Sos vinegret

1. Data: 2001-02-09 12:47:02

Temat: Sos vinegret
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przyzadzacie ten sosik? Ja probowalam raz z oliwa z oliwek i raz ze
zwyklym olejem slonecznikowym i ani w pierwszym, ani w drugim przypadku nie
moglam go nawet wachac, nie mowiac o skonsumowaniu. Macie jakies sprawdzone
przepisy?

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-09 17:20:50

Temat: Re: Sos vinegret
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

moj sos na lagodnie to: sok z cytryny, czosnek i sol, a w wersji ostrej
zamiast cytryny ocet.

ja szaleje za ta wersja cytrynowa. oleju nie dodaje

1. Data: 2001-02-09 19:05:20

Od: "gałązka" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

ja robię z oliwy z oliwek i jest ok
na trzy łyżki oliwy daję jedną octu winnego i zioła jakie mi tam wpadną w
oczy
może jakiś ocet miałaś trefny
pozdrowienia
gałązka

Użytkownik Danka <j...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a83e703$0$3...@n...zeelandnet.nl...

1. Data: 2001-02-09 19:33:09

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ja robie tak
3 lyzki extra virgin oliwy
1.5 lyzki octu balsamicznego albo 1 lyzke winnego
Mieszam to w buteleczce i natychmiast polewam salate.

Czasami dodaje pol lyzeczki musztardy, lub troche czosnku, albo sok
cytrynowy zamiast octu, ziola, sol, pieprz, zaleznie od humoru i jaka
salate uzywam.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-02-09 19:34:30

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> moj sos na lagodnie to: sok z cytryny, czosnek i sol, a w wersji ostrej
> zamiast cytryny ocet.
>
> ja szaleje za ta wersja cytrynowa. oleju nie dodaje

a ja robie pol na pol oliwe z oliwek i sokk z cytryny + ziola, zazwyczaj
prowansalskie.
z czosnkiem nie probowalam, ale to sie wydaje byc swietnym pomyslem :)))))
tym bardziej ze za czosnkiem wprost szaleje! :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-09 20:24:19

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki!
Ocet mialam winny ( z bialego wina ). POnadto byla w tym sosie musztarda i
jakies ziola. A dla zlagodzenia mozna bylo dodac nieco cukru - to juz bylo
zupelne obrzydlistwo!

Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-09 20:28:11

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Tez ciekawie, zupelnie bez oleju.
Tak sobie mysle, ze to moze kwestia oliwy, a raczej tego, ze jej zapach mi
jakos nie podchodzi ( extra virgin, uzyskiwany na zimno z pierwszego
"wycisku" czy jak sie to tam nazywa ). Ale ta cytrynka brzmi bardzo
zachecajaco.
Tylko w jakich mniej wiecej proporcjach?

Pozdr.,
Danka

"rena" <r...@a...net.pl> schreef in bericht news:3a842682@news.vogel.pl...

1. Data: 2001-02-09 20:29:48

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Moze teraz bedzie mi to bardziej
smakowac.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-10 02:30:23

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Danka" <j...@z...nl> wrote

> Tak sobie mysle, ze to moze kwestia oliwy, a raczej tego, ze jej zapach mi
> jakos nie podchodzi ( extra virgin, uzyskiwany na zimno z pierwszego
> "wycisku" czy jak sie to tam nazywa ).

Tez nie lubie zapachu oliwy z oliwek.
Zawsze mowie ze to pachnie jak smar okretowy
(ktorego nigdy zreszta nie wachalam, ale tak jakos mi sie kojarzy
i mysle ze bylby dobry do smarowania wlasnie maszyn zeby nie skrzypialy
:-)))
Ania

1. Data: 2001-02-10 04:05:27

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak przyzadzacie ten sosik? > Pozdr.,
> Danka
> wyciśnięty zabek czosnku ucieram z 1/2łyżeczki soli
i cukru dodaję 1 łyżeczkę musztardy, cienkim strumyczkiem dodaję oliwę i
dalej ucierając 1-2 łyżeczki soku cytrynowego(musi być konsystencja kremu)
pozdr. Alex
> s...@i...pl

kurczak w prodizu
Re: ?limaki