Re: Sterylnosc-normy-gabinet dentystyczny

Data: 2007-11-22 22:36:52
Temat: Re: Sterylnosc-normy-gabinet dentystyczny
Od: "Renata" <r...@o...pl>

Użytkownik "Radosław Rossa" <r...@N...SPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:fi4tvb$9m3$1@inews.gazeta.pl...

> Nie wiem, czy są wydzielone specjalne placówki.
> Ja chociazby dzisiaj przyjmowałem panią z HCV (która o tym, że jest
> nosicielką dowiedziała się zaledwie 3 mce temu przy okazji przedporodowych
> badań - zakażona została najprawdopodobniej ok 20 lat temu, kiedy to w
> związku z jakąś operacją otrzymała zakażoną krew - rutynowe badania krwi
> na obecność RNA HCV, HBs, HIV przeprowadza się podobno dopiero od początku
> lat 90tych!!!).
> Ale w firmie, w której pracuję jest zwyczaj przyjmowania pacjentów
> HCV/HBs/HIV pozytywnych jako ostatnich (na koniec dnia). Końcówki sie
> [...]

Niestety zaufania do sluzby zdrowia zwlaszcza tej panstwowej nie mamy.
U mnie w rodzinie byl przypadek ze 3 letnie dziecko w czasie pobytu w
szpitalu pielegniarki zarazily wirusem C (odmiana zoltaczki). Mama lezala z
dzieckiem w spzitalu i zwracala uwage na to aby panie pielegniarki zmeinialy
igly itd. Niestety pare razy zdarzylo sie ze mama wyszla do sklepiku a jak
przyszla to dziecko bylo juz po zabiegu. Byla nawet sprawa w sadzie, ktora
pacjent wygral. dostal odszkodowanie, ale co z tego jak i tak dziecku
zdrowia juz sie zwroci.
Wiem, ze zaufanie do pielegniarek powinno sie miec.
Jak ide na zastrzyk czy pobranie krwi to zwracam uwage aby pielegniarka
wyciaganela nowa igle z opakowania.
Jednak gdy chodzilam na pogotowie do szpitala Pani pielegniarka
przygotowywala strzykawke i igle za parawanem i pacjent nie widzial co ona
robi.
No chyba ze ewidentnie stalby obok niej i powiedzial prosto w oczy ze chce
widziec czy igla jest nowa.
Zdarzalo sie tak ze dla bezpiecenstwa kupowalam swoja igle i strzykawke i
wreczalam pielegniarce.
To smutne , ze tak musimy kontrolowac pielegniarki, stomatologow itd. bo
igly sa przeciez tanie.
Niestety wszystko jest mozliwe i czeesto leczac sie nasza sluzba zdrowia
potrafi przez swoja glupote i pesudooszczednosc wprowadzic nas w powazna
chorobe.
Pozdrawiam serdecznie
Renata