Spółdzielnia, a zwrot kosztów za stolarkę okienną

1. Data: 2006-03-08 09:13:28

Temat: Spółdzielnia, a zwrot kosztów za stolarkę okienną
Od: "NIKO" <N...@Z...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W tym roku zamierzam wymienić okna w moim mieszkaniu spółdzileczym
własnościowym
i w związku z tym mam pytanie dotyczące zwrotu poniesionych kosztów.
Słyszałem iż istnieje możliwość otrzymania jakiś pieniędzy ze spółdzielni an
ten cel, ale dokładnie
się nie orientuję w temacie. Czy może ktoś z szanowanych grupowiczów borykał
się
z podobnym problemem. Jakie formalności trzeba załatwić, jaką część kosztó
pokrywa spółdzielnia,
kiedy można uzyskać te pieniądze od spółdzielni?
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam:
SEBASTIAN

2. Data: 2006-03-08 09:41:11

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem iż istnieje możliwość otrzymania jakiś pieniędzy ze spółdzielni
an
> ten cel

Muszisz zobaczyć, co statut spółdzielni mówi w tym temacie. Jedna
dołoży, inna nie dołoży.
--
___________________________________________MAT______
__

3. Data: 2006-03-08 09:52:47

Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łagoda" napisał(a):

> Muszisz zobaczyć, co statut spółdzielni mówi w tym temacie. Jedna
> dołoży, inna nie dołoży.

Zamiast ślęczeć przed statutem lepiej pójść do samej spółdzielni albo
administracji i zasięgnąć informacji na miejscu. Sąsiedzi z klatki na pewno
też wymieniali, więc zobacz gdzie są nowe i zapytaj jak u nich było.
Czy wszystkie sp. dofinansowuja wymianę tego nie wiem ale na pewno
większość.

Są też różne sposoby rozliczeń po wymianie. Ja zapłaciłem 50% z góry i
miałem wymianę. Jest też system, gdzie płacisz 100% a spółdzielnia zwraca
pieniążki w ramach niepobierania czynszu przez czas rozliczenia kwoty.
Śjakoś tak.

P.

4. Data: 2006-03-08 12:20:19

Od: Łagoda <lagoda_niespamować@list_niespamować,pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zamiast ślęczeć przed statutem lepiej pójść do samej spółdzielni albo
> administracji i zasięgnąć informacji na miejscu.

A myślisz, że informacje w spółdzielnie to będą wyssane z palca? Pewien
jesteś, że na 100% pani Zosia za biórkiem wszystko powie właściwie?
--
___________________________________________MAT______
__

5. Data: 2006-03-08 14:21:22

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Muszisz zobaczyć, co statut spółdzielni mówi w tym temacie. Jedna
> dołoży, inna nie dołoży.

A jak dołoży to tyle, ze można umrzeć ze śmiechu. To są często kwoty rzędu
200-300 zł.

6. Data: 2006-03-08 16:15:39

Od: "Mała" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W tym roku zamierzam wymienić okna w moim mieszkaniu spółdzileczym
> własnościowym

Myślę, że to zależy od zarządzeń wewnętrznych spóldzielni. U mnie było tak:
1. podanie o zgodę(!) na wymianę okien, Nie podanie o wymiane bo to ja
wymieniałam we własnym zakresie
2. po tygodniu otrzymałam zgodę na wymianę, bez wizyty żadnej tam komisji bo
bloki sa stare i wszyscy wiedzą, że okna nadają się do wymiany
3. Wymieniłam okna w wybranej przez siebie firmie
4. Podanie o częściowy zwrot kosztów
5. Z fakturą do spółdzielni po odbiór pieniędzy

Moja spółdzielnia oddawała 150 złotych za metr kwadratowy okna. W moim przypadku
to wyszło nieco ponad 550 zł czyli ok. 25% tego co zapłaciłam. Razem ze zgodą na
wymianę otrzymałam pismo z informacją, że spółdzielnia zobowiązuje się do zwrotu
części kosztów, pod warunkiem że:
- wymienię również parapety zewnętrzne
- zakupione okna nie popsuja elewacji budynku, czyli np jeśli pierwotnie było
okno trzyskrzydłowe to nie moge sobie wstawic panoramicznego dwuskrzydłowego
tylko musze tez trzyskrzydłowe. Nie musi być identyczne, czyli np dwie skrajne
części węższe a środkowa szersza, mogą byc równe ale trzy.
No i tyle.

Pozdrowienia,
Mała

Curious enough to know?
czy kłaść na to panele ?
Szczoteczka BRAUN SONIC - czy ktoś używał?
ościeżnice regulowane na starą futrynę?
jaka farba na zalany sufit?