Sos vinegret

1. Data: 2001-02-10 07:59:50

Temat: Re: Sos vinegret
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...net.pl> wrote:

> moj sos na lagodnie to: sok z cytryny, czosnek i sol, a w wersji ostrej
> zamiast cytryny ocet.
>

> ja szaleje za ta wersja cytrynowa. oleju nie dodaje

Wziawszy pod uwage, ze "vinaigrette" pochodzi od francuskiego
"vinaigre", czyli "ocet", a z definicji jest to sos z oliwy i octu, to
co twoj sos ma wspolnego z vinaigrette?

Wladyslaw

1. Data: 2001-02-10 07:59:50

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> wrote:

> a ja robie pol na pol oliwe z oliwek i sokk z cytryny + ziola, zazwyczaj
> prowansalskie.
> z czosnkiem nie probowalam, ale to sie wydaje byc swietnym pomyslem :)))))
> tym bardziej ze za czosnkiem wprost szaleje! :)

Dodanie czosnku ma tez te zalete, ze ulatwia zmieszanie sie oliwy i
octu. Podobnie dziala odrobina musztardy.

Wladyslaw

1. Data: 2001-02-10 08:20:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>i cukru dodaję 1 łyżeczkę musztardy, cienkim strumyczkiem dodaję oliwę i
>dalej ucierając 1-2 łyżeczki soku cytrynowego(musi być konsystencja kremu)
>pozdr. Alex

Ja robie podobnie, tylko niejako od konca - zgnieciony zabek
czosnku, troche miodu, troche soli, duzo musztardy, do tego sok z
cytryny powoli, niech sie to dobrze wymiesza, miod i musztarda
specjlanie. Potem wlewam oliwe z oliwek (njazielensza extra
virgin olive oil, jak ZA zielone, to dodaje troche
slonecznikowego). Najlepiej wrzucic do sloika z dobra zakretka
(jak nie jest dobra to sa efekty dodatkowe) i potrzasac dlugo.
Tak, jak pisze Alex - az bedzie kremowe, czyli taka emulsja.
Zauwazylam, ze jak sie za dlugo nie potrzasa, to sie topotem od
poczatku rozdziela i jest wiecej roboty...

Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2001-02-10 09:24:44

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tez ciekawie, zupelnie bez oleju.
> Tylko w jakich mniej wiecej proporcjach?

ostatnio mam fiola na punkcie czosnku z sokiem z cytryny (winegret) - ale to
tak, ze jak o nim mysle, to slina sama naplywa do ust. w tygodniu ciepie i
oszczedzam, zeby nastepnego dnia nie wionelo ode mnie, za to w piatek
wcielam cala glowke czosnku!!!!

nie podam ci proporcji bo robie na oko. ta oliwa wogole mi nie przyszla do
glowy. do cytryny i czosnku dodaje duzo soli.

1. Data: 2001-02-10 10:39:53

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Dodanie czosnku ma tez te zalete, ze ulatwia zmieszanie sie oliwy i
> octu. Podobnie dziala odrobina musztardy.
>
> Wladyslaw

o! dzieki, nie wiedzialam :)

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-02-10 13:05:03

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie!
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2001-02-12 08:27:18

Od: "batory" <A...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <j...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3a83e703$0$3...@n...zeelandnet.nl...
> Jak przyzadzacie ten sosik? Ja probowalam raz z oliwa z oliwek i raz ze
> zwyklym olejem slonecznikowym i ani w pierwszym, ani w drugim przypadku
nie
> moglam go nawet wachac, nie mowiac o skonsumowaniu. Macie jakies
sprawdzone
> przepisy?
>
> Pozdr.,
> Danka

Jak nie lubisz zapachu oliwy (oleju) to użyj extra rafinowanego. Nie ma tej
wartości co vergine, ale za to jest pozbawiony zapachu. Ja robię ten sosik
według przepisu, który znalazłam na tej grupie i wszystkim moim bardzo
smakuje. Przytaczam: do słoiczka wlewamy oliwę (olej), ocet winny, dodajemy
troszkę soli, pieprzu (lepiej biały, ale czarny też może być od biedy) i
cukru, słoiczek zakręcamy i potrząsamy nim gwałtownie do połączenia
składników. Voila! Pozdrawiam - Agnieszka.

kurczak w prodizu
Re: ?limaki
awokado
RE: ?limaki