Soljanka

1. Data: 2003-02-17 10:03:46

Temat: Soljanka
Od: "mamast" <m...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mój mężuś- będąc ostatnio w Saksonii zamówił sobie w restauracyjce właśnie
taką zupkę... Podobno rozkosz dla podniebienia?! Chciałabym zrobić mu w
niedzielę niespodziankę.... Pomóżcie proszę!!!
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2003-02-17 10:19:51

Temat: Re: Soljanka
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

mamast:
> [...]
> taką zupkę... Podobno rozkosz dla podniebienia?! Chciałabym zrobić mu w
> niedzielę niespodziankę.... Pomóżcie proszę!!!
tu masz jedną z recept po naszemu:
http://www.webkoch.de/rezept/44872.htm

W restauracjach byłego dzikiego wschodu soljanka jest typową zupą
nawinie i przypomina raczej ukraiński borszcz, rosyjskie szczi lub
kapuśniak. Taki reatauracyjny "przegląd tygodnia". Może jednak dobrze
smakować.

Waldek

1. Data: 2003-02-17 10:24:24

Od: "mamast" <m...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki!
Dam radę!! Zna się na szczęście te języki!
Pozdrowionka!
Magda

1. Data: 2003-02-17 10:50:02

Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamast" <m...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> Wielkie dzięki!
> Dam radę!! Zna się na szczęście te języki!
> Pozdrowionka!
> Magda

Droga magdo jesli chesz tu jest adres do spakowanego odcinka Kuronia kiedy
robił solijanke plik ma 100 mb
ftp://217.96.154.47/Kuron%20raz%20-%20Solijanka.avi
Sciągnij i obejrzyj pouczające
Przy okazji link wpuszcza tylko jedna osobe wiec uszanujcie ze to dla Magdy

1. Data: 2003-02-17 11:10:09

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> tu masz jedną z recept po naszemu:
> http://www.webkoch.de/rezept/44872.htm

A mógłbyś podać wersję po polsku? Z chęcia bym przeczytała :) i pewnie
przygotowała :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-02-17 11:13:38

Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sciągnij i obejrzyj pouczające
> Przy okazji link wpuszcza tylko jedna osobe wiec uszanujcie ze to dla
Coś szybko bo minute po zrobieniu postu zaczeło się ściagać mam nadzieje ze
to ty Magdo

1. Data: 2003-02-17 11:15:46

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

mamast <m...@p...ckp.pl> wrote:

> Witam!
> Mój mężuś- będąc ostatnio w Saksonii zamówi" sobie w restauracyjce w"aśnie
> taką zupkę... Podobno rozkosz dla podniebienia?! Chcia"abym zrobić mu w
> niedzielę niespodziankę.... Pomóżcie proszę!!!
> Pozdrawiam
> Magda

Solianka to tradycyjna zupa rosyjska. Zasadniczo jest rybna, ale
podobno moze byc i miesna. Ja nie zanm sie niestety na kuchni
rosyjskiej i przepis, ktory podaje, moze nie byc bardzo "ortodoksyjny",
bo z wtornego zrodla, ale inne przepisy z ktorymi sie spotkalem byly
podobne.

500 - 700 g ryby slodkowodnej (niektorzy zalecaja dac 3 gatunki ryb,
niestey nie powiem wam teraz jakie)
2 cebule
duzy kwaszony ogorek
lyzka przecieru pomidorowego
2 lyzki kaparow
10 oliwek z puszki bez pestek
lyzka masla
pol cytryny
sol
pieprz
ziele angielskie
lisc bobkowy
peczek zielonej pietruszki
1,5 litra wywaru na "chwascie rybnym"

cebule posiekac, podsamzyc na masle, dodac przecier. Ogorek obrac ze
skorki, wybrac pestki, posiekac. Oliwki posiekac, wlac do garnak wywar
wlozyc ogore, cebule z pomidorami oraz kawalki oczyszczonej ryby.
Gotowac na wolnym ogniu ok. 20 min., dodac czesc oliwek osolic i gotowac
5 min. rybe wyloyc na talerz, dodac obok troche pokrajanych oliwek,
plasterek cytryny, zalac zupa i posypac natka pietruszki.

Wladyslaw

1. Data: 2003-02-17 11:20:51

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

walkie!:

> A mógłbyś podać wersję po polsku? Z chęcia bym przeczytała :) i pewnie
> przygotowała :-)

tylko tłumaczenie, za sukces nie odpowiadam ;-)

2-3 cebule obrać i pokroić w kółka. Czerwoną i zieloną paprykę umyć i
pokroić w paski. 300g mięsa nawinie (świnia, wół do wyboru) pokroić w
kostkę i podmażyć. Można dać kiełbasę, wtedy nie smażyć, tylko dać do zupy.
Znaczy mięso podsmażyć na oleju, dodać cebulę i paprykę i dalej
podsmażyć. Dodać 600ml bulionu, 200g przecieru pomidorowego, ziele
angielskie (5 sztuk), 1-2 listki bobkowe, łyżeczkę ostrej papryki,
łyżeczkę pieprzu. Gotować 20min mieszając od czasu do czasu.

Zupę na talerzu doprawić kwaśną śmietaną i pokrojonymi odrostami pietruszki.

Waldek

1. Data: 2003-02-17 11:33:06

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los:
[ciach przepis]

hmm, na rosyjskich stronach znalazłem tylko wersje "mięsne", z resztek.
Jedyną wersję rybną znalazłem na stronie norweskiej

http://www.ba-consulting.no/gourmet/oppskrifter/hove
dretter/1037.html

przypomina trochę twój przepis, ale zawiera jeszcze pieczarki, pomidory,
scampis i mąkę kukurydzianą. Jako zielenina występuje koperek (pasuje mi
też bardziej do ryby niż pietruszka).

Waldek

1. Data: 2003-02-17 11:40:21

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> [...]
> łyżeczkę pieprzu. Gotować 20min mieszając od czasu do czasu.
>
> Zupę na talerzu doprawić kwaśną śmietaną i pokrojonymi odrostami

Wielki dzięki, myślę że będzie smaczna :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl j...@w...net.pl \
/ http://walkie.cegla.art.pl http://lubie.to.pl \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

Kury rosolowe
Chwale: ciasto z platkami owsianymi Danki
Re: Pączki Holsztyńskie : poszukiwany przepis
Wędzarnie
Maszyna do tarcia sera