Spółdzielnia Mieszkaniowa a rozliczenie wody

1. Data: 2008-02-02 22:41:27

Temat: Spółdzielnia Mieszkaniowa a rozliczenie wody
Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam wodomierze i na podstawie ich wskazań rozliczam się ze SM.
Tymczasem otrzymałem pismo:
"SM uprzejmie informuje, ze w wyniku porownania
odczytow wodomierzy glownych znajdujacych sie w blokach z rozliczeniem
indywidualnym wodomierzy znajdujacych sie w panstwa mieszkaniach i
obciazeniami ryczaltowymi mieszkan nieposiadajacych wodomierzy NIEDOBOR Z
TYTULU ZUZYCIA ZIMNEJ WODY za rok 2007 wynosi: 9.82 zl na osobe t.j. w
Panstwa przypadku kwota: 29.46 zl
/decyzja zarzadu z dn. 19.12.2007r./ Wyzej wymieniona kwote nalezy doplacic
przy oplacie czynszu za miesiac II/2008r.
zarzad SM".

Czy to nie bezprawie ? Czy niedoszacowanie ryczałtu albo niesprawna
instalacja poza moim mieszkaniem powinna mnie interesować ? To przecież
problem SM.
Co wogóle się dzieje, jeśli nie jestem członkiem SM, tylko mam mieszkanie
własnościowe na jej obszarze (tzn. kupiłem mieszkanie własnościowe ale nie
zostałem członkiem SM).

Piotrek

2. Data: 2008-02-02 22:53:33

Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek napisał/a:

> Czy to nie bezprawie ? Czy niedoszacowanie ryczałtu albo niesprawna
> instalacja poza moim mieszkaniem powinna mnie interesować ? To przecież
> problem SM.

Normalne. Dla dostawcy (wodociągów) podstawą do wystawienia faktury
dla danego bloku jest wskazanie głównego licznika na przyłączu.

Liczniki w lokalach nigdy nie będą tak dokładne jak główny licznik -
zrób sobie test - odkręć w umywalce kran tak, żeby kapało albo leciało
maleńkim strumyczkiem i obserwuj licznik. W 90% przypadków przepływ
wody będzie za mały aby poruszyć skrzydełkami wodomierza.
Zsumuj teraz wszystkie kapiące krany i kibelki w całym bloku i
przestaniesz się dziwić tej niedopłacie - wodę tą zużywasz, ale Twój
licznik jej nie wykazuje ze względu na zbyt małą czułość.

--
caldeiro

3. Data: 2008-02-02 23:08:32

Od: "jaQbek" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "caldeiro" <c...@w...orange.pl> napisał w
wiadomości news:257425899.20080202235333@wytnijto.orange.pl...
> Zsumuj teraz wszystkie kapiące krany i kibelki w całym bloku i
> przestaniesz się dziwić tej niedopłacie - wodę tą zużywasz, ale Twój
> licznik jej nie wykazuje ze względu na zbyt małą czułość.
Ok, ale tu jest mowa o tym, ze część mieszkań w bloku jest
nieopomiarowanych, i przez nie wychodzą te różnice

4. Data: 2008-02-02 23:20:50

Od: caldeiro <c...@w...orange.pl> szukaj wiadomości tego autora

jaQbek napisał/a:

> Użytkownik "caldeiro" <c...@w...orange.pl> napisał w
> wiadomo?ci news:257425899.20080202235333@wytnijto.orange.pl...

> Ok, ale tu jest mowa o tym, ze czę?ć mieszkań w bloku jest
> nieopomiarowanych, i przez nie wychodz? te różnice

Fakt, sorry, niedoczytałem :)
W takim razie - jeżeli w bloku są ryczałtowcy na spółkę z
licznikowcami - to obciążanie licznikowców wygląda rzeczywiście bardzo
dziwnie...

--
caldeiro

5. Data: 2008-02-02 23:48:12

Od: niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:
> [...]
> własnościowe na jej obszarze (tzn. kupiłem mieszkanie własnościowe ale nie

To jest tzw woda techniczna.
Różnica wynika z wielu czynników.
Ktoś już Ci napisał, że z niedokładności liczników. Ale może też
wynikać z wycieków z instalacji CO, w wycieków w części wspólnej, ze
strat w wyniku prowadzenia prac na instalacji CO.
Zakładam, że pomimo tego, ze nie jesteś członkiem spółdzielni, nie
odciąłeś się honorowo od CO.
Tak więc musisz odżałować te parę złotych.

6. Data: 2008-02-03 00:24:13

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z wycieków z instalacji CO, w wycieków w części wspólnej, ze strat w
> wyniku prowadzenia prac na instalacji CO.

W takim razie SM powinna ją uwzglkędniać w opłatach - przecież to zapewne
jakiś procent całości zużycia, zapewne dość stały.
A tak to wygląda, że koszt własnych błędów lub awarii próbują przerzucić na
lokatorów - zresztą to pierwszy taki przypadek, takiego "wyrównania" (ani ja
ani człowiek od którego kupiłem mieszkanie nie pamiętają takiego
przypadku) - przedtem tej "wody technicznej" nie było ???
Coś się wydarzyło a Zarząd próbuje obciążyć lokatorów....
Co do CO to chyba są tylko liczniki ciepła a nie wody - przecież w
instalacji w kaloryferach woda jest w obiegu zamkniętym (wiem, są ubytki ale
czy we wcześniejszych latach ich nie było ? Poza tym chyba nie aż tak
wielkie...) a od liczników ciepła do wymienników przecież też nic się nie
zmieniło od wielu lat a na pewno nie straty wody.... nie w takiej skali.
Poza tym nie wiem jakimi zasadami kierowała się SM, decydując o takim a nie
innym obciążeniu ludzi (zapewne "po równo") - przecież głównymi
"podejrzanymi" są ryczałtowcy ale oni mają rozliczanie czynszu w taki sposób
i nawet jeśli zrobią sobie w wannie wodospad to i tak to zmartwienie
spółdzielni by tą sprawę rozwiązać....
Swoją drogą to dobrze że prąd nie jest rozliczany przez SM (ryczalt +
liczniki) bo dopiero by były numery...

Piotrek

7. Data: 2008-02-03 07:04:14

Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

niewe pisze:

> To jest tzw woda techniczna.

Dlaczego więc nie jest wyszczególniona na fakturze ?

> Ktoś już Ci napisał, że z niedokładności liczników.

Akurat liczniki wody mają określoną dokładność a będąc urządzeniem
pomiarowym legalizowanym na potrzeby rozliczeń, stanowi jedyną podstawę
do określenia ilości zużytej wody.
SM powinna uwzględniać swoje straty wody w opłacie jednostkowej za m3
wody, którą musi określić z góry.

> wynikać z wycieków z instalacji CO, w wycieków w części wspólnej, ze
> strat w wyniku prowadzenia prac na instalacji CO.

A co go interesuje CO ? On pisze o zimnej wodzie użytkowej. Wszelkie
kwestie związane z obsługą instalacji CO są regulowane w ramach opłaty
za ogrzewanie.

> Zakładam, że pomimo tego, ze nie jesteś członkiem spółdzielni, nie
> odciąłeś się honorowo od CO.

Piotrek nie będąc członkiem SM nie musi partycypować w kosztach SM.
Płaci jej tylko jako administratorowi oraz dostawcy wody.

> Tak więc musisz odżałować te parę złotych.

Nic nie musi. Na pewno nie będąc członkiem spółdzielni nie musi płacić
za jej problemy rozliczeniowe. Podstawą rozliczenia jest dla niego
licznik zużycia wody i tylko tenże licznik. To co robi spółdzielnia,
jest nie w porządku.

Sebcio

8. Data: 2008-02-03 08:54:59

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo sobota, 2 lutego 2008 23:53 gdy użytkownik
caldeiro napisał:

> [...]
> przestaniesz się dziwić tej niedopłacie - wodę tą zużywasz, ale Twój
> licznik jej nie wykazuje ze względu na zbyt małą czułość.

A na pewno wodomierz na przyłączu to wychwyci, szczególnie kapiący kran.
Brawo za trafny argument.
--
---------
Staszek.Nurek

9. Data: 2008-02-03 08:56:42

Od: "Mariusz Wolek" <m...@p...onet.nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> badałem właśnie kolejne szambo sobota, 2 lutego 2008 23:53 gdy użytkownik

> A na pewno wodomierz na przyłączu to wychwyci, szczególnie kapiący kran.
> Brawo za trafny argument.

Jednego nie. Ale 30 kapiących kranów + cieknące spłuczki w ubikacjach - już
tak.

MaW

10. Data: 2008-02-03 09:03:40

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 3 lutego 2008 09:56 gdy użytkownik
Mariusz Wolek napisał:

> Użytkownik "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jednego nie. Ale 30 kapiących kranów + cieknące spłuczki w ubikacjach -
> już tak.
>
> MaW

Nie chcę się wdawać w dyskusje ale to może być taka wielkośc przepływu w
porównaniu z jego przepływem nominalnym jak jeden kapiący kran i nasz
wodomierz w domu.
--
---------
Staszek.Nurek
http://www.tas-moto.org - Trójmiejska Auto Strefa

Nikt nie chce w to wierzyć, tymczasem.........
Re: explatacja
demontaż metalowych ościeżnic
waliłem konia
maj