Sprzęt ortpedyczny - nowe rozporządzenie

11. Data: 2002-01-03 13:42:09

Temat: Re: Sprzęt ortpedyczny - nowe rozporządzenie
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Scalamanca" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:3c2f7993@news.vogel.pl...
> interpio <i...@h...pl> w artykule news:3c2f786a@news.vogel.pl
> pisze...
>
> Urzędnik to człowiek często ograniczony drugim biurkiem lub ustawą
> może po prostu nie wie co to jest respirator i jak bardzo jest
> potrzebny choremu człowiekowi a może myli go z aspirantem
> interpio
>
> ~~~~~~
> Mam nadzieję, że to czarny humor. :o)
> Kto ma wiedzieć, co to respirator, jeśli nie urzędnik z PFRON-u? A
> przynajmniej osoba, która generuje pomysły na takowe akcje...

Mozna jeszcze podejrzewac (i obawiam sie ze to nie jest czarny humor), ze
PFRON zbyt doslownie zrozumial swoja nazwe. Jest to fundusz REHABILITACJI
wiec wychodzi z zalozenia, ze z takiego co potrzebuje respiratora juz
pozytku nie bedzie, wiec po co cokolwiek mu finansowac :-(((

LM

12. Data: 2002-01-03 13:49:08

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
/.../
> Co do sprzętu, to już był on w limitach, sam dopłacam do butów ponad 120

> od dwóch lat.
> Wydatek ten można też odliczyć od dochodu, o ile nie jest refinansowany ze
środków PFRON.

Tak - to jest majstersztyk legislacyjny.
Z jednej strony jest rozporzadzenie, ktore mowi ze cos Ci sie nalezy
bezplatnie (np. protezy, czy aparaty) - wiec zawsze jak ktos otworzy gebe to
mozna powiedziec - jak to - przeciez to jest bezplatne.
Z drugiej strony - sa limity - do ktorych to jest bezplatne. Czyli bezplatne
wcale nie oznacza bezplatne, ale "bezplatne pod warunkiem ze...", tyle ze
ten warunek dla niepoznaki wsadzono do innego rozporzadzenia.
Jesli do tego dodac fakt, ze nie stworzono zadnych regulacji, ktore wiazaly
by owe limity z kwotami negocjowanymi przez kasy chorych z warsztatami
ortopedycznymi, to w praktyce to "bezplatne" w ogole nic nie znaczy.

Tak naprawde to znaczenie praktyczne ma tylko zapis ktory mowi ze udzial kas
w finansowaniu ma byc nie mniejszy niz... (bo o ile pamietam jest taki
zapis). I znajac zycie to nie mniejsze bedzie oznaczac nie wieksze...

LM

13. Data: 2002-01-03 14:32:21

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LM <l...@g...pl> w artykule news:31553-1010065338@213.17.164.114
pisze...

> [...]
> wiec wychodzi z zalozenia, ze z takiego co potrzebuje respiratora juz
> pozytku nie bedzie, wiec po co cokolwiek mu finansowac :-(((

Ano właśnie....
Ale za to, skoro tak :), jak w rehabilitacji pomaga komputer??
Poza tym rehabilitacją jest także psychoterapia, więc czy można z
PFRON-u liczyć na dofinansowanie takowej? :o)

Pozdr
Daga

14. Data: 2002-01-03 15:34:35

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> REHABILITACJI
>
> Ano właśnie....
> Ale za to, skoro tak :), jak w rehabilitacji pomaga komputer??

Jest cos takiego jak rehabilitacja spoleczna, w ktorej niewatpliwie komputer
moze pomoc.

> Poza tym rehabilitacją jest także psychoterapia, więc czy można z
> PFRON-u liczyć na dofinansowanie takowej? :o)

Teoretycznie przynajmniej - tak.
Ale nie traktuj mnie jak rzecznika PFRON ;-)

15. Data: 2002-01-03 16:00:42

Od: "Scalamanca" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

LM <l...@g...pl> w artykule news:13264-1010072084@213.17.164.114
pisze...

> Jest cos takiego jak rehabilitacja spoleczna, w ktorej niewatpliwie
komputer
> moze pomoc.

To i telefon.... Likwidacja barier architektonicznych umożliwiająca
wyjście z domu... albo też windy instalowane przy balkonach... To chyba
bardziej skuteczne w rehabilitacji społecznej.
Tak sobie tylko myślę głośno. :))

> Ale nie traktuj mnie jak rzecznika PFRON ;-)

:)))) Tak tylko pytam. A nuż widelec ktoś będzie znał odpowiedź. :)

Pozdr
Scally

16. Data: 2002-01-03 16:11:46

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym rehabilitacją jest także psychoterapia, więc czy
> można z PFRON-u liczyć na dofinansowanie takowej? :o)

W pojęciu rehabilitacji mieści się także rehabilitacja społeczna, zatem
wszystkie działania, które wspomagają powrót osoby do uczestnictwa w życiu
społecznym. Masz zatem sensowne uzasadnienie dla całego szeregu środków
rehabilitacyjnych i teraz jeszcze pozostaje czekać na efekt zderzenia
czołowego z usnaniową interpretacją urzędników...

Pozdrawiam
Lech
--
Internet a niepełnosprawni - udostępnić zamiast darować
http://www.idn.org.pl/users/lesz/ryczalt/petycja.htm

17. Data: 2002-01-03 19:53:07

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjście z domu... albo też windy instalowane przy balkonach... To
> chyba bardziej skuteczne w rehabilitacji społecznej.

Głośnego myślenia nigdy za wiele ;-) Grupy dyskusyjne to takie zbiorowe
głośne myślenie ;-)
Bardzo różne są możliwości, zależnie od sytuacji. Bo to jest tak, że autorzy
systemu chcą stworzyć ścisłe reguły, żeby w prosty sposób czegoś się
trzymać - oni też myślą albo myślą, że myślą ;-). I wymyślają, że coś ma
zastosowanie rehabilitacyjne, a coś innego nie. Dlaczego nie? Oni pytają: "a
dlaczego tak?" I zamieniają się w ścianę, a nasze słowa obracają w groch.
Tymczasem sytuacja każdej ON jest unikalna. Rehabilitacja społeczna oznacza
wyjście do świata; wyjście z izolacji w społeczność. Dla jednych sam
komputer będzie narzędziem rehabilitacji, dla innej nie albo mniej. Telefon,
Internet, podjazd, winda, proteza. Każde z narzędzi, które pozwala wejść w
społeczność, ma wartości rehabilitacyjne.

> :)))) Tak tylko pytam. A nuż widelec ktoś będzie znał odpowiedź. :)

To trzeba szukać następnych ;-)

Pozdrawiam
Lech

18. Data: 2002-01-03 20:11:28

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjście z domu... albo też windy instalowane przy balkonach... To
> chyba bardziej skuteczne w rehabilitacji społecznej.

W końcu grupy dyskusyjne to takie wspólne głośne myślenie ;-)
To wygląda trochę tak, że ci, którzy decydują o tym, co może służyć
rehabilitacji, a co nie, chcieliby mieć prosty system, że to, to i to jest,
a coś innego już nie. I zadowoleni mogą rozdzielać środki. Pyta się
rządziciela środkami: "a czemu to nie?" " A on odpowiada: "a czemu to tak?".
Żebyż jeszcze dawał się przekonać. Jest program, wytyczne itp.
A sytuacja każdej ON jest indywidualna. Rehabilitacja społeczna ma
wyprowadzać z izolacji i wprowadzać w społeczność. Narzędziami rehabilitacji
może być podjazd, winda, komputer, telefon, Internet, psychoterapia,
proteza. Wszystko, co pomaga ON wejść do społeczności.

> :)))) Tak tylko pytam. A nuż widelec ktoś będzie znał odpowiedź. :)

Trzeba pytać kolejnych ;-)

Pozdrawiam

Lech

19. Data: 2002-01-04 10:29:17

Od: "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Zaciura" <l...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> Trzeba pytać kolejnych ;-)

Ups! komp powiesił mi się w chwili, gdy skończyłem pisać maila, i mi on
zaginął. Wkurzony, po restarcie, pisałem maila od nowa, po czym okazało się,
że ten pierwszy nie zginął, tylko się ogłosił ;-) Sorry! Drugi post jest
odtworzeniem pierwszego.
Pzdr
Lech

20. Data: 2002-01-04 15:57:21

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjście z domu... albo też windy instalowane przy balkonach... To chyba
> bardziej skuteczne w rehabilitacji społecznej.

I dobrze myslisz.
A tak na marginesie - to (w zalozeniach przynajmniej) to wszystko co
napisales powinno byc dofinansowane z PFRON-u.
Ba - kiedys dofinansowywano takze inne rzeczy - np. w Gorze Kalwarii
k/Warszawy jest basen kryty zbudowany m.in. ze srodkow PFRON, czego
konsekwencja jest to, iz jest przystosowany dla ON i wchodza oni bezplatnie.
Choc jesli o mnie chodzi - uwazam ze wobec braku kasy na znacznie pilniejsze
potrzeby taka inwestycja to zwyczajna rozpusta.
Ale z drugiej strony, jak maja te pieniadze rozkrasc...
Sam juz nie wiem...

Leszek

Wydatki które nie wymagają udokumentowania.
Kontakt
Życzenia
Re: Enter erotic-pages free - hack them - have phun ! 1253
Pytanie organizacyjne?