Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sprawa zmian w systemie emerytalnym
Date: Wed, 2 Feb 2011 16:58:50 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 62
Message-ID: <iibuvq$ia9$1@news.onet.pl>
References: <ihscgf$1196$1@news.mm.pl> <s...@4...net>
<ihvkdh$8ki$1@news.onet.pl> <jsqkynebnb1k.5plykoh319r4$.dlg@40tude.net>
<ihvm2s$dgk$1@news.onet.pl> <ii5ra7$muo$1@news.onet.pl>
<ii69h2$vkd$1@node1.news.atman.pl> <ii69qp$g9l$1@news.onet.pl>
<ii6btl$jm$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net> <ii6gir$7hj$1@news.onet.pl>
<1c8pn1wrwjkxt.ti4p8y5rdhbs$.dlg@40tude.net>
<ii6mht$32a$1@node1.news.atman.pl> <ii75ej$rbf$1@news.onet.pl>
<ii7arh$ohe$1@news.onet.pl> <4d47bfa6$0$2495$65785112@news.neostrada.pl>
<ii8j79$lnu$1@news.onet.pl> <w...@4...net>
<ii9rs6$gi9$1@news.onet.pl> <y...@4...net>
<iib93g$ir6$1@news.onet.pl> <16ew86bewqxpl.10hblpu7f0qb5$.dlg@40tude.net>
<iibf6a$cl2$1@news.onet.pl> <iibj12$2ql$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline25371.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1296662330 18761 217.113.230.73 (2 Feb 2011 15:58:50 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Feb 2011 15:58:50 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iibj12$2ql$1@usenet.news.interia.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3502.922
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3502.922
X-Antivirus: avast! (VPS 110202-0, 2011-02-02), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:583384
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Stalker" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:iibj12$2ql$...@u...news.interia.pl...
Chiron wrote:
> Wiesz- możemy długo- ja o pozytywach, Ty- negatywach. Chciałbym Ci tylko
> zwrócić uwagę na 2 rzeczy: ich stać na projekty, które realizują- nie
> pożyczają na to. A drugi: w Niemczech wymyślono i opracowano technologię
> kolei podziemnej na poduszce magnetycznej.
Kolei podziemnej? od kiedy Transrapid jest podziemny?
> Póki co- drogo, ale zainteresowali sponsorów- i państwo się dołożyło- no
> to mieli gotową kolej. Na inauguracji podczas próbnej jazdy zginęły
> rodziny konstruktorów- wiesz, to one były w wagonach, a projekt miał wadę,
> której nie zauważono wcześniej.
Nooo... na torach stał samochód ekipy porządkowej, faktem jest, że go
nikt wcześniej nie zauważył :-)
> Przykra sprawa, ale zakończyła się nie tym, czym powinna: naprawą błędów,
> lecz zaniechaniem projektu!
Chyba że ty o czyms zupełnie innym niż to piszesz:
http://kalendarium.polska.pl/wydarzenia/article.htm?
id=244428
Bo przyczyny zaniechania projektu to trochę inne są niż piszesz.
> Chińczycy kupili projekt razem z projektantami- i nawet, jak ktoś zginie w
> skutek innej wady konstrukcyjnej- to usterkę usuną, i kolejka będzie
> działać. Tak jeszcze kiedyś było w Europie- teraz już jeden wypadek
> Concorde spowodował zaniechanie lotów.
Chiron, wszyscy się zastanawiali jak tu z tych Concordów zrezygnować,
bo drogie, nieefektywne, tylko kłopoty z nimi.
Katastrofa tylko przyspieszyła decyzję o ich ostatecznym wycofaniu
> Czy nie uważasz, że samym takim postępowaniem nie mamy szans z nimi
> konkurować?
Kurczę, ja nie wiem czy ty wniosków nie wyciagasz na bazie nie
przystających faktów
====================================================
=============================
Nie - pisałem o wypadku prototypu, w którym zginęły rodziny konstruktorów.
Projekt miał iść w stronę kolei ponaddźwiękowej, podziemnej. Praktycznie
projekt ten został wstrzymany całkowicie- a Transrapid to tylko jego
pozostałość. OK- może także był zbyt drogi- ale Chińczycy realnie chcą coś
takiego zbudować. I to nad tym obecnie pracują niemieccy konstruktorzy. Chcą
połączyć Bejdżin z Szanghajem. Oczywiście- pod ziemią nie ma przeszkód na
torach, i można sobie pędzić z prędkością ponaddźwiękową. Mają wiele
problemów- ponoć ugrzęźli gdzieś w rozwiązaniu problemu przeciążeń, jakim
mogą być poddawani pasażerowie. Jednak- co warte podkreślenia- kolej
podziemna na takiej odległości nie wydaje się być dla nich problemem. A dla
Niemców na odcinku Monachium- Hamburg- nie da rady wykopać tunelu.
--
Chiron
Prawda, Prostota, Miłość.
|