Solary za 1000 zł

1. Data: 2011-02-05 11:08:00

Temat: Solary za 1000 zł
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Są już solary za 1000 zł. Próżniowe. Heat pipe. Na szczycie rur zamontowany
jest zbiornik 80 albo np 56 litrów. Żadnego glikolu. Bez wężownic. Tylko że
zbiornik jest zamontowany na zewnątrz, czyli trzeba na zimę wodę spuścić.

http://www.sunshoresolar.de/index.php?option=com_vir
tuemart&Itemid=65&lang=de
Nie sugerujcie się ceną 1800. Można kupić za 1000 zł.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2011-02-05 16:13:03

Temat: Re: Solary za 1000 zł
Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> http://www.sunshoresolar.de/index.php?option=com_vir
tuemart&Itemid=65&lang=de
> Nie sugerujcie się ceną 1800. Można kupić za 1000 zł.

Przeciez to jest bez sensu w domu calorocznym, wyjdzie z tego jakas
karykatura instalacji. Nie widze zadnych zalet takiego rozwiazania poza
cena, chyba ze mowa jest o jakis domku letniskowym do ktorego przyjezdza sie
na weekendy. Nie uprosci tez samego montazu na dachu i zwiazanej z tym
instalacji. O zabezpieczeniu systemu przed przegrzaniem nie wspomne.
Ale znajac Twoj sposob na zycie i wybor tzw. Twoich optymalnych rozwiazan,
nie watpie, ze bedzie to dla Ciebie atrakcyjne rozwiazanie. Dla mnie poza
szczegolnymi przypadkami to kompletny gniot.

Pozdro.. TK

3. Data: 2011-02-05 17:58:50

Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na weekendy. Nie uprosci tez samego montazu na dachu i zwiazanej z tym

Nie musisz tego instalować na dachu - możesz postawić przed domem -
koszty instalacji spadną o kilkaset PLN, nie wspomnę o kosztach
serwisu - w razie wyjazdu będziesz mógł to przykryć...
Solary w Polsce mają zastosowanie jedynie 8 - 9 miesięcy w roku.
Zobacz pomiary promieniowania stacji pogodowej:
http://www.meteo.waw.pl/history/index.shtml.

W grudniu i styczniu nie było praktycznie żadnego dnia, który by
dostarczył jakąś użyteczną energię do ogrzania wody - wodę można
spuścić ze spokojnym sumieniem - choć przypuszczam, że to ustrojstwo
kilkanaście stopni mrozu spokojnie wytrzyma.
Pozdr

4. Data: 2011-02-05 18:19:02

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
>Zobacz pomiary promieniowania stacji pogodowej:
>http://www.meteo.waw.pl/history/index.shtml.

ale trzeba dopytać jak oni to mierzą - moze być tak ze jest to poziomo
ułożone fotoogniwo czy cos w ten deseń - wiec zimą gdy słonce pada pod kątem
16stopni to ustawienie bardzo wpływa na wynik.
No bo przeciez trudno podejrzewac ze miernik podąza za słoncem.

Wiec z tych 50W/m2 w styczniu zrobiłoby sie 150 - co prawda nadal mało. Ale
gdyby zapodac sobie 50m2 to własciwie wystarczyłoby zeby dom ogrzewać. A juz
na pewno jesienią i wiosną by było ok.

b.

5. Data: 2011-02-05 18:29:03

Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale trzeba dopyta jak oni to mierz - moze by tak ze jest to poziomo
> u o one fotoogniwo czy cos w ten dese - wiec zim gdy s once pada pod k tem
> 16stopni to ustawienie bardzo wp ywa na wynik.
> No bo przeciez trudno podejrzewac ze miernik pod za za s oncem.

Wszystko jedno jak mierzą, choć faktycznie pomiary wydają się być
zaniżone około 2 razy latem u nich jest 700 W?m2 w pełne słoneczne dni
- choć powinno być 1300 - dla letnich dni kąt nie ma wielkiego
znaczenia (mniej niż 10 %)
Mimo wszystko można zobaczyć dni z jakimiś wyskokami promieniowania -
to są dni gdy jest trochę słońca - na ogół temperatura wtedy jest
bardzo niska.

6. Data: 2011-02-05 20:12:06

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

>Nie musisz tego instalować na dachu - możesz postawić przed domem -
>koszty instalacji spadną o kilkaset PLN

A czemu mialyby spasc?

>, nie wspomnę o kosztach
>serwisu - w razie wyjazdu będziesz mógł to przykryć...

Majac normalny zestaw nie musze go przykrywac, wiec moge zalozyc gdzie
chce...

>Solary w Polsce mają zastosowanie jedynie 8 - 9 miesięcy w roku.
>Zobacz pomiary promieniowania stacji pogodowej:
>http://www.meteo.waw.pl/history/index.shtml.

To jest promieniowanie na powierzchnie pozioma.

> [...]
>spuścić ze spokojnym sumieniem - choć przypuszczam, że to ustrojstwo
>kilkanaście stopni mrozu spokojnie wytrzyma.

Ale jak chcesz to spiac z instalacja w domu?
Ma to byc podstawowy zasobnik wody? Wtedy straty beda kosmiczne. Jak
dodatkowy to dobre do domku nad jeziorem.

Pozdro.. TK

7. Data: 2011-02-05 20:16:49

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbiornik jest zamontowany na zewnątrz, czyli trzeba na zimę wodę spuścić.

eee... to już lepiej tak:
http://www.thegoodhuman.com/2009/06/09/solar-space-h
eater-made-from-soda-cans-an-old-window/

pozdrawiam
s_13

8. Data: 2011-02-05 21:22:06

Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale jak chcesz to spiac z instalacja w domu?
> Ma to byc podstawowy zasobnik wody? Wtedy straty beda kosmiczne. Jak
> dodatkowy to dobre do domku nad jeziorem.

Najprościej jest to dać szeregowo przed normalną instalację do CWU.
Czyli jak zużywasz wodę to do np nominalnego Bojlera doprowadzana jest
woda z tej instalacji.
Zalety tego rozwiązania:
- brak pompki (nikt nie musi kombinować jak i co nastawić optymalnie)
- brak sterownika
-brak zużycia energii
-w przypadku braku prądu też pracuje
-elementy instalacyjne śmiesznie tanie np rurka alupex będzie super
zamiast np miedzi czy nierdzewki
-pewnie jest to tak obliczone, że dzień grzania bez odbioru nie
powinien zagotować zbiornika - nie trzeba wymieniać glikolu,
odpowietrzać etc.

Dlaczego straty mają być kosmiczne ?
Przykładowo bojler stoi w piwnicy (temperatura 15 C) ma temperaturę 55
W tej instalacji np temperatura zewnętrzna 0 (55 C w środku) to strata
jest wyższa o 20 %, ponadto straty na przesyłaniu są tylko wtedy gdy
pobierasz wodę a nie np przez 10 godzin gdy pompka kręci glikolem.

Zupełnie poważnie takie rozwiązanie ma bardzo wiele zalet, rozumiem że
ktoś zainteresowany drogą i skomplikowaną instalacją może widzieć tu
jakieś niedogodności..... Podobnie też instytucje żyjące z dopłat do
instalacji do instalacji solarnych.
Pozdr

9. Data: 2011-02-05 21:28:27

Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jedno w tym systemie będzie np opłacało sie podgrzać wodę
nawet o kilka stopni np z 10 C do 15 C. Prawdopodobnie jego próg
zadziałania będzie znacznie poniżej progu tradycyjnych instalcji
solarnych. Czyli zupełnie lepiej będzie sobie radził wtedy gdy słońce
jest takie sobie... albo prawie go nie ma.
Pozdr

10. Data: 2011-02-05 23:11:50

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
v.googlegroups.com...

>Najprościej jest to dać szeregowo przed normalną instalację do CWU.
>Czyli jak zużywasz wodę to do np nominalnego Bojlera doprowadzana jest
>woda z tej instalacji.

Tylko ze jak zakrecisz ciepla wode to zwykle kilkanascie metrow rury
stygnie.

>Zalety tego rozwiązania:
>- brak pompki (nikt nie musi kombinować jak i co nastawić optymalnie)

Jeden raz.

>- brak sterownika
>-brak zużycia energii

20-30W, praktycznie bez znaczenia biorac pod uwage, ze nie tylko 80l mozna
nagrzac.

>-w przypadku braku prądu też pracuje

fakt, ale sa UPS'y

>-elementy instalacyjne śmiesznie tanie np rurka alupex będzie super

nie 16mm

>zamiast np miedzi czy nierdzewki
>-pewnie jest to tak obliczone, że dzień grzania bez odbioru nie
>powinien zagotować zbiornika - nie trzeba wymieniać glikolu,
>odpowietrzać etc.

Fakt, ale co zrobisz jak wyjedziesz na urlop?
Nie doczytalem ile to ma rur, ale dla zbiornika 80L to musi byc maly
kolektorek. Latem 20 rur moze wode zagotowac.

Dlaczego straty mają być kosmiczne ?

Bo kolektory tradycyjne pracuja rowniez przy mocno ujemnych temperaturach.

>Przykładowo bojler stoi w piwnicy (temperatura 15 C) ma temperaturę 55
>W tej instalacji np temperatura zewnętrzna 0 (55 C w środku) to strata
>jest wyższa o 20 %,

I to malo?

> ponadto straty na przesyłaniu są tylko wtedy gdy
>pobierasz wodę a nie np przez 10 godzin gdy pompka kręci glikolem.

Przy temperaturach w okolicy zera pompa nigdy nie pracuje przez 10 godzin,
bo zwyczajnie slonce nie swieci tak dlugo i nie wiem o jakich stratach
piszesz w zwiazku z tym.

> [...]
>ktoś zainteresowany drogą i skomplikowaną instalacją może widzieć tu
>jakieś niedogodności..... Podobnie też instytucje żyjące z dopłat do

Tak powaznie to co piszesz ma sens, dopisalem tylko swoje watpliwosci. Nie
jakies bezwzglednie skazujace ten pomysl na niepowodzenie, ale wg. mnie nie
sa nieistotne.
Co jeszcze widze nie tak? Prezentowany przez Ciebie sposob jest dobry w
sytuacji kiedy kolektor stoi na ziemii, niestety chyba rzadko kiedy moze
stac. Dach z uwagi na oczywiste zalety wydaje sie byc najlepszym miejscem
zakladajac wlasciwe polozenie horyzontalne, choc montowanie w tzw. ogrodzie
tak czy tak z innych wzgledow bedzie lepsze. Warunek, jest na to optymalne
miejsce. Pakowanie na dach baniaka 80 litrow bedzie co najmniej malo
estetyczne i dalej to tylko 80 litrow.

Pozdro.. TK

oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
stary komputer
Pralka - Amica - Cieknie
Odkurzacz piorący jaki ? cos jak Roboclean tylko tańszy
Okna