Sposob na karkowke

1. Data: 2001-02-13 11:18:24

Temat: Sposob na karkowke
Od: "Dorota B." <D...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakupilam kawal karkowki i teraz zastanawiam sie co z nia zrobic. Moje
ostatnie przygody z tym miesem nie byly zbyt udane. Upieklam ja w calosci w
piekarniku i ..... szkoda gadac - byla sucha jak wior. Prosze o propozycje
np. jak ja udusic zeby byla miekka i soczysta ?!

Z gory dziekuje
Dorota

1. Data: 2001-02-13 12:09:50

Temat: RE: Sposob na karkowke
Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piekarniku i ..... szkoda gadac - byla sucha jak wior.
> Prosze o propozycje
> np. jak ja udusic zeby byla miekka i soczysta ?!

Zazwyczaj robi to mój Tata, ale podejrzałam go i też wiem;-)))

No więc:

Karkówkę w jednym kawałku naciera solą, pieprzem czarnym,
majerankiem, polewa olejem i octem/sokiem z cytryny dość
obficie, wrzuca do naczynia żaroodpornego, obkłada plastrami
cebuli, przykrywa i na noc (conajmniej) do lodówki. Następnie
piecze (przykryte) ok. godziny. Niekiedy przed pieczeniem dokłada
jeszcze jabłka winne - obrane i pokrone w dość duże kawałki.

Pyszne, kruchutkie i soczyste. Jadamy to na gorąco lub w plastrach
do kanapek.

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-02-13 12:12:14

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@b...com.pl> napisał...
> [...]
> Najpierw nacinam ja na dlugosci jednego cm w wielu miejscach i wkladam po
> kawalku zabka czosnku. Nacieram sola i pieprzem. Potem niech sobie troche
> polezy.
> Potem w brytfannie obsmazam z kazdej strony miesko (oczywiscie w calosci),
> potem dokladam cebule pokrojona i jak troche sie podsmazy to zalewam woda.
> Dusze az mieso bedzie miekkie. Dopiero pod koniec wyciagam z sosu i kroje
> mieso na plastry. Jest super.
> powodzenia
> BTW: Nie potrzeba dawac tluszczu, bo karkoweczka sama w sobie jest tlusta.

Dokładnie tak robiłam kiedyś boczuszek... ale teraz u mnie w domku się
takich tłustości nie jada. Z karkuweczką nie próbowałam, ale podejrzewam, że
będzie równie pysznie, a już nie tak tłusto...
A na soczyste mięsko ja mam swój sposób - od pewnego czasu...
Kupuję takie rękaw foliowy do pieczenia - to się formalnie nazywa chyba
piekarnik foliowy i w tym piekę - nie ma prawa wyschnąć...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-13 12:13:08

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-02-13 12:30:24

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wtedy na pewno ma mniej kalorii, bo nie smazy sie tylko dusi we wlasnym
sosie, czyz nie?
Ela

1. Data: 2001-02-13 12:37:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@b...com.pl> napisał...
> Wtedy na pewno ma mniej kalorii, bo nie smazy sie tylko dusi we wlasnym
> sosie, czyz nie?

Tak mi się wydaje... - przede wszystkim nie dodaje się tłuszczu...

1. Data: 2001-02-13 17:18:33

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wkladasz w ta folie to rozumiem, ze zawijasz ja z obu stron?

1. Data: 2001-02-13 17:58:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@b...com.pl> napisał...
> Jak wkladasz w ta folie to rozumiem, ze zawijasz ja z obu stron?

To jest taka przeźroczysta folia w kształcie rękawa i ją się na końcach
zawiązuje specjalnymi klipsami.

1. Data: 2001-02-13 20:21:20

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

OK, dzieki. Wyprobuje na pewno w najblizszym czasie.

1. Data: 2001-02-13 20:43:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:96bssb$i6a$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "Ela" <e...@b...com.pl> napisał...
> To jest taka przeźroczysta folia w kształcie rękawa i ją się na końcach
> zawiązuje specjalnymi klipsami.
Niby wszystko się zgadza, ale uwaga dla postronnych, nie należy tego
wynalazku pozostawiać pod opieką osób "starszych". Przyzwyczajone do
pieczenia w normalnym czasie i tak zrobią to wdług własnych reguł.
pozdr. Jerzy

`Re: Babka ananasowa
potrawy z WOKA
Wieczor towarzyski w POLSCE! :)))))