Spółdzielnia Mieszkaniowa a rozliczenie wody

11. Data: 2008-02-03 09:07:05

Temat: Re: Spółdzielnia Mieszkaniowa a rozliczenie wody
Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 3 lutego 2008 10:03 gdy użytkownik
Staszek.Nurek napisał:

> badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 3 lutego 2008 09:56 gdy

Wodomierz DN 50 (najpowszechniejszy w przyłączach do bloków) ma przepływ
rozruchowy 45l/h

http://www.tinyurl.pl?0HBiG5LX

--
---------
Staszek.Nurek

12. Data: 2008-02-03 09:40:18

Od: niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebcio pisze:
> A co go interesuje CO ? On pisze o zimnej wodzie użytkowej. Wszelkie
> kwestie związane z obsługą instalacji CO są regulowane w ramach opłaty
> za ogrzewanie.

Nie są. A CO chyba jednak go interesuje, prawda? Czy może ma w domu -6C?

> Piotrek nie będąc członkiem SM nie musi partycypować w kosztach SM.
> Płaci jej tylko jako administratorowi oraz dostawcy wody.

A kto mu sprząta na klatce?
Kto serwisuje windy?
Kto płaci podatek gruntowy?
Kto wykonuje obowiązkowe przeglądy, min. kominiarskie ?
To też nie dotyczy Piotrka ?

13. Data: 2008-02-03 09:43:09

Od: niewe <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:
> Swoją drogą to dobrze że prąd nie jest rozliczany przez SM (ryczalt +
> liczniki) bo dopiero by były numery...

Swoją drogą jest.
Nie wiem czy wiesz, ale na klatce nocą świeci się światło, chodzą pompy
do cyrkulacji, działa domofon. Tego nie napędza murzyn w kieracie. To
też pobiera prąd. Czy to wszystko Ciebie nie dotyczy, bo nie jesteś
członkiem spółdzielni ?

14. Data: 2008-02-03 09:46:12

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to nie bezprawie ? Czy niedoszacowanie ryczałtu albo niesprawna
> instalacja poza moim mieszkaniem powinna mnie interesować ? To przecież
> problem SM.

a co to jest spoldzielnia????

spoldzielnia to ROWNIEZ TY, a nie jakas mityczna (no troche mityczna to ona
jest)
instytucja sponsorowana przez dobrego wujka, wszelkie koszty tak, albo siak
sa rozpisane na jej czlonkow

pozdrawiam WM

15. Data: 2008-02-03 09:48:41

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A na pewno wodomierz na przyłączu to wychwyci, szczególnie kapiący kran.

nie SUME KAPIACYCH kranow/.

a podlewanie kwiatkow wokol domu, a mycie klatek schodowych,
a woda uzywana przez admnistrcje spoldzielni (moze byc liczona inaczej)

pozdrawiam WM

16. Data: 2008-02-03 09:54:29

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie SM powinna ją uwzglkędniać w opłatach - przecież to zapewne

Drodzy przedpiscy -- zrozumcie jedno, spoldzielnia to taka instyucja, ktora
jest
utrzymywana z forsy jej czlonkow i jak by sie nie krecic to d... zawsze z
tylu.

problem tylko taki czy koszty utrzymania instytucji sa duze czy male, czy
straty sa duze czy male,

z punktu widzenia prawa, jezeli zarzad trzyma sztame z rada nadzorcza to
uchwala ze trzeba postawic
zlota fontanne i czlonkowie musza zaplacic.

czysto teroretyczna mozliwosc, na najblizszym walnym zebraniu wymienic
zarzad spoldzelni i/lub rade nadzorcza.

pozdrawiam WM

17. Data: 2008-02-03 09:57:27

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo niedziela, 3 lutego 2008 10:48 gdy użytkownik
Wlodzimierz Macewicz napisał:

> nie SUME KAPIACYCH kranow/.
>

> a podlewanie kwiatkow wokol domu, a mycie klatek schodowych,
> a woda uzywana przez admnistrcje spoldzielni (moze byc liczona inaczej)
>
> pozdrawiam WM

Każdy punkt poboru teoretycznie powinien być opomiarowany. I woda techniczna
do podlewania (jeszcze nie widziałem żeby moja społdzielnia dbała o coś
takiego jak podlewanie ale być może są takie co dbaja o zieleń) i do
napelniania instalacji CO powinna być rozliczona wedle licznika
technicznego i rozrzucaona w jakiś sensowny sposób na wszystkie lokale, bo
teoretycznie służy wszystkim lokatorom.

Koszty napelniania zładu instalacji CO, ktory został oprożniony na życzenie
ponosi osoba zamawiająca opróżnienie.

--
---------

18. Data: 2008-02-03 10:45:34

Od: "." <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wodomierz DN 50 (najpowszechniejszy w przyłączach do bloków) ma przepływ
> rozruchowy 45l/h
> http://www.tinyurl.pl?0HBiG5LX

45 / 60 / 60 = 0,0125 l/s

wg http://pl.wikipedia.org/wiki/Kropla "....w gospodarstwie domowym
przyjmuje się, że objętość kropli wynosi od 1/20 do 1/10 ml (50-100 ?l)..."

czyli naraz musi kapnąć 125-250 kropli, co w bloku jest teoretycznie możliwe

19. Data: 2008-02-03 10:49:34

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:
> Witam
[..
> Piotrek

Nie mają takiego prawa... zresztę przejrzyj sobie wszelkie umowy,
jakie z nimi zawierałeś. Prawdopodobnie stoi tam jak byk, że za wodę
płacisz wg wskazań liczników... i mogą Cię pocałować gdzie słońce nie
dochodzi... ;-))). Oni nie mogą sobie naliczać jak im się podoba !!!
bo nagle wynikły różnice wskazań. Przecież to ich zakichany obowiązek
dbać o stan techniczny instalacji i żeby nie było przecieków i
dodatkowych ubytków. Idź do nich i powiedz im, że nie będziesz tego
płacił i nie życzysz sobie na przyszłość naliczania takich należności,
które nie wynikają z żadnej umowy. Jak zaczną się 'pultać' to ich
postrasz sądem. Powinno pomóc. To z doświadczenia, była identyczna
sytuacja i administracja też szukała jeleni.

robercik-us

robercikus[malpka]gazeta.pl
http://audio.audacyt.pl/ - audiobooki

20. Data: 2008-02-03 11:06:41

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. pisze:
[...]
> [...]
>
> czyli naraz musi kapnąć 125-250 kropli, co w bloku jest teoretycznie możliwe

ale to nie ma nic do rzeczy... Jak nie ma na to umowy, w której jasno
by stało, że za straty wody występujące przed licznikiem odbiorcy
odpowiada finansowo lokator, to _pod żadnym pozorem_ nie mają prawa
obciążać go za niedobory !!!
Kto w końcu odpowiada za stan techniczny instalacji w blokach przed
licznikami lokatorów?
Ludzie !!! otrząśnijcie się !!! to ewidentne szukanie jeleni !!! Tak
nie wolno. Spółdzielnia oszczędza na renowacjach, sama określa
ryczałty dla nieposiadających liczników, utrzymuje 'prezesostwo'
zamiast wywiązywać się ze swoich powinności, a tu każą płacić za
większe zużycie niż wynika to ze wskazań liczników. NIe nie... Coś się
komuś pomerdało !!!

robercik-us

robercikus[malpka]gazeta.pl
http://audio.audacyt.pl/ - audiobooki

Nikt nie chce w to wierzyć, tymczasem.........
Re: explatacja
demontaż metalowych ościeżnic
waliłem konia
maj