Re: Sondaże OBOPu częśc chyba 6

Data: 2006-03-22 09:21:37
Temat: Re: Sondaże OBOPu częśc chyba 6
Od: "Duch" <n...@n...com>

Użytkownik "quasi-biolog" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:dvr32l$2uv$1@inews.gazeta.pl...

> Teraz powaznie: dla mnie, to bardziej przypomina USA lat 50-tych pograzone
> "szczytnej" misji senatora McCarthego
> [ http://en.wikipedia.org/wiki/McCarthism ] "polowania na komuchow".
> Dzisiaj mamy polowanie na "Uklad" - a z takimi fanatycznymi jego
zwolennikami,
> jak Ty (to poprostu przeurocze, jak co niektorzy sa podatni na ta
prymitywna
> teoriospiskowa socjotechnike - paranoja indukowana), to wkrotce
"rozdziobia
> nas kruki i kaczki"... ;-)

Kaczor Donald nas nie rozdziobie :) bo on raczej broni postkomunistycznego
układu.
Tu bylbym spokojny.

Rzeczywiscie, czytalem cos Staniszkis, tez robila takie porownanie.
Podstawowe pytanie jest takie: czy mafijno-korupcyjne uklady w Polsce są
to tylko oczernianie?

65% internautow w ankiecie pisze ze jest, 30 % ze nie ma - czyli
jednak wiekszosc uwaza ze cos jest na rzeczy.

Skoro wiec uklad zostal zagrozony (m.in. przez dzialania PiS),
to bedzie sie bronil na smierc i zycie,
bo jednak nikt nie lubi ujawniania swoich afer, a to ujawnianie dotknie
wiele osob,
a . niektorym obywatelom swiat sie do gory nogami przewroci (tym uczciwym,
ale czytajacym np. GW).

Wiec uklad sie bedzie bronił, piszac o "polowaniu na czarownice",
o amoku komisji sledczych, o porownaniu do McCarthego itd.

Staniszkis pisze tak o McCarthym: miał racje, ale jego metody bardziej
zaszodzily niz
pomogły. Czy PiS mozna porownac do McCarthego - nie wiadomo, zobaczymy.

Fanatyzm PiSu i "chec wojwowania ze wszystkim: -jak na razie- objawia sie w
ten sposob,
ze Gosiewski zauwazyl (i to dosc delikatnie), ze sondaze moga byc
nieobiektywne.
I juz w mediach slychac: Skandal! To zamach na obiektywne media! Próba
rozpętania wojny! Hehe :)

Teraz tak: wiekszosc osob zgadza sie ze rzadza uklady mafijno-korupcyjne
(ale Ty nie i kilka osob na grupie tez nie).
Wiec jak te uklady ruszyc?
Nie rusza sie ukladow - zle.
Rusza sie, to wtedy usluznie media informuja o "wojnie ze wszystkim i
wszystkim",
albo -jak Ty- pisze o fanatyzmie. Moim zdaniem - to istniejace
mafijno-korupcyjne uklady
z och usluznymi mediami rozpuszczają takie plotki, jak tylko ktos wytropi
jakies przekrety.

Pozdrawiam,
Duch

P.S.
Jestes silnie jednostronny w swojej ocenie. Zapytam z ciekawosci: czy nie
jest
tak ze bronisz po prostu swojej rodziny? (inaczej: zmiany ktore maja
nastapic, np. lustracja,
"zaszkodza" komus z rodziny?)