Spanie przy kaloryferze

1. Data: 2006-03-09 10:17:08

Temat: Spanie przy kaloryferze
Od: KubusPuchatek <K...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Krótkie pytanie, dla ukojenia nerwów teściowej... Czy spanie
sześcioletniego dziecka, w łóżku ustawionym bezposrednio przy
kaloryferze może mieć (negatywny?) wpływ na małej zdrowie?

--
psss...

2. Data: 2006-03-09 11:09:16

Temat: Re: Spanie przy kaloryferze
Od: "gsk" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KubusPuchatek" <K...@P...pl> napisał w
wiadomości news:duove5$rb4$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Krótkie pytanie, dla ukojenia nerwów teściowej... Czy spanie
> sześcioletniego dziecka, w łóżku ustawionym bezposrednio przy
> kaloryferze może mieć (negatywny?) wpływ na małej zdrowie?

tak
G.

3. Data: 2006-03-09 11:26:30

Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

dołączam się do pytania :)
a jakie negatywne skutki mogą być ?

4. Data: 2006-03-09 12:14:45

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Katri napisał(a):
> dołączam się do pytania :)
> a jakie negatywne skutki mogą być ?

1. Przegrzanie ->odwodnienie->zaburzenia wodno - elektrolitowe -> zgon
2. Poparzenia
3. gwałtowne wahania temperatury w dużym zakresie stwarzają większą
podatność na infekcje.
--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

5. Data: 2006-03-09 12:21:18

Od: KubusPuchatek <K...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł W. wrote:

> 1. Przegrzanie ->odwodnienie->zaburzenia wodno - elektrolitowe -> zgon
> 2. Poparzenia
> 3. gwałtowne wahania temperatury w dużym zakresie stwarzają większą
> podatność na infekcje.

Bardzo dziękuję za trop. Resztę sobie doczytam.

Pozdrawiam,
KP

--
psss...

6. Data: 2006-03-09 12:43:36

Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Przegrzanie ->odwodnienie->zaburzenia wodno - elektrolitowe -> zgon
> 2. Poparzenia
> 3. gwałtowne wahania temperatury w dużym zakresie stwarzają większą
> podatność na infekcje.

rozumiem ze jak kiedys dzieci spaly przy piecu na wsi, prowadzilo to do
niezliczonych zgonow, poparzen i zwiekszonej podatnosci na infekcje...?

7. Data: 2006-03-09 12:49:24

Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

uuuu...przestawiam łóżko

dzięki

8. Data: 2006-03-09 14:14:56

Od: "Paweł W." <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomla napisał(a):

> rozumiem ze jak kiedys dzieci spaly przy piecu na wsi, prowadzilo to do
> niezliczonych zgonow, poparzen i zwiekszonej podatnosci na infekcje...?

Nie wiem, jak było kiedyś na wsi. Kaloryfery zwykle, jak działają, to
są gorące, do tego z reguły są pod oknami. Na dziecko działa gorąco
kaloryferu, a od czasu do czasu zawieje od okna - o przeziębienie łatwo.
Małe dziecko nie ma jeszcze w pełni sprawnej termoregulacji, a do tego
przy kilku, kilkunastu kilogramach naprawdę łatwo jest o przegrzanie i
szybkie odwodnienie. Do tego ma małą masę i stosunkowo dużą powierzchnię
ciała. Może o śmierć z przegrzania nie jest w normalnych warunkach tak
łatwo, ale o poważne odwodnienie na pewno. Tym bardziej, że powietrze w
mieszkaniach jest z reguły suchsze niż na pustyni Gobi (szybkie
odwodnienie drogami oddechowymi).

P.S.
Odnośnie dawnych czasów, nie tylko na wsi, to pamiętaj, że była bardzo
duża śmiertelność wśród dzieci !!! Często z 10 dzieci nie dożywała do
dorosłości połowa, albo i więcej.

--
_ _ _ _
|_| |_| \ / |_ | \ / | |

9. Data: 2006-03-09 17:03:22

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomla" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> rozumiem ze jak kiedys dzieci spaly przy piecu na wsi, prowadzilo to do
> niezliczonych zgonow, poparzen i zwiekszonej podatnosci na infekcje...?

Tak, smiertelnosc do 14rz wynosila jeszcze w XIX nawet i 50%.

10. Data: 2006-03-09 17:49:18

Od: "tomla" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, smiertelnosc do 14rz wynosila jeszcze w XIX nawet i 50%.

mysle jednak ze nie od spania przy piecu ;)

Czerwone żyłki na twarzy
Thermal Pro
Nocny bezdech
naczynioworuchowy niezyt nosa,ktos mial to i wyleczyl?
Pieczenie w klatce piersiowej