Sprawa zmian w systemie emerytalnym

21. Data: 2011-01-28 12:40:25

Temat: Re: Sprawa zmian w systemie emerytalnym
Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ihudcd$hmg$1@news.mm.pl...
> Wystarczą ulgi prorodzinne, tak jak w innych krajach.

Czyli zwiększenie ulg taklich, jakie już dziś mamy: konkretne odpisy od
podatków dla tych,
którzy mają i dochody i dzieci. Jestem za.

22. Data: 2011-01-28 12:43:00

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obawiam się, że prawda jest tu bardziej brutalna:
dostęp do zasobów surowców energetycznych.

--
CB

23. Data: 2011-01-28 12:45:13

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> Wprowadzić bykowe :-)
>
> Kluczem do działania "umów międzypokoleniowych" jest konieczność
> posiadania i utrzymywania dzieci. Dzisiejsi rodzice posiadając i kształcąc
> swoje dzieci (i inwestując w to własne środki) tej umowy dotrzymują. Kto
> dzieci nie ma, umowę łamie i powinien zrekompensować to w inny sposób, np.
> ofiarniej dokładając się do wypłat DZISIEJSZYCH emerytur.
>
> To się strasznie nie spodoba globowi czy Lebowskiemu (i Vilar),
> ale cóż poradzić: taxes are brutal :-)
>
> Stalker

Hah, chciałbyś.

Powiedz tylko, co się stało z pieniędzmi wypracowanymi przez pierwsze
pokolenie (tzn. to, które wpłacało, a którego rodzice nie byli objęci
ubezpieczeniem).
Bo tu chyba leży pies pogrzebany - że te pieniążki ktoś skwapliwie zużył. W
przeciwnym razie mielibyśmy do czynienia z realnymi pieniędzmi odkładanymi
na swoje własne emeryturki.
Poza tym co to za umowa, skoro człowiek jej nie zawiera, tylko jest w nią, w
sposób niewolniczy, wprzęgany.

Systemy ubezpieczeniowe załatwiają po kolei dokładnie wszystkich.
Np. General Motors o mało się przez nie nie wyłożyło (20003/2004), a budżet
ma (miało? Nie mam aktualnych danych) jakby odrobinę ( :-) ) większy niż
budżet Polski. Tyłek uratował im bank należący do Grupy GM, który udzielił
im jakiejś monstrualnej pożyczki. Zresztą dlatego też odbija im się to
czkawką do tej pory - zobacz na pożyczki rządu USA dla GM w ostatnim czasie.
Rozumiem dobre intencje, ale widzę ogromne problemy z ich wykonaniem.

O czym my w ogóle gadamy.
Powiem szczerze nie liczę w ogóle na emeryturę z ZUS.

MK

24. Data: 2011-01-28 12:51:24

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zażółcony wrote:

> Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
>
> Czyli zwiększenie ulg taklich, jakie już dziś mamy: konkretne odpisy od
> podatków dla tych,
> którzy mają i dochody i dzieci. Jestem za.

Ale to jest dokładnie to samo co bykowe, tylko inaczej sprzedane :-)

Stalker

25. Data: 2011-01-28 13:05:20

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie to samo, bo ulgi wzrastają progresywnie wraz z ilością
dzieci.

Mam nadzieję, że rozumiesz na czym polega "haczyk"... :)

--
CB

26. Data: 2011-01-28 13:18:37

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak na razie chyba w tym kierunku to idzie.

Zresztą, czy to nie dziwne: wszystko drożeje,
ale mieszkania tanieją?

--
CB

27. Data: 2011-01-28 13:22:18

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Projekcja?
A nie, to też było.

--
CB

28. Data: 2011-01-28 13:23:27

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:
> Nie to samo, bo ulgi wzrastają progresywnie wraz z ilością
> dzieci.
>
> Mam nadzieję, że rozumiesz na czym polega "haczyk"... :)

O, dobre, dobre...

Ulgę sprzeda się lepiej niż dodatkowy podatek.
Tym bardziej, że ciężko wprowadzić progresywne bykowe.
No bo jak? Płacisz tym więcej, im bardziej nie masz dzieci? ;-)

Stalker, ale mozna jeszcze wzmocnić marchewkę ulgi (i to progresywnej),
kijem dodatkowego podatku :-)

29. Data: 2011-01-28 13:30:20

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW małą rewolucja: zmiana z RP na RRP - Rzeczpospolita
Różnańcowa Polska, i zmiana hymnu z "Mazurka" na "Hosanna".

--
CB

30. Data: 2011-01-28 13:34:09

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fakt. :)
Bylibyśmy dzięki temu bardziej cywilizowani od zachodu.
Mogliby nawet brać z nas przykład, zamiast tylko odwrotnie.

--
CB

> [...] ale mozna jeszcze wzmocnić marchewkę ulgi (i to progresywnej),
> kijem dodatkowego podatku :-)

wierzyc, nie wierzyc...
Nierozumiem tej wyrozumiałości
Lepiej nie zachowujcie wstrzemięźliwości.
Histeria, niedaleka przyszłość.
U wróżki