Re: Stłuczone kolano

Data: 2009-03-19 09:46:34
Temat: Re: Stłuczone kolano
Od: STranger <p...@b...pl>

Abece pisze:
> Witam
>
> JakiĹ? czas temu (2 miesiÄ?ce juĹź) stĹ?ĸukĹ?em sobie prawe kolano dosyÄ?
> mocnym upadkiem na asfalt. PoczÄ?tkowo miaĹ?em bĂłle, problemy z chodzeniem,
> po kilku dniach wszystko wrĂłciĹ?o do normy. Kolano sprawne w 100%, da siÄ?
> biegaÄ?, chodziÄ?, jeĹşdziÄ? na rowerze - kompletnie NIC nie czuÄ?, nie
> przeszkadza.
> Problem zaczyna siÄ? podczas klÄ?kania - czujÄ? dosyÄ? nieprzyjemny bĂłl tuĹź
> pod rzepka, jakby coĹ? byĹ?o "w Ĺ?rodku". PrĂłbowaĹ?em smarowaÄ? fastumem - ale
> jakoĹ? bez specjalnych rezultatĂłw.
> [...]

Dwa miesiące na wyleczenie kontuzji kolana to za mało. Ma prawo boleć.
Czasami gojenie mocnych stłuczeń, naderwanych ścięgien, mięśni i
więzadeł trwa 6 miesięcy albo i dłużej. Moim zdaniem daj sobie więcej
czasu, oszczędzaj nogę, w miarę możliwości nie klękaj, nie biegaj na
razie. Samo się zregeneruje. A jeżeli koniecznie chcesz się leczyć to
idź do ortopedy, zrób sobie najpierw prześwietlenie kolana z przodu i z
boku. Będzie widać ewentualne zmiany w rzepce, chrząstkach itp.
Prywatnie koszt zdjęć 80 zł. Możesz wydać tez kasę na USG kolana żeby
ocenić stan więzadeł krzyżowych i przedniego, a lekarz gdyby była
potrzeba wyśle Cię na artroskopię, żeby to dokładnie obejrzeć i
ewentualnie coś od razu naprawić. Jedyny minus to długie oczekiwanie na
taki zabieg refundowany, prywatnie możesz to zrobić od ręki.
Myślę jednak, że ortopeda każe Ci odpoczywać i czekać aż się samo zagoi,
lekarze tak zwykle robią.

STranger