Spocone okna

1. Data: 2001-12-17 22:17:49

Temat: Spocone okna
Od: "janek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Założyli plastikowe, miało być lepiej . Teraz nie nadążam ścierać wody
lejącej się po szybach. Co robić??

1. Data: 2001-12-17 22:23:50

Temat: Re: Spocone okna
Od: Tomasz Fidecki <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

janek wrote:

> Założyli plastikowe, miało być lepiej . Teraz nie nadążam ścierać wody
> lejącej się po szybach. Co robić??

Popraw wentylację. Masz zbyt szczelne mieszkanie...

T.

1. Data: 2001-12-18 01:08:07

Od: "Osiah" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Popraw wentylację. Masz zbyt szczelne mieszkanie...

TO nic nie da, albo raczej niewiele, musialby miec uchylone okno caly
czas.... przy tej temp. niemozliwe.
Ja sobie z tym poradzilem podnosza temperature w mieszkaniu, suche powietrze
= malo wilgoci = suche szyby. Wiem z praktyki, w zeszlym roku tez
przykrecalem kaloryfery i zbieralem mase wody, w tym roku uczciwie grzeje
(termostaty na "kropce"), raz dziennie wietrze i wody mam na szybach 5cm od
dolu, przy temp. za oknem - 10 stopni.
pozdrawiam
Osiah

1. Data: 2001-12-18 06:59:11

Od: "Aleksy Kordiukiewicz" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "janek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Założyli plastikowe, miało być lepiej . Teraz nie nadążam ścierać wody
> lejącej się po szybach. Co robić??

Częściej wietrzyć.

Pozdrowienia

--
Aleksy Kordiukiewicz
mailto:a...@a...com.pl

1. Data: 2001-12-18 09:23:13

Od: <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (termostaty na "kropce"), raz dziennie wietrze i wody mam na szybach 5cm od

Powiedziełem to nie bez podstawy. Ja też mam bardzo szczelne okna i bardzo
szczelne mieszkanie. Jednak z premedytacją zostawiłem małą szparę pod drzwiami
na klatkę schodową. Dodając do tego dobre przewody wentylacyjne, nie mam z
parowaniem najmniejszych problemów, mimo, że w mieszkaniu nie mam szczególnie
gorąco (ok 21-22 stopnie). Moim zdaniem kluczem jest wilgoć, a nie temperatura.
Jak będzie duża wilgotność, to i upał nie pomoże jak nie będzie dobrej
wentylacji. Może autor mieszka w nowym mieszkaniu. Wtedy siłą rzeczy mury i
tynki mają duży potencjał jeśli chodzi o wilgoć.

Tomek

1. Data: 2001-12-18 13:56:05

Od: "Marek Lenda" <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam patent ale troche "dziwny"
miałem to samo z oknami dachowymi w nowym domu i przykleiłem cienką folię
przezroczystą do futryny okna tak że ta folia jest jakby trzecią "szybą"
odsunietą od szyby "prawdziwej " o około 2 -3 cm ,( okno można normalnie
otworzyć) a folia nie dopuszcza do skraplania się ciepłego powietrza na
zimnej szybie i woda się nie leje
wadą tego rozwiazania jest jego estetyka a w zasadzie jej brak.:::::)))))
ale działa
A wietrzenie jest jak najbardziej wskazane.
marek

1. Data: 2001-12-18 18:25:58

Od: "janek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A co do tego ma współczynnik k mówiący o izolacyjności termicznej szyb
zespolonych ? Zdaje się, że im większy tym lepiej...
Tylko dlaczego o tym dowiadujemy się po zamontowaniu okien? Myślę, że w
naszym kraju jeszcze długo będziemy musieli znać się na wszystkim żeby nie
zostać okradzeni.
Janek

1. Data: 2001-12-18 21:55:12

Od: "Robert" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"janek" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> naszym kraju jeszcze długo będziemy musieli znać się na wszystkim żeby nie

Masz rację ... taki kraj w którym pewnie jeszcze długo będziemy słuchać o
tym jak dyletanci zarzucają innym nieuczciwość.
Może byś tak na początek poczytał trochę książek zanim każdego kto ci coś
sprzeda uznasz za złodzieja. Sam sobie odpowiedz na swoje pytanie: co ma
współczynnik K szyb do twojej niewydajnej wentylacji ????

R.

1. Data: 2001-12-18 22:56:40

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

18 Dec 2001 10:23:13 +0100 <t...@p...onet.pl> napisal:

> [...]

Dlaczego niemożliwe? Ja tak mam i trzymam wilgotność w okolicach 50 %
RPH. Okno w kuchni jest _stale_ lekko (5 do 10 mm) uchylone, no, moze
za wyjątkiem bardzo silnych wiatrów. Stolarkę mam "tradycyjną"
drewnianą, ale własnoręcznie uszczelnioną (w każdym pokoju w lufciku
nie dawałem górnej uszczelki). Powietrze ma bardzo małe ciepło
właściwe i zwiększenie wentylacji tylko nieznacznie zwiększa
zapotrzebowanie na ciepło, a może wręcz zmniejszyć, dzięki wysuszeniu
murów.

> [...]
>na klatkę schodową. Dodając do tego dobre przewody wentylacyjne, nie mam z

U mnie to odpada - są niestety tacy, co nie licząc się z innymi, palą
papierosy na klatce schodowej :-(

gr
PS Jeszcze raz polecam (i będę to robił dopóki nie powstanie FAQ
grupy :-) ) bardzo dobry post na ten temat:

From: "Grzegorz Lisowski" <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie
Subject: Otwieranie okien, wilgotno?ć fakty i mity
Date: Fri, 14 Dec 2001 20:25:53 +0100

1. Data: 2001-12-19 06:06:03

Od: Dlugi <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Dec 2001 19:25:58 +0100, "janek"
<k...@p...onet.pl> wklepal(a):

Im mniejszy tym lepiej.

Pozdrawiam
Dlugi