Sprawa Polanskiego - CD

1. Data: 2009-09-30 09:33:43

Temat: Sprawa Polanskiego - CD
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

1. Jak pisalem, Zanussi sie lekko zapedzil nazywajac dziewczyne
"nastoletnia prostytutka". No prosze, informacja juz poszla do adwokata
dziewczyny:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,70921
85,Polski_internauta_donosi_na_Zanussiego_za__nielet
nia.html

2. Stalinska broni Polanskiego: 13-latki same pchaja sie do lózka

3. Stalinska: Wedlug niej to niej to nie ta dziewczynka zostala zgwalcona,
ale Roman Polanski zostal uwiedziony i sprowokowany.

4. Stalinska: 13-letnie dziewczynki same prowokuja doroslych mezczyzn. W
Polsce sie tak dzieje jak na calym swiecie. Zanussi ma racje - mówila
wzburzona Stalinska.

5. Marek Migalski nie zawahal sie tez dokonac krótkiej analizy
socjologicznej. - Hipoteza o calkowitym rozdzwieku miedzy polskimi elitami a
spoleczenstwem, o calkowitej alienacji owej elity, zostala potwierdzona w
ciagu ostatnich kilku dni
-zgadzam sie

Duch

2. Data: 2009-09-30 10:04:41

Temat: Re: Sprawa Polanskiego - CD
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Duch" <n...@n...com> napisal w wiadomosci
> [...]
> a spoleczenstwem, o calkowitej alienacji owej elity, zostala potwierdzona

To jeszcze moze ja wyraze swoje zdanie: oczywiscie na te sprawe mozna (i
chyba nalezy) patrzec i rozpatrywac rózne jej aspekty:

1. Moralny- tu ja nie mam watpliwosci, a wypowiedzi Stalinskiej sa pochwala
pedofilii- i zarazem jej usprawiedliwieniem.

2. Prawny- w sensie tego, czy nalezy stosowac przedawnienie. Ja uwazam, ze
tak. Nawet na zabójstwo- czlowiek, który 25 lat temu zabil- dzis nie pójdzie
"siedziec" za to- zgodnie z polskim prawem. Uwazam, ze jesli to zabójstwo
bylo jednorazowe, przez 25 lat go nie powtórzyl- to zapewne zmienil sie na
tyle, zeby tego nigdy nie zrobic. Pod tym wzgledem traci sens izolacja
takiego czlowieka od spoleczenstwa. Moze to sie tez wielu ludziom nie
spodobac- jednak jak widze 80 letniego dziadka, któremu zarzuca sie, ze byl
w obozie koncentracyjnym...i w zwiazku z tym...a on nawet nie wie, gdzie i
po co jest- trudno mi znalezc celowosc takiego postepowania. Tak uwazam. Tym
bardziej sciganie kogos za ten czyn, co Polanski- po tylu latach uwazam za
niecelowe.

3. Prawny- ze nalezy przestrzegac i nie podwazac jurysdykcji kraju. I w
zwiazku z tym- gdyby zjawil sie w Kalifornii- a tam nawet byla by za ten
czyn kara smierci- no to niech go skarza i powiesza. Niech sobie protestuja
prywatne osoby- czemu nie- ale w zadnym razie czynniki rzadowe.

4. Prawny- w sensie przestrzegania, nie naginania prawa, szanowania zasad.
Szwajcaria- to kraj, w którym juz by dawno Polanskiego za to nie scigano.
Zgodnie z wszelkimi miedzynarodowymi regulami gry- powinni w takim razie na
zadanie ekstradycji zapytac jankesów, od kiedy maja te objawy. Tu jednak
pokazuje sie degrengolada. Zapewne skutkiem jakichs targów, nacisków- bedaca
niemalze modelowym panstwem prawa Szwajcaria- prawo olala wlasnie. I to
wlasne prawo (przypominam: Bagsika oddano Polsce pod warunkiem, ze bedzie
sadzony tylko za te czyny, które byly tez nieprzedawnionymi przestepstwami w
Szwajcarii).Dokonano gwaltu na podstawowej zasadzie prawa- wiec zapewne
efekt nie da na siebie zbyt dlugo czekac. Ryba wszak psuje sie od glowy.

5. Prawny- dobrze, ze choc Niemcy nie ulegly presji USA i olaly wrecz
zadanie ekstradycji. I dobrze, ze Francja upomina sie o swojego obywatela.
Jednak zle, jesli polscy politycy zabieraja glos i twierdza, ze to przeciez
Polak.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

3. Data: 2009-09-30 10:12:14

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Duch <n...@n...com> tak oto plecie:

> [...]
> elitami a spoleczenstwem, o calkowitej alienacji owej elity, zostala
> potwierdzona w ciagu ostatnich kilku dni

Jest i jakis glos rozsadku:
http://muzyka.interia.pl/wiadomosc-dnia/news/holdys-
polanski-przed-sad,1375214

Qra

4. Data: 2009-09-30 10:26:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Jest i jakis glos rozsadku:
> http://muzyka.interia.pl/wiadomosc-dnia/news/holdys-
polanski-przed-sad,1375214

Całe szczęście, że ktoś się wyłamał z tego owczego pędu naszych elit,
daję słowo. To co można usłyszec (z obu stron barykady zresztą) to
zakrawa na jakiś absurd.

Polański sam sobie zaszkodził unikaniem wymiaru sprawiedliwości. I to
unikanie właśnie, i stawianie siebie w ten sposób ponad prawem, jest
jego największym przewinieniem w tym wszystkim. Bardzo możliwe, że by go
uniewinnili, gdyby się poddał normalnemu procesowi.

Ewa

5. Data: 2009-09-30 10:27:14

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jednym słowem wyrażasz przekonanie, że wolno dokonywać przestępstw,
lecz nie wolno dać się złapać. Wyjęty spod prawa, ścigany, bohater
westernów i filmów Hollywoodu jest "postacią pozytywną" godną
naśladowania: gwałcić, mordować, nie płacić podatków, kraść
miliony i nie ponosić odpowiedzialności z powodu przedawnienia
lub wysokiej kaucji.
Bardzo ciekawe i jakże wychowawcze...
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp
miłośnik mądrości

6. Data: 2009-09-30 11:31:17

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> naśladowania: gwałcić, mordować, nie płacić podatków, kraść
> miliony i nie ponosić odpowiedzialności z powodu przedawnienia

Albo uznajemy instytucję przedawnienia- z wszelkimi tego konsekwencjami,
albo nie. Ja uważam- że jest ona słuszna. Jest w całym prawie europejskim.
Można przyjąć zasadę jej braku- wtedy np każda władza nazbiera tyle "haków"
na obywatela przez kilkanaście lat, że ten będzie ślepo rządowi posłuszny
(za te przejścia na czerwonym świetle, mandaty niezapłacone za złe
parkowanie, zaniżenie kwoty PIT 5 sprzed 20 lat, etc). Oczywiście- można
takie społeczeństwo przekształcić w jedno wielkie więzienie- pod warunkiem
wszakże, że znajdziemy wystarczającą liczbę kryształowo czystych sędziów,
prokuratorów, pracowników więziennictwa, etc. Poza tym- ktoś jeszcze musi na
nich pracować- ale to już pewno załatwią więźniowie. Najbardziej
prawdopodobny w takiej sytuacji wydaje się wariant opisany przez Mrożka-
gdzie w jednej z jego sztuk wszyscy się wzajem wyaresztowali:-). Istnieje
więc zasada przedawnienia- i dotyczy ona pedofilii także. A nawet ciężkich
zabójstw. Rzeczywiście- w przypadku ciężkich przestępstw zasada ta może
budzić moralne wątpliwości (ale nie kradzieże czy podatki, litości!). Ja
uważam, że ktoś, kto się ukrywał z takim przestępstwem wystarczająco długo
(np 25 lat w wypadku zabójstwa)- to po pierwsze- można przyjąć, że to już
nie jest ten człowiek, ukrywanie się było dla niego dolegliwe- i przyjmijmy
to jako karę, a po wtóre- człowiek ten może być skory do mówienia i chęci
zadośćuczynienia. No cóż- tak uważam. Gdyby np na najcięższe przestępstwa
nie istniało przedawnienie- to też bym nie protestował (ale na najcięższe).
Napisałem: w Kalifornii nie ma przedawnienia na to przestępstwo, to gdyby
tam była kara śmierci, a on się tam pojawił- niech go powieszą. Jednak- on
się tam nie pojawiał, a pojawił się w kraju, w którym - w świetle prawa
Szwajcarii- ścigać go za to nie można, i w świetle zasad prawa
międzynarodowego- nie można go za to wydać innemu państwu. Jeśli uważasz,
że można albo i nawet należy go wydać- to zgodnie z tą zasadą konsekwentnie
należy wydawać wszelkich azylantów- uciekinierów przed wymiarem
sprawiedliwości swoich państw (np - człowieka, który 10 lat temu w Chinach
oszukał na VAT- tam mu za to grozi kara śmierci, albo konwertytę religijnego
do Jemenu- też może dostać karę śmierci).

serdecznie pozdrawiam

Chiron

7. Data: 2009-09-30 11:44:56

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message
> [...]

No i dalej:

Agnieszka Holland: - Mogliby sobie juz dac spokój. Wybitna polska rezyserka
pracujaca od lat nie tylko w Polsce ale i w Stanach Zjednoczonych,
powiedziala, ze to jest jakas potworna zlosliwosc amerykanskiego prawa. "Ma
one w sobie taka bezwzglednosc. To jest kraj prawa. Ale mysle, ze byly
okazje by te sprawe juz umorzyc" - powiedziala Holland.

Zdaniem Agnieszki Holland "amerykanskie wladze moglyby sobie juz dac spokój
z ta sprawa". Tym bardziej, ze jak podkreslila rezyserka - Polanskiemu
wybaczyla juz sama Geimer. "Naprawde gorsze rzeczy sie dzieja".

Gazeta Wyborcza:
"Ludzie kultury bronia Polanskiego"

wiecej ciekawostek:
http://rekontra.salon24.pl/128044,teoria-spiskowa-pa
dla-pod-ameryka-wzbudzajaca-strach

Duch

8. Data: 2009-09-30 11:52:08

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spokój z ta sprawa". Tym bardziej, ze jak podkreslila rezyserka -
> Polanskiemu wybaczyla juz sama Geimer. "Naprawde gorsze rzeczy sie

O, doskonaly argument: "Naprawde gorsze rzeczy sie dzieja". Super:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

9. Data: 2009-09-30 12:01:08

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie Chironie bardziej zależało na odsłonie zjawisk:
1. "pochwała cwaniactwa"
2. "sprawiedliwość za pieniądze"
a mniej na pięknej stylistyce wspaniałej oracji. ;-)
. . .
Wybacz, że tak skrótowo i syntetycznie, ale czas nie pyta w sensie,
że nie jest pyta i nie stoi - tylko pogania ;D
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

10. Data: 2009-09-30 12:07:33

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com>
> [...]

> spokój z ta sprawa". Tym bardziej, ze jak podkreslila rezyserka -
> Polanskiemu wybaczyla juz sama Geimer. "Naprawde gorsze rzeczy sie

Brawo Duchu :)
Znakomicie wyłuskujesz "kto swój, a kto obcy"
Bingo! :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~ c:psf,psp
miłośnik mądrości