news:cju9dg$svq$1@news.onet.pl...

> Dopóki by nie poczuł, że umiera, to tak, obawiam się :-(

to fakt, niestety nadcisnienie to przewlekla choroba, ale
bardzo niebezpieczna.

iwon(k)a

1. Data: 2004-10-05 18:45:18

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <p...@f...kropka.com.kropka.pl>
[...]
> I wracamy do punktu wyjscia:)
>
> Dla Joorka, jesli sledzi watek:
> Gdybys sie decydowal na ktorys z preparatow solozastepczych, spisz
jego
> sklad procentowy, moze to ulatwic zycie Twojemu lekarzowi

Tu go znajdziesz:
www.pawosol.pl/podstrony/dietetyczna.html

--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-10-05 20:25:43

Temat: Re: Sól jak innaczej ???/Seler i pieprz cytrynowy
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Joorek." wrote:

> Witam. Mam pytanie, czy mozna zastąpic sól kuchenna w ramach walki z nad
> ciśnieniem, moze jakies zioła czy przyprawy ???

Ryz, ziemniaki, i ogolnie warzywa gotowane z zielona galazka selera nie
wymagaja solenia. Na porcje na dwie osoby wystarcza jedna galazka. Rowniez
pietruszka i korzen pietruszki nadaje slonego smaku, ale zielony seler jest
nieporownalnie mocniejszy.

Natomiast miesa, szczegolnie biale, marynowane w soku z cytryny (przez
krotki czas), nastepnie usmazone czy upieczone i posypane pieprzem nie
wymagaja solenia, i sa naprawde smaczne. Ja sypie pieprz dwa razy - podczas
marynowania i tuz przed podaniem na talerz.

Mozna tez zrobic pieprz cytrynowy do przyprawiania na stole, ktory lagodzi
potrzebe solenia:

1 lyzka startej skorki cytrynowej (z ususzonych skorek)
1 lyzka czarnego zmielonego pieprzu
1 lyzeczka skruszonej suszonej pietruszki (naci)

Zmieszac, trzymac w szczelnie zakreconym sloiku z wkladka z dziurkami, jak
do sypania ziol.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-10-05 23:13:55

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 5 octobre 2004 ŕ 22:25:43, vous écriviez :

> [...]

> 1 lyzeczka skruszonej suszonej pietruszki (naci)

> Zmieszac, trzymac w szczelnie zakreconym sloiku z wkladka z dziurkami, jak

Zarejestrowane, na pewno sie przyda :)

ps. zazwyczaj sporo soli sypie do potraw, jedyny wyjatek stanowi
jedzenie karaibskie (ostre samo w sobie z powodu "piments" czyli chyba
czuszki, cytryny i przypraw).
I nie skojarzylam ze jedno jest z drugim zwiazane ;)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-10-06 00:17:00

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> [...]
> czuszki, cytryny i przypraw).
> I nie skojarzylam ze jedno jest z drugim zwiazane ;)

Z podobnych smakow lubie jedzenie z poludniowej Luizjany, tzw. Cajun, ktore bywa
bardzo ostre, ale nie tylko, choc wiekszosc dan jest mocno perfumowanych
przyprawami. Jednym z ulubionych dan sa raki Etouffe [Louisiana French, z
francuskiego (ą l')étouffée, étuvée, étuver, estuver). Mozna zastapic
krewetkami.

Tu przepis z mojego archiwum. Ilosc pieprzu kajenskiego jest do wyboru w
zaleznosci od podniebienia (ladne slowo - undersky :))

http://tinylink.com/?t0GoO1HTEB

Przypomnialo mi sie, ze rosol ugotowany z duza iloscia selera i pietruszki,
nastepnie odcedzony i zredukowany wielokrotnie, stanowi swietna baze do sosow,
ktora "udaje" slonosc. Na 4 litry plynu dodalabym caly peczek selera (12-15
lodyg) i 2 peczki pietruszki plus 4-5 korzeni pietruszki. Dodalabym rowniez
mieso, ziola itd. chodzi tylko o to, zeby byla ogromna ilosc selera i
pietruszki. Gotowac przynajmniej 3-4 godziny.

Ja wlewam takie koncentraty rosolowe do naczyn na kostki lodu albo do malych
pojemnikow po jogurcie czy smietanie i zamrazam. Wyjmuje goraca lyzka ile mi
potrzeba i trzymam w zamrazarce.

Nie wiem, ile soli "schodzi" w Waszych kuchniach rocznie, ale my sie bardzo
ograniczamy. We dwoje uzywamy ponizej pol kilograma rocznie. Ciekawe, czy w
Polsce jest to duzo czy malo.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-10-10 10:40:41

Od: "(Na)Lesnik" <n...@n...lubi.spamu> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze rada pomocnicza: gotuj warzywa na parze, nie beda wtedy w ogole
> potrzebowaly soli, tylko ciut ziol (koperek, ziola prowansalskie, tymianek)

A mnie kiedyś tłumaczyli, że efekt nie dodawania soli można uzyskać
wyłącznie w garnkach Zeptera.

--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

Jak zrobić wino z winogron domowej roboty...
wyszlo za ostre - co teraz?
sernik - jak i z czego ??
O zakwas chlebowy pytań kilka
"zwykły biały ser" w USA, czyli jaki właściwie?