Sposób na chwasty?

11. Data: 2008-04-03 15:40:40

Temat: Re: Sposób na chwasty?
Od: ŚFIMIA <p...@k...da.ru> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:
> Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> po prostu drażnią mnie zazdrośnicy i szowiniści. Co to znaczy "żony nie
> pożycza"? Mój mąż mnie nigdy w pełni nie zadowolił i musiałam zawsze mieć
> kogoś na boku, dodatkowo. Mogę się założyć, że z żoną Aarona jest podobnie.

ale z ciebie tempa kurwa

12. Data: 2008-04-03 16:45:52

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Apr 2008 12:52:16 +0200, Kronopio napisał(a):

> Rośliny okrywowe. Takie jak pragnia, ułudka,viola odorata, barwinek i
> kopytnik.

Z kopytnikiem (i generalnie zimozielonymi) raczej bym uważała - potrafi też
szczelnie okryć cebule jeśli trafi na dobre warunki.
Dorzuciłabym jeszcze tiarellę, dwuletnie niezapominajki, bodziszka
korzeniastego, może runiankę.
Z później wyłażących dobrze miejsca po wczesnych cebulach maskują brunery,
pióropusznik, hosty o dużych liściach.

> Okrywowe redukują znacząco liczbę niepożądanych roślin, ale nie w 100%.

W 95%:)

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.mmm.home.pl

13. Data: 2008-04-05 20:57:21

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kronopio" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Wojtek" <e...@T...pl> napisał w wiadomości
>
> Rośliny okrywowe. Takie jak pragnia, ułudka,viola odorata, barwinek i
> kopytnik.
(...)

Barwinek tak dokładnie potrafi zadarnić ziemię, że tylko skrzypowi udaje się
przez niego przebić.

Pozdrawiam Krycha.

14. Data: 2008-04-06 09:45:40

Od: "Kronopio" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kronopio" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>

> Barwinek tak dokładnie potrafi zadarnić ziemię, że tylko skrzypowi udaje
> się przez niego przebić.

U mnie się sprawdza. Cebulowe i byliny nie mają problemów z przebiciem się
przez barwinki.
Poza tym należy on do roślin łatwych do opanowania, to znaczy takich które
łatwo przyciąć lub wyrwać nadmiar.
Nie polecam natomiast wykorzystania jako roślin okrywowych gajowca żółtego,
marzanki wonnej i tojeści rozesłanej.
Chyba, że do naprawdę wielkiego ogrodu z miejscami które można 'stracić'
rabatowo. W średnim ogrodzie walka z tymi ekspansywnymi roślinami jest
mocno uciążliwa.

Pozdrawiam
Teresa

15. Data: 2008-04-06 13:09:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chyba, że do naprawdę wielkiego ogrodu z miejscami które można 'stracić'
> rabatowo. W średnim ogrodzie walka z tymi ekspansywnymi roślinami jest

A kto to mówił, jeszcze całkiem niedawno, że gajowiec do zadarniania jest
całkiem niezły i "niech sobie łazi"?!!

Marzanka przynajmniej ma takie korzenie, które tworzą darń i można ją
zedrzeć jak koc. Tojeść nie do opanowania...

Pozdrawiam, Basia.

16. Data: 2008-04-06 14:46:41

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Apr 2008 15:09:27 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> Marzanka przynajmniej ma takie korzenie, które tworzą darń i można ją
> zedrzeć jak koc. Tojeść nie do opanowania...

No chyba że marzanka w róże wlezie:(

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.mmm.home.pl

17. Data: 2008-04-06 18:29:33

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra pisze:

> Z kopytnikiem (i generalnie zimozielonymi) raczej bym uważała - potrafi też

A, mój kopytnik rośnie mizernie. Ma cień i wilgoć, nie wiem, co mu nie
pasuje?

P.S zamówienie złożone, czekam na termin wysyłki

--

Gosia

18. Data: 2008-04-06 18:29:57

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kronopio napisał:

> Rośliny okrywowe. Takie jak pragnia, ułudka,viola odorata, barwinek i
> kopytnik.
> Ładnie współgrają z cebulowymi, kwitnąc mniej więcej w tym samym czasie, i
> wypełniają puste miejsca po przekwitłych roślinach.

I lamium. W miejscach nasłonecznionych dobrze radzą sobie gęsiówki,
rogownica, kozłówka, tymianek, mydlnica bazyliowata,
goździki, floksy szydlaste, niskie rozchodniki.

Pozdrawiam, Barbara

19. Data: 2008-04-06 18:37:47

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Pędzelek i Roundap

polecam. wystarczy kupić 0,5 litra roundapu za około 30 zł i to wystarczy na
kilka lat (oczywiście w zależności od powierzchni). Dwa razy do roku spryskać
tam gdzie nie chcemy roślin - np. podjazd z kamieni czy wokół ściżek, wokół
drzewek - ja tak robię i dzięki temu drzewka nie zostają zniszczone
wykaszarką.....
Trochę to chemii w środowisku ale pozwala zaoszczędzić sporo czasu. a jeśli na
przykład mamy jakieś trwałe chwasty typu perz lub podagrycznika rosnące w
bylinach (np. w piwoniach) lub krzewach to najlepiej takiego chwasta pozbyć
się smarując roztworem roundapu pędzelkiem po liściach chwastu. Roundap działa
systemowo - tzn. w całej roślinie i zarówno częśc nadziemna jak i korzenie,
kłącza obumierają a związki roundapu są rozkładane w glebie przez
mikroorganizmy.
Ł.

20. Data: 2008-04-06 20:05:11

Od: "\"! PIJÓNE ! ZÓMBIE !\" <\"HŚCoA<K+ ?>Fť^VZEm.]ÖnÓJ\"@Fü_qn`öZë"DÓ@XŠjŹ<|2ÉqJ~X(!)\\*YÔ×d`iŽ" <"X­\"=nj4,?U>}R4PE.CÓM"> szukaj wiadomości tego autora

ŚFIMIA pisze:

> ale z ciebie tempa kurwa

RÓTFL!

Brzoza cieknie po cieciu - jak to zatamowac?
Agrowloknina
Lawenda na balkonie -jak?
Drzewko Bonsai
Jaki zbiornik do hydroforu ?