Spadające ciśnienie w piecu :(

1. Data: 2007-02-13 07:56:05

Temat: Spadające ciśnienie w piecu :(
Od: "neuro" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ahoj.

Mam poważny problem z instalacją CO w mieszkaniu zaistniałą po
rozkręceniu i wyczyszczeniu pieca (przez fachowca). Otóż ciśnienie
spada mi b. szybko - nanometr na piecu pokazuj pod dopompowaniu np.
1.5 bara rano, a wieczorem już np 0.5 - 0.6 bara. Podejrzewam, że może
mieć to sposób z dużo większą temperaturą wody po oczyszczeniu
(wymiennik ciepła był mocno zakamieniony i zabrudzony czarnym złogiem
z kaloryferów, nowych notabene). Nie widzę nigdzie w rogach mokrych
plam na ścianach, w piecu niby też sucho jak i pod nim.
Czy ktoś zna jakiś sposób na sprawdzenie, ew. uszczelnienie
instalacji bez kucia ścian? Próbowałem wpuszczać do instalacji ELES-1
FIX, ale jakoś bez rezultatu.

Pozdrawiam,
neuro

2. Data: 2007-02-13 18:12:38

Temat: Re: Spadające ciśnienie w piecu :(
Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 08:56, "neuro" <n...@g...com> wrote:
> [...]
> Czy ktoś zna jakiś sposób na sprawdzenie, ew. uszczelnienie
> instalacji bez kucia ścian? Próbowałem wpuszczać do instalacji ELES-1

Sprawdź naczynie przeponowe może z zaworka ucieka powietrze albo
membrana jest uszkodzona.
Pzdr.

3. Data: 2007-02-14 06:28:12

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

brombel napisał(a):

> Sprawdź naczynie przeponowe może z zaworka ucieka powietrze albo
> membrana jest uszkodzona.

U mnie sączyło się spod zaworu bezpieczeństwa. A że ów zawór był
połączony z kanalizacją, śladów nie było.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2007-02-14 09:26:08

Od: "neuro" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lut, 19:12, "brombel" <l...@p...pl> wrote:

> Sprawdź naczynie przeponowe może z zaworka ucieka powietrze albo
> membrana jest uszkodzona.

Dzięki, ale tak czy inaczej gdzieś musiałaby się chyba i tak
podziać woda, przy niemal zerowym ciśnieniu na wskaźniku pieca. Czy
nie?

Pozdr,
neuro

5. Data: 2007-02-14 21:00:42

Od: "Sopel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "neuro" <n...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...

Mam poważny problem z instalacją CO w mieszkaniu zaistniałą po
rozkręceniu i wyczyszczeniu pieca (przez fachowca).

Odpowietrz instalację !

Piotr

6. Data: 2007-02-14 21:05:58

Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Lut, 10:26, "neuro" <n...@g...com> wrote:

> Dzięki, ale tak czy inaczej gdzieś musiałaby się chyba i tak
> podziać woda, przy niemal zerowym ciśnieniu na wskaźniku pieca. Czy
> [...]

Jeżeli z naczynia przeponowego ucieka powietrze zaworkiem, to do
naczynia wchodzi woda z c.o. I wtedy nie widać plam mokrych, a
ciśnienie w c.o. spada.
Jeszcze charakteryzuje się tym że pomiędzy wodą nie ogrzaną a ogrzaną
w centralnym, są duże rużnice ciśnień. Poniewż woda zwiększa swoją
obiętość a nie ma gdzie się pomieścić.
Pozdr

7. Data: 2007-02-15 07:45:07

Od: "neuro" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Lut, 22:05, "brombel" <l...@p...pl> wrote:

> [...]
> Jeszcze charakteryzuje się tym że pomiędzy wodą nie ogrzaną a ogrzaną
> w centralnym, są duże rużnice ciśnień. Ponieważ woda zwiększa swoją

Masz rację, z tym, ze ja cały czas do instalacji dopompowuję wody!
Gdy ciśnienie z 1.5b spadnie mi niemal do 0, dopompowuję znów do
1-1.5b - naczynie przeponowe chyba by tego wszystkiego nie pomieściło?
Pozdrowienia,

neuro

8. Data: 2007-02-15 18:37:35

Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lut, 08:45, "neuro" <n...@g...com> wrote:

> [...]
> Gdy ciśnienie z 1.5b spadnie mi niemal do 0, dopompowuję znów do
> 1-1.5b - naczynie przeponowe chyba by tego wszystkiego nie pomieściło?

To zależy jakie jest. Są naczynia nawet 100l., ale ty na pewno
będziesz miał około 15l.
Musisz to sprawdzić, albo jakiś hydraulik :)
pzdr.

9. Data: 2007-02-17 11:22:04

Od: "Jozef" <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam poważny problem z instalacją CO w mieszkaniu zaistniałą po
> rozkręceniu i wyczyszczeniu pieca (przez fachowca).
>
> Odpowietrz instalację !
>
> Piotr

dokładnie, mialem identyczny przypadek - zapowietrzony piec i pompa, na
dodatek zle wykonana instalacja, wiec pompa nie bardzo potrafila sobie
poradzic z przepchaniem powietrza do zbiornika (układ otwarty)

10. Data: 2007-02-17 17:49:13

Od: "brombel" <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Lut, 12:22, "Jozef" <j...@n...pl> wrote:

> dokładnie, mialem identyczny przypadek - zapowietrzony piec i pompa, na
> dodatek zle wykonana instalacja, wiec pompa nie bardzo potrafila sobie
> poradzic z przepchaniem powietrza do zbiornika (układ otwarty)

Witam
Układ otwarty a układ zamknięty to jednak troszkę coś innego. Więc nie
można tego porównywać do siebie, ponieważ w układzie zamkniętym jest
nad pompą odpowietrznik automat który sam usówa powietrze (jeżeli
prawidłowo działa)
Neuro napisz co zrobiłeś.
A może siedzisz w zimnych pomieszczeniach :) (chociaż zima jest
łaskawa)
pzdr. dla wszystkich

Dziwne zachowanie pralki
Parkiet - pytanka
[DC] Lampy stojące
Jak zamontowac listwy maskujace do oscieznic?
Zbyt niskie ciśnienie c.o. po odpowietrzaniu