Sprywatyzować służbę zdrowia !!!

11. Data: 2008-11-14 13:51:10

Temat: Re: Sprywatyzować służbę zdrowia !!!
Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 14 Lis, 14:49, jQ <j...@g...com> wrote:
> A co z najuboższymi? W USA jakoś ten problem rozwiązano. Za najniższą
> składkę możemy się leczyć w szpitalu, gdzie będziemy leżeć na jednej
> sali z kilkunastoma osobami, a leczyć nas będzie student medycyny, a
> nie profesor. Ale tam to sam pacjent decyduje o tym. U nas - urzędnik
> z NFZ.
Zapomniałbym. Tam każdy jest wolny. Jak nie chce się nigdzie
ubezpieczać, jego wybór. Nikt go nie zmusza. Ale wówczas w NAJLEPSZYM
wypadku wyląduje w jakimś szpitalu charytatywnym, chyba, że woli
płacić z własnej kieszeni po kilkaset $ za dobę w szpitalu.

12. Data: 2008-11-14 15:57:16

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jQ wrote:

> [...]
> wypadku wyląduje w jakimś szpitalu charytatywnym, chyba, że woli
> płacić z własnej kieszeni po kilkaset $ za dobę w szpitalu.

Stawianie socjalistycznego USA za przykład to naprawdę zły pomysł. Tam BYŁO
pięknie - było, póki socjaliści nie spróbowali "naprawić" opieki
zdrowotnej. W zasadzie to nie tyle socjaliści, co koncerny farmaceutyczne
ich rękami, no ale nie o tym jest temat.

Gdzie w USA jest problem? Po pierwsze, konieczność ubezpieczenia, bez
ubezpieczenia nie masz leczenia. Co oznacza, że szpital może narzucić
dowolną sumę - a ubezpieczalnia MUSI zapłacić. Efekt - 1 dzień leżenia w
klinice onkologicznej (leżenia, samo łóżko, nawet bez jednego nakłucia
żyły) kosztuje bodajże 5000 dolarów. Kilka kilometrów dalej pobyt w takim
samym szpitalu za granicą, razem z terapią to koszty rzędu 50 dolarów /
dobę.

Drugi problem, prywatnie nie możesz nawet sobie morfologii zrobić. Wszystko
musi robić lekarz, oczywiście musisz mu za to płacić. W efekcie morfologia
kosztuje Cię kilkaset dolarów, co więcej - często nawet nie widzisz jej na
oczy, lekarz po prostu powie Ci "Seems it's OK".

Przypadki autentyczne, paru znajomym osobom z USA udzielałem porad typu "do
którego lekarza się udać". Oni tam byli przepychani od jednego naciągacza
do drugiego, każdy "z fusów" wróżył im na co są chorzy i sprzedawał na to
lekarstwa.

13. Data: 2008-11-14 18:21:19

Od: "jQ" <j...@s...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Przypadki autentyczne, paru znajomym osobom z USA udzielałem porad typu "do
> którego lekarza się udać".
A tego to nei wiedziałem. Czy istnieje jakieś sprawdzone rozwiązanie tego
problemu, bo nie chce mi się nic na siłę wymyślać

14. Data: 2008-11-15 03:42:06

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jQ wrote:

> Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> A tego to nei wiedziałem. Czy istnieje jakieś sprawdzone rozwiązanie tego
> problemu, bo nie chce mi się nic na siłę wymyślać

Sprawdzone? Hmm... zrobić tak, jak było - ŻADNYCH przepisów, które to
regulują?

To coś jak z ubezpieczeniem samochodu, u nas jest obowiązkowe, zaraz za
granicą - nie ma obowiązku. Efekt - u nas kosztuje wielokrotnie drożej,
chociaż mamy statystycznie o wiele tańsze samochody, a firmy które
ubezpieczają są prywatne.

15. Data: 2008-11-15 12:12:30

Od: "kundzia Pindzia" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak jest sprywatyzować i sprzedać niemcom, chyba się kolego z tuskiem na
rozumy zaminiłeś. a może prościej byłoby zmusić lekarzy do solidnej pracy a
dyletantów kopnąć w dupę i wywalić z roboty na zbity ryj. Ja chodzę po
lekarzach od lat i żaden z tych niedouczonych idiotów nie potrafi mi pomóc, i
tak samo prywatny i jaki państwowy. kości wszystkie na pamięć każdy zna, wie
do czego watroba i żołądek służy i co po za tym? kurwa nic. może przyczyna
tkwi w złej edukacji?

16. Data: 2008-11-15 19:03:20

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kundzia Pindzia" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:gfmebe$lp9$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> wie
> do czego watroba i żołądek służy i co po za tym? kurwa nic. może przyczyna

Kazde leczenie wymaga korekt w diecie a naszych lekarzy nie uczy się
przedmiotu "Nauka o żywieniu chorego i zdrowego człowieka". Podręcznik taki
jest.
S*

17. Data: 2008-11-15 19:15:55

Od: "kundzia Pindzia" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek <s...@w...pl> napisał(a):

> Kazde leczenie wymaga korekt w diecie a naszych lekarzy nie uczy się
> przedmiotu "Nauka o żywieniu chorego i zdrowego człowieka". Podręcznik taki
> jest.
> S*

masz racje oczywiście ale skąd to zdrowe jedzenie wziąć? ja mam zalecenie żeby
nie jeść rzeczy które mają w składzie drożdże tylko gdzie ja kupię w
dzisiejszych czasach chleb żytni bez drożdży i innych ulepszaczy? że nie
wspomnę o mięsie naszprycowanym hormonami, sterydami, tłuszczem i bóg wie czym
jeszcze...

18. Data: 2008-11-15 23:42:49

Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kundzia Pindzia" napisał:>
> [...]
> wspomnę o mięsie naszprycowanym hormonami, sterydami, tłuszczem i bóg wie

powoli z tym mięsem, hormony, sterydy, soja, wszystkie witaminy grupy E323
itp napewno tam są, tylko zawartość tego mięsa w mięsie jest bardzo
niepwena:O)
kiedys zakupiłem "konserwę mięsną" i z etykiety wyczytałem że zawiera
wszystko co można tylko wymyśleć, natomiast w składzie nie było mięsa:O(

Witaminy, a zdrowie
Jak działa test na wykrywanie narkotyków...?
Łomżyński szpital stoi murem "za życiem" ....
Czy wiesz ze niesmiertelnosc i wieczne zycie sa do osiagniecia w moralny sposob juz na obecnym poziomie nauki i techniki (JP)
żylaki