Sorry, taki mamy klimat

11. Data: 2014-01-24 00:55:27

Temat: Re: Sorry, taki mamy klimat
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

news:1l6bcr11ycclg.1vf46zsl12lxd$.dlg@40tude.net...
> Mądry człowiek w małym kraju jest za energią jądrową
> jako najczystszą z możliwych.

Byle nie opartą na uranie - są lepsze i bezpieczniejsze
metody uzyskiwania energii z rozszczepienia atomu!

12. Data: 2014-01-24 12:38:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Jan 2014 17:55:27 -0600, Pszemol napisał(a):

> Byle nie opartą na uranie - są lepsze i bezpieczniejsze
> metody uzyskiwania energii z rozszczepienia atomu!

Tak czy inaczej.
--
XL

13. Data: 2014-01-25 15:26:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak czy inaczej.

Różnica jest między nimi krytyczna i to nie jest wcale
obojętne co użyjesz.

14. Data: 2014-01-25 16:56:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 25 Jan 2014 08:26:18 -0600, Pszemol napisał(a):

> Różnica jest między nimi krytyczna i to nie jest wcale
> obojętne co użyjesz.

Na obecnym etapie raczej obojętne, bo nie ma niczego...
--
XL

15. Data: 2014-01-25 17:11:34

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Różnica jest między nimi krytyczna i to nie jest wcale
> obojętne co użyjesz.

To może napisz jakie, tak z przykładami :)

16. Data: 2014-01-25 23:47:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Fazi" <F...@m...com> wrote in message

> To może napisz jakie, tak z przykładami :)

To chyba nie jest grupa na ten temat... Ale poczytaj sobie tutaj:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thorium-based_nuclear_p
ower

17. Data: 2014-01-25 23:50:16

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Na obecnym etapie raczej obojętne, bo nie ma niczego...

Właśnie w tym rzecz, że nie ma niczego bo ludzie się boją
i protestują - a boją się bo mają czego się bać: Czarnobyl,
Fukushima i jeszcze parę innych przykładów elektrowni
opartych na uranie.

Gdyby nie powody militarne (proces rozpadu uranu jest
korzystny dla wojska bo uzyskuje się w nim pluton) to
elektrownie mogłyby działać bezpiecznie, bez uranu
w oparciu o inne pierwiastki rozszczepialne i opinia
publiczna byłaby inna na temat energii atomowej...

18. Data: 2014-01-26 02:39:26

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba nie jest grupa na ten temat... Ale poczytaj sobie tutaj:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Thorium-based_nuclear_p
ower

Trollujesz na wielu grupach więc czemu nie tu?....
Przeczytałeś swojego linka? A może więcej?
...According to an opinion piece (not peer-reviewed) by a group of
scientists
at the Georgia Institute of Technology, considering its overall potential,
thorium-based power "can mean a 1000+ year solution or a quality low-carbon
bridge
to truly sustainable energy sources solving a huge portion of mankind's
negative environmental impact."...
Badania trwają, podobnie jest z fuzją itd. Idealna opcja na dziś, dla Polski
szczególnie :)
A kompa i tv chcesz mieć, i ciepełko, i....
No i te przykłady; gdzie to działa praktycznie, jakoś nie mogę trafić...
No ale te spiski militarne...hamują postęp jak nic ;)

19. Data: 2014-01-26 12:57:04

Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyjątkowo ciepłe lato w epoce lodowcowej też się może zdarzyć
> i niczego to nie zmieni w sednie sprawy że jest się w epoce lodowcowej :-)

Tylko, że wyjątkowo ciepłe lato w epoce lodowcowej miałoby max +10 st. C :)
a nie +40

Ale do brzegu. Niedawno czytałem na onecie, że z powodu małej aktywności
słońca grozi nam mała epoka lodowcowa, jak w czasie potopu szwedzkiego,
kiedy przez Bałtyk śmigało się na saniach i stawiano knajpy na lodzie.
Jedynym ratunkiem może być wysokie stężenie CO2 w atmosferze. Budujmy
elektrownie węglowe. Będziemy mieć dotacje z UE za CO2 :)

20. Data: 2014-01-26 13:00:08

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Gdyby nie powody militarne (proces rozpadu uranu jest
> korzystny dla wojska bo uzyskuje się w nim pluton)

Według regulaminu pluton we wojsku uzyskuje się biorąc
kilkunastu poborowych.

Jarek

--
Zanim skonał starszy sierżant
Jeszcze szepnął: -- Brawo synu!

swiateczna choinka
O pszczołach inaczej
Pogoda sprzyja - czas na zimowe cięcie drzew?
Moje uprawy - zdjęcia z minionego roku :-)
Oby w Nowym Roku...