Srodki krwiozastepcze

11. Data: 2001-07-22 16:34:52

Temat: Re: Srodki krwiozastepcze
Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JL" <j...@w...com.pl> napisał w wiadomości
news:9jen26$sll$1@news.tpi.pl...

> Kolego czy mozesz podac zrodlo tej informacji?
>
> Pozdrawiam
>
> JL

"Clinical Anesthesia Procedures of the Massachusetts
General Hospital" Lippincot Williams & Wilkins USA pisze:
ostra reakcja hemolityczna 1-30000 jednostek (najczesciej zwiazane z bledami
w dokumentacji)
Zakazenie HBV 1:60000

P.Marino ("Intensywna Terapia") pisze o smiertelnym odczynie hemolitycznym
1:100000 . ostre uszkodzenie pluc 1:5000 przetoczen
Przy czym powiklania o lekkim przebiegu zdarzaja sie oczywiscie duzo
czesciej 1:100 ( goraczka , pokrzywka).

Praktycznie wyglada to tak : osobiscie podlaczalem chorym wymagajacym tego,
preparaty krwi kilkaset razy .
Jakiekolwiek powiklania obserwowalem kilka- kilkanascie razy i nigdy nie
bylo to zagrozenie zycia.
Oczywiscie przy najmniejszym nawet powiklaniu krew zostala odlaczana, a
chory odpowiednio leczony.
W moim szpitalu podczas 8 lat pracy podlaczono kilka -
kilkanascie tysiecy jednostek preparatow krwi.
Nie slyszalem aby ktos z tego powodu umarl - a z pewnoscia ktos z nas
anestezjologow bylby w to zaangazowany.
Nie mam danych co do zakazen i ich konsekwencji.

Z powodu niepodania krwi w tym czasie zmarlo kilkunastu chorych ( w
wiekszosci po urazach).

Pozdrawiam

regen

12. Data: 2001-07-22 20:08:45

Od: "JL" <j...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszelkie informacje i pozdrawiam.

Jan

Użytkownik "regen" napisal [ciach].

Transfuzja krwi
CLARITINE - przeciwalergiczny ?
Leczenie alergii metoda biorezonansu za i przeciw
Solarium czy sloneczko?
Ból łydek podczas chodzenia ?