Spagetti z lososiem-potrzebuje przepis

1. Data: 2003-06-30 15:13:29

Temat: Spagetti z lososiem-potrzebuje przepis
Od: "Peter" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Potrzebuje przepis na spagetti (albo inny makaron) z lososiem
gdyby ktos takowy zauwazyl albo co jeszcze cenniejsze ju kiedys taki
popelnil , bardzo prosze o porade.

Pozdrawiam
Peter

--
Wytnij : no_spam z adresu

1. Data: 2003-06-30 15:25:49

Temat: Re: Spagetti z lososiem-potrzebuje przepis
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Peter" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Potrzebuje przepis na spagetti (albo inny makaron) z lososiem
> gdyby ktos takowy zauwazyl albo co jeszcze cenniejsze ju kiedys taki
> popelnil , bardzo prosze o porade.

-250 g wędzonego łososia
-250g śmietany
-łyżka soku z cytryny
-łyżka zielonego marynowanego pieprzu
-2 łyżki koperku
-sól, pieprz

śmietanę chwilę gotować z pieprzem i sokiem z cytryny.
Dodać pokrojonego w kawałki łososia. Podgrzać. Doprawić do smaku solą i
mielonym pieprzem.
Wrzucić posiekany koperek.
Dodać do makaronu.

Przepis z "170 najlepszych przepisów C."

Sowa
P.S. Nie mam pojęcia jak to smakuje - akurat trafiłam przy okazji szukania
czego innego, więc Ci przepisałam.

1. Data: 2003-06-30 15:57:00

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bdpkpt$hem$1@news.onet.pl,
Sowa <m...@w...pl> a écrit:
> Użytkownik "Peter" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

Ja raczej robie spiralki, muszelki, kokardki... lepiej "trzymaja" sos.

> -250 g wędzonego łososia
> -250g śmietany
> -łyżka soku z cytryny
> -łyżka zielonego marynowanego pieprzu
> -2 łyżki koperku
> -sól, pieprz

Nie dodaje soli, ani do smietany, ani do wody w ktorej sie gotuje
makaron (losos wedzony jest wystarczajaco slony, IMHO)

> śmietanę chwilę gotować z pieprzem i sokiem z cytryny

Nie gotuje, nie dodaje cytryny... nie zetnie sie ta smietana gotowana z
cytryna ?

> Dodać pokrojonego w kawałki łososia. Podgrzać. Doprawić do smaku solą
[nie]
> i mielonym pieprzem [tak].
> Wrzucić posiekany koperek.
> Dodać do makaronu.

Mozna dodac pol na pol koperku i pietruszki.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-06-30 16:33:12

Od: A...@m...umu.se (Agnieszka Szalewska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Potrzebuje przepis na spagetti (albo inny makaron) z lososiem
>gdyby ktos takowy zauwazyl albo co jeszcze cenniejsze ju kiedys taki

Polecam przepis podany przez Monisiatko, robilam wiele razy za kazdym sie
zachwycajac:

oto i on:

Pora trzeba pokroic drobno i poddusic ma masle. Jak juz miekki - dac duuuzy
zabek czosnku wycisniety. Posmazyc ok 1 minute. Dodac troche brandy - w
przepisie jest 1/4 kubka brandy. ja nie mam - wiec za kazdym razem dalam
troche ginu. mniam.
Potem dodac kubek smietany, lyzke przecieru pomidorowego, koperku duzo i 1
lyzke sambal olejek. Nie mam sambal olejku, wiec dalam troche ... sosu
chili:))) i to ma sie dusic 5 minut na malym ogniu, az zgestnieje. za drugim
razem nie mialam koperku - dalam szczypiorek - tez smaczne.
Fodac pokrojonego lososia - ja daje paczke 250 g - losos salatkowy, w bardzo
przyzwoitej cenie. wymieszac. dodac makaron mocno al dente. wymieszac w
garnku, w ktorym gotowal sie sos - i jesc.

Ja wyprobowalam zarowno z ginem jak i z brandy, i chyba z ginem lepsze.

Smacznego
Agnieszka
DBDG

1. Data: 2003-06-30 22:29:15

Od: kamila slawinska <k...@a...for.it> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Jun 2003 17:13:29 +0200, "Peter" <p...@p...pl>
wrote:

>Potrzebuje przepis na spagetti (albo inny makaron) z lososiem

osobiscie najbardziej lubie linguine (oczywiscie najlepiej swieze, nie
suszone!) z sosem z lososia, ktory robie tak:

1 lyzka masla
1 szalotka
1 opakowanie (+/- 150 g) wedzonego lososia
3/4 opakowania creme fraiche (+/- 150 g)
4 lyzki bialego wytrawnego wina
drobinutko posiekany koperek - lyzka/poltorej
swiezo zmielony pieprz do smaku

szalotke obrac i posiekac drobniutko. lososia pokroic w drobna kostke.
maslo rozgrzac w garnuszku, kiedy sie spieni - podsmazyc na nim
szalotke, az bedzie szklista. dorzucic lososia, ciagle mieszajac
podsmazyc, az zmatowieje. wlac wino, zmniejszyc ogien i mieszajac caly
czas gotowac, az polowa plynu odparuje. dodac creme fraiche, wymieszac
dokladnie, doprawic do smaku, wsypac koperek, zamieszac i natychmiast
podawac nie ugotowanym al dente makaronem. jak ktos lubi, moze jesscze
calosc posypac drobno tartym swiezym parmezanem.

porcja na 2-3 osoby z apetytem.

pozdrowienia,
kamila

--
"The war on terror involves Saddam Hussein because of the nature of Saddam Hussein,
the history of Saddam Hussein, and his willingness to terrorize himself."

1. Data: 2003-07-01 11:31:00

Od: "Artie" <a...@o...polska> szukaj wiadomości tego autora

> Potrzebuje przepis na spagetti (albo inny makaron) z lososiem
> gdyby ktos takowy zauwazyl albo co jeszcze cenniejsze ju kiedys taki
> popelnil , bardzo prosze o porade.

- Spagetti (Agnesi lub Riscossa)

- Oliwa z oliwek (Extra Vergine)

- Cebula

- Sok pomidorowy (Cirio) / przeważnie w 0.5 litrowych kartonikach

- Sól

- Pieprz (chili to opcja, można spróbować papryki)

- Bazylia

- Cukier

- Oliwki (zielone)

- Tuńczyk w kawałkach (w sosie własnym)

- Kostka Maggi / Knorr

- Ser Parmezan (tarty)

- Dwa piwa

1.. Wlej trochę oliwy do garnka, pokrój pół cebuli w drobną kostkę.
Podsmaż aż cebulka się zarumieni.
2.. Dodaj / wlej sok pomidorowy, dodaj soli, pieprzu, bazylii i kostke
Maggi.
3.. Doprowadź do wrzenia ciągle mieszając.
4.. Po 10 minutach dodaj kilka oliwek (pokrojonych w drobną kostkę).
5.. Nie zapomnij dodać troszkę cukru.
6.. Po 10 minutach dodaj odcedzonego tuńczyka i powoli mieszaj.
7.. Sos jest gotowy gdy zrobi się gęsty.
8.. Odpowiednio wcześniej zagotuj wodę, dodaj soli
9.. Kidy zacznie wrzeć dodaj spagetti, gotuj 5-8 minut.
10.. Spróbuj czy jest "al dente" czyli lekko twardawy.
11.. Odcedź, rozłóż na talarze, dodaj sos i posyp serem parmezan.
12.. Ciesz się twoim spagetti i piwkiem.

1. Data: 2003-07-01 11:32:04

Temat: sorki to jest z tunczykiem ale tez dobre....
Od: "Artie" <a...@o...polska> szukaj wiadomości tego autora

do Danki w sprawie bakłażana
pytanie o osssstrrrrra papryczke [Wr.]
sa?atka z kalafiora [P]
[P] Zupa z soczewicy
chwale "prosta i przepyszna" salatke reny