Sprzedaz mieszknia z kredytem

1. Data: 2004-06-14 15:43:26

Temat: Sprzedaz mieszknia z kredytem
Od: "iKinga" <kingaiola(wytnij)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie jak wyglada od strony prawnej sprzedaz mieszkania z
kredytem?(kredyt hipoteczny)
Moze jakies strony, gdzie moglabym o tym przeczytac? Chce sprzedac
mieszkanie, a kompletnie nie wiem jak to zorganizowac.

kinga

1. Data: 2004-06-14 18:22:38

Temat: Re: Sprzedaz mieszknia z kredytem
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14.06.2004 17:43, Użytkownik iKinga napisał:

> Czy ktos wie jak wyglada od strony prawnej sprzedaz mieszkania z
> kredytem?(kredyt hipoteczny)

http://tinyurl.com/2kecb lub spytaj na news://pl.soc.prawo

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...prv.pl

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-14 19:40:15

Od: "iKinga" <kingaiola(wytnij)@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...prv.pl> napisał w
wiadomości news:40cded07$1@news.vogel.pl...

> http://tinyurl.com/2kecb lub spytaj na news://pl.soc.prawo
>
> Pozdrawiam :-)

Dzieki. Spodziewam sie, ze nie bedzie latwo.

kinga

1. Data: 2004-06-15 10:28:40

Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki. Spodziewam sie, ze nie bedzie latwo.
> kinga

Przesadzasz :))

Trzeba znaleźć kupca po pierwsze i trzeba uczciwie powiedzieć ze jest
kredyt. Jak się dogadacie co do ceny, to w czasie podpisywania aktu kupujący
spłaca Twoje zadłużenie wobec banku (najlepiej osobiście) a ewnetualną
nadwyzkę przekazuje Tobie. I tyle.

Arek

1. Data: 2004-06-15 19:12:33

Od: "ks123" <k...@t...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupowałem dom w podobnej sytuacji. Był obciążony hipoteką i kredytem.
Szczęśliwie ja też brałem kredyt w tym samym banku. W akcie notarialnym
zawarliśmy zapis:
Cena sprzedaży wynosi - xxxxxx
Zapłata odbędzie się w postaci płatności na rchunek kwoty - aaaaaa
oraz spłaty kredytu w kwocie - xxxxxx minus aaaaaa.
Oczywiście wcześniej uzykałem zgodę banku na to że z mojego kredytu zostanie
spłacone zadłużenie sprzedawcy.
Sprzedający miał kredyt w EURO więc ustaliliśmy wartość kredytu wg. kursu w
określonym dniu.
Pozdrawiam
Sławek

1. Data: 2004-06-16 05:38:55

Od: Zbigniew Okoń <a...@s...w.sigu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Jun 2004 17:43:26 +0200, iKinga napisał(a):

> [...]
> Moze jakies strony, gdzie moglabym o tym przeczytac? Chce sprzedac
> mieszkanie, a kompletnie nie wiem jak to zorganizowac.

Jak masz ludzką obsługę w banku, to najlepiej zacząć od rozmowy z doradcą.
Powinien cię odpowiednio pokierować.

--
Zbigniew Okoń
________

1. Data: 2004-06-16 14:07:57

Od: "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

iKinga wrote:
> [...]
> Moze jakies strony, gdzie moglabym o tym przeczytac? Chce sprzedac
> mieszkanie, a kompletnie nie wiem jak to zorganizowac.

To idzie np. tak:.
Najważniejsze, to znaleźć chętnych zdecydowanych na mieszkanie i mogących
poczekać ze 4 tygodnie. Tego nie da się załatwić, jak pietruszki na
straganie.
Jest umowa przedwstepna, a platnosc ratalna.
1. Najpierw zadatek/zaliczka w wysokości wymaganego przez bank wkladu
własnego (założenie, że mieszkanie jest kupowane też z kredytu) + umowa
przedwstępna.
2. Transza z banku kupującego w kwocie, ktora razem z wkladem wlasnym
pozwalała na spłatę kredytu hipotecznego. (Wczesniej papiery z banku, ze
kredyt wynosi tyle i tyle, ze moze byc splacony przedterminowo i ze dostane
wkit do sądu pozwalający na zwolnienie hipoteki)
3. Po splacie kredytu trzeba przedstawic w banku kupującego kopie wniosku do
sadu o zwolnienie hipoteki (zapis warunkujący drugą ratę).
4. Tu druga rata w wysokości pozostałej należności.
5. Wydanie mieszkania

Wszystko moze pójśc gladko. Zależy od ludzi. Teoretycznie i kupujący i
sprzedający mogą kiwnąć. Umowa przedwstępna określa termin najpóźniejszy
przystąpienia do umowy przyrzeczonej, więc nawet, gdyby nie bylo żadnej
płatności z banku (bo nie kupujący nie zaniesie papierów o spłacie kredytu
sprzedającego), to sprzedający musi przystąpić do umowy przyrzeczonej
(przeniesienie własności) i rzecz wydać. Potem może się bujać z art. 777 KC.

Marek MANO
"Jeżdzą tiry, robią wiry"
wytnijto z adresu

który odkurzacz?
Kuchenka na propan - butan (przezbrojenie)
Nasza Ola zaczęła wstawać ...
Krocionogi - jak to zwalczać
sklep w necie