Spowiedź 7-mio letniego dziecka - jak to oceniacie ?

101. Data: 2009-10-29 20:58:21

Temat: Re: Spowiedź 7-mio letniego dziecka - jak to oceniacie ?
Od: "Red Art" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości
news:hccad1$p12$2@atlantis.news.neostrada.pl...

> BTW a co wg ciebie jest istotne dla twojego dziecka? sorry, ale mam
> ogromne zaleglosci i moglem cos przeoczyc w twoich wypowiedziach

Ciężko ubrać w słowa ...
Ważne, żeby rozumiało z korzyścią dla siebie i otoczenia ... ;)

102. Data: 2009-10-30 10:37:56

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Red Art napisał:

> Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

> Ciężko ubrać w słowa ...
> Ważne, żeby rozumiało z korzyścią dla siebie i otoczenia ... ;)

hmm, no tak, ofc :)

--
bla

103. Data: 2009-10-30 10:39:54

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tren R napisał:

> dzięki gazebo, bo czekałem na tę odpowiedź redarta, ale ją musiałem
> przegapić. :)
> no i zgadzam się z vb - relacje z rodzicami rulez.

zawsze do uslug :)

BTW z relacjami to i ja sie zgadzam chociaz akurat ja nie widzialem postu vb

--
bla

104. Data: 2009-10-30 10:41:33

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL napisał:

> Ależ oczywiście!
> :-/

mozeszz krecic nosem ale predzej czy pozniej dziecko samo sie nauczy
relatywizmu a w kwestii samej spowiedzi jak juz musi to niech sie
przyzna, ze stluklo szklanke

--
bla

105. Data: 2009-10-30 10:55:46

Od: "Red art" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mozeszz krecic nosem ale predzej czy pozniej dziecko samo sie nauczy
> relatywizmu a w kwestii samej spowiedzi jak juz musi to niech sie przyzna,
> ze stluklo szklanke

Ja raczej wolę uczyć dziecko, że kłamać nie warto.
Jak w piosence Nalepy ...

"
Kiedy byłem małym chłopcem ...
Najważniejsze co się czuje,
słuchaj zawsze głosu serca, hej.
"

"kiedy byłem dużym chłopcem, hej,
Głosem serca się nie kieruj,
tylko forsa ważna w życiu jest. "

Pogłębiona lekcja relatywizmu musi przyjść w odpowiednim czasie.
Dziecko potrzebuje wyraźnego Dobra i Zła
i zaufania do dorosłych, szczególnie do tych, których
przedstawiają/wprowadzają w jego życie rodzice.

Wolę przesadzić z zaufaniem niż z brakiem zaufania - do ludzi.
Dziecko ma prawo być naiwne.
Jak dorośnie i zacznie samo wybierać ścieżki, potykać się
- wtedy można stopniowo na bazie tych doświadczeń
pokazywać relatywizm. Przesadna prewencja w tym względzie
moim zdaniem może zrobić zamieszanie i krzywdę.

106. Data: 2009-10-30 11:02:48

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Red art napisał:

> Ja raczej wolę uczyć dziecko, że kłamać nie warto.

ja tez, jednak co do spowiedzi mam wybitnie odrebny stosunek

> [...]
> Dziecko potrzebuje wyraźnego Dobra i Zła
> i zaufania do dorosłych, szczególnie do tych, których
> przedstawiają/wprowadzają w jego życie rodzice.

zgadzam sie, ale jak juz pisalem, wg mnie spowiedz to krzywda i tyle

> [...]
> pokazywać relatywizm. Przesadna prewencja w tym względzie
> moim zdaniem może zrobić zamieszanie i krzywdę.

oj nie do konca tu sie zgodze, jednoznacznie dzieci trzeba wychowywac
aby odroznialy i rozumialy, jednak jest male ale, nie ze wszytskim mam
czas i sile walczyc i dlatego w zeszlym roku nie wyrazilem zgody na
zajecia z wychowania w rodzinie czy jak one sie teraz nazywaja, w tym
roku jest starsza i ufam, ze odrozni kit od rzeczywistosci, o ile jak
przyniosla z przedszkola, ze dzieci biora sie dupki o tyle teraz sa to
juz lekko powazniejsze kwestie rzutujace na postawe dziecka wobec calej
reszty

107. Data: 2009-10-31 12:12:59

Od: "kiwiko" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Red art" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pokazywać relatywizm. Przesadna prewencja w tym względzie
> moim zdaniem może zrobić zamieszanie i krzywdę.
Brakuje tu trochę konsekwencji. Nie masz zaufania a jednak chcesz dziecko
poslać dziecko do spowiedzi. Będziesz je potem przepytywał?
Domyślam się, że skoro tak zdecydowaliście razem z żoną to ona nie ma
przykrych doświadczeń. Więc o co chodzi?

kiwiko

108. Data: 2009-10-31 12:16:08

Od: "=^..^= ~ ...\\|/.\\|/.." <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kiwiko" <k...@o...pl> napisał

> [...]
> Domyślam się, że skoro tak zdecydowaliście razem z żoną to ona nie ma
> przykrych doświadczeń. Więc o co chodzi?
==
A co co chodzi prokuratorowi,
jeśli trzynastolatka miała same miłe doznania ? :o/

> kiwiko

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn, a nie definicji" - Arystoteles

zdar

=^..^= ~ \|/ ~ \|/ ~
~`'~~~~~ \|/ ~~~~
van kotomek ~ \|/ ~~
--
Ps. Pływałem kiedyś w LochNessie, ale cholernie zimna tam woda...
i permanentny brak trzciny cukrowej oraz pierników :o)

109. Data: 2009-10-31 12:19:28

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik =^..^= ~ ...\|/.\|/.. napisał:
> Użytkownik "kiwiko" <k...@o...pl> napisał

> ==
> A co co chodzi prokuratorowi,
> jeśli trzynastolatka miała same miłe doznania ? :o/

w Hiszpanii czy USA?
--
bla

110. Data: 2009-10-31 12:24:18

Od: gazebo <g...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Red art napisał:

> Jest to dobry pomysł ...
> Temat wyszedł ponieważ cóka przyszła do żony z drobną obawą
> - prawdopodobnie usłyszała od starszej koleżanki lub od kuzyna
> - i sama się pytała co to jest spowiedź. Wygląda na to, że już na
> wstępie temat został mocno obciążony 'lękiem' i związany z definicją
> 'grzechu', co daje rezultat imo niekorzystny.

tak wlasnie, lek, strach, to nie jest religia dla dzieci

--
bla

W jakim stopniu wygląd determinuje to kim jestesmy
KIDNAPEROM,,,
badanie w domu spokojnej starości z roślinkami - kto takie opisywał?
jacuś żakowski sie obudził!
Coś dla was, na rozruszanie