Spiecie i spalone kinkiety

1. Data: 2005-06-28 17:26:47

Temat: Spiecie i spalone kinkiety
Od: logic7 <l...@R...MOonet.VEpl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Rok temu mialem remontowana lazienke, po obu stronach lustra mam
zamontowane kinkiety, a na suficie 4 halogenki. W miesiac po remoncie, w
lecie zeszlego roku spalil mi sie jeden z kinkietow, powodujac spiecie i
wybicie bezpiecznika. Dzis spalil sie drugi, blysk w kontakcie i juz nie ma
oswietlenia przy lustrze. Mam dwie nowe zarowki ale nie wiem czy jest sens
je zakladac, i narazac sie na ich szybkie unicestwienie. Moze ktos z
grupowiczow wie co moze byc przyczyna spiecia? para wodna w te upalne dni,
czy cos innego? przepalony halogen moze powodowac spiecie? jak w takim
razie zabezpieczyc sie przed spaleniem kolejnych nie tanich halogenkow.

Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi, logic

2. Data: 2005-06-28 19:47:52

Temat: Re: Spiecie i spalone kinkiety
Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "logic7" <l...@R...MOonet.VEpl> napisał w wiadomości
> [...]
> razie zabezpieczyc sie przed spaleniem kolejnych nie tanich halogenkow.
>
> Pozdrawiam i z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi, logic

Halogeny lubią się palić kiedy się przegrzeją, a zwłaszcza celują w tym
halogeny na 230V. Pewnym rozwiązaniem jest zmiana na 12V + transformator.
Może to jest przyczyną?
A może po prostu żarówki były kiepskie....

co na ścianę do przedpokoju???
Wybraliśmy AGD
Odkurzacz - co wybrac ?
szklane szufladki